voorstellen Jongestudent: Ziekte van Pfeiffer(candida) ? Vergrote milt en lever.

@fatsnotbad Ik ging helemaal niet in de verdediging. Sorry als jij het zo hebt opgevat. Het zijn meer vragen; ik snap gewoon niet waarom de ene persoon wel kan leven op 'ongezonde' supermarkt voeding en andere personen niet.

Natuurlijk wil ik echt geholpen worden! Het is alleen dat ik dus het candidadieet heb gevolgd en uiteindelijk liep dat uit op een teleurstelling; ik wil graag iets doen wat een grote kans op resultaat heeft.

Je punt wat betreft vet en het candidadieet. Ik heb heel veel kokosolie gegeten; vaak de hele dag door. Dat zijn toch ook goede vetten?; dacht dat het laurinezuur heette.. (kan het mis hebben, hoor)

Punt over mn opa; dat beantwoord mn eerste vraag al, bedankt weer wat geleerd!

@Poekie Feliciteren lijkt me niet het goede woord. Het is heel erg frustrerend om al je vrienden allemaal leuke dingen te zien doen en jij kan (bijna) niets. Maar waarschijnlijk heb je gelijk.

Ik zal alle links van het weekend doorlezen en ook mijn testresultaten posten. Misschien dat jullie iets opvalt..

Sorry als ik agressief over kwam. Ik ben gefrustreerd en wil graag hier eindelijk van af en via internet komt het niet over zoals ik t bedoel..

Ik krijg hier allemaal goedbedoelde adviezen, bedankt daarvoor. Ik ga me eerst inlezen, maar als ik actie ga ondernemen lijkt het me slim om een (stappen)plan op te stellen, misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen of nog een goede natuurgeneeskundige weten die mij hier bij kan helpen (en ervaring heeft met soortgelijke gevallen). Mijn tante is natuurlijk familie dus die kan misschien ook niet objectief naar mij kijken en zoals ik het nu lees misschien niet alle wijsheid in pacht heeft (over voeding) dan...

PS. Sorry als ik ergens weer agressief/aanvallend over kom! Dit is niet de bedoeling!! Ik ben moe, dus ik ga nu weer mn bed in. fijne avond nog!

 
Jongestudent
Quote:
Om al deze redenen ben ik een beetje huiverig om mn dieet weer totaal om te gooien. Ik eet minder ongezond dan vroeger, ik zoek liever naar toevoegingen aan mn huidige dieet, dit is makkelijker vol te houden.



En toch is het wel de bedoeling dat je je huidige dieet om gaat gooien. Je bent hier gekomen omdat je allerlei klachten hebt, als je er van af wilt (en dat kan een lange tijd duren) is het toch de bedoeling dat je de voedingsadviezen op gaat volgen die gegeven worden.

Lia

 
Er wordt alleen duidelijke taal gesproken! We zien bijna dagelijks nieuwkomers met allerlei vragen die al heel vaak beantwoord zijn op dit forum. Het is misschien handig dat mensen zich eerst goed inlezen en zich realiseren waar WAPF voor staat en zich dan eerst afvragen of ze daar iets mee kunnen voordat ze zich voorstellen.

 
JongeStudent,

OK, het was een misverstand. Maar volgens mij moest je wel even wakker geschud worden, want jouw posts kwamen erop neer dat je eigenlijk niet veel meer wil doen dan kefir toevoegen aan je desastreuze voedingspatroon. Er is geen hoeveelheid kefir ter wereld die de schade ongedaan kan maken die jij jezelf nu al jarenlang toebrengt met de keuzes van voedsel en dranken die jij maakt!

Quote:
ik snap gewoon niet waarom de ene persoon wel kan leven op 'ongezonde' supermarkt voeding en andere personen niet.


Je zit nog in een denksfeer van 'het is niet eerlijk; waarom ik?' Poekie had glijk: beschouw jezelf als gezegend dat je zo gevoelig bent! Niemand is immuun, ook je leeftijdsgenoten niet. Alleen maar omdat zij het langer volhouden met (schijnbaar) geen of weinig gevolgen, wil niet zeggen dat ze niet de kiem aan het leggen zijn voor ernstige klachten die zich na hun 35e levensjaar gaan openbaren. Jij bent er veel eerder bij om dit te ondervangen en bent dus BETER AF dan zij! Ik zou gewild hebben dat ik op jongere leeftijd wakker was geworden, dan had ik nou niet zoveel met terugwerkende kracht hoeven opruimen!

Quote:
Je punt wat betreft vet en het candidadieet. Ik heb heel veel kokosolie gegeten; vaak de hele dag door. Dat zijn toch ook goede vetten?; dacht dat het laurinezuur heette.. (kan het mis hebben, hoor)


Kokosolie bevat MCT's die rechtstreeks aan het bloed worden afgegeven, net als glucose. Dit levert geen lange-termijnenergie op, omdat er geen langzame vertering plaatsvindt. De inname van kwalitatief hoogwaardige (dus niet de supermarktvariant die jij nu eet) dierlijke vetten en eiwitten geeft wel energie op de lange termijn. Dit houdt je bloedsuikerspiegel stabiel, zonder dat je op suikers hoeft te draaien. Het zijn deze suikers die de candida (en andere opportunistische micro-organismes) voeden.

Quote:
Mijn tante is natuurlijk familie dus die kan misschien ook niet objectief naar mij kijken en zoals ik het nu lees misschien niet alle wijsheid in pacht heeft (over voeding) dan...


Ik denk dat zij zich ook maar eens hier moet inschrijven voor verregaande om-, her- of bijscholing! :wink:

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan