Voorstellen Miriam

Succes Miriam. Het is best een omschakeling, maar je hebt het helemaal bij het juiste eind. En al die mensen die dagelijks hun bammetjes eten.. niet .. daar zit geen enkele voedingswaarde meer in. Magnesiumsupplement is uitstekend (ik gebruik Dr Schussler) want het zit bijna niet meer in de bodem.

Nou, er is geen bezorgservice, wel thuisservice. Wil je snel een goede omslag maken, dan kan je Mike vragen voor een huisbezoek. Samen de kastjes en koelkast bekijken en zien waar je de omslag kan maken en hoe. Je kan hem mailen westonprice.nl@gmail.com (geloof ik).

Thee drijft, net als koffie, vocht af, niet doen.

Autisme kan door bepaald gebrek ontstaan, denk aan vitamine C in vet-oplosbare vorm, vitamine D, magnesium. Als je beter gaat eten, zullen deze tekorten aangevuld worden. Als extra is visolie (Cod-Liver-Oil via vitavie.nl) voor vitamine A, D en K aan te raden, en eierdooiers voor o.a. magnesium en nog een heleboel andere goede stoffen. Ei is te beschouwen als een multivitamine, net als lever, dat is ook echt krachtvoer.

Lees je rustig in, je hebt even nodig om de weg te vinden, maar het valt best mee.

Succes!

Wat fijn: zoveel reacties! Magnesium gaat er dus ook komen, dat is duidelijk. Mike op huisbezoek vind ik nog even een brug te ver, misschien dat dat nog eens komen gaat hoor, maar nu nog even niet.

Thee drijft toch niet zoveel af als koffie?! Zwarte thee wel geloof ik, maar kruidenthee ook? (Brandnetelthee, (verse)muntthee) Want dat zou me pijn doen hoor, koffie kan ik zonder (zeg ik stoer) maar m'n (kruiden)thee: oeioeioei.

Ei gaan we meer eten, zoonlief is er gek op (is gekookt ook gezond, ik las tot nu toe enkel over gebakken ei eigenlijk) En lever: zalig! Lang niet gegeten. En niertjes: vroeger had ik plakjes nier op de boterham (gekookte of gebakken nier? geen idee, ik was nog geen 10 jaar dus dat herinner ik me niet) Maakt het nog uit van welk dier of is hier ook weer grasgevoede koe/geit/schaap het best (Zoals bij melk/boter/etc.)

Thee is prima toch? Zolang je geen 3 liter op een dag drinkt.. Kruidenthee is heel helend, groene thee heeft ook allerlei fantastische eigenschappen, ik ben zelf nog steeds van de zwarte thee, ook dat is lang zo slecht nog niet.

Theetopic , Groene thee-topic

Je lijkt heel gemotiveerd, dat is mooi om te lezen. Gekookt, gebakken, omelet, roerei het kan allemaal, als je het ei kookt of bakt zorg dan dat de dooier nog vloeibaar is, dan blijven alle goede stoffen het best behouden.

Kruidenthee kan prima hoor, maar ook kruiden kunnen vocht afdrijvend zijn. Wissel af met kruiden en drink er geen liters van dan kun je weinig fout doen.

Vlees ook grasgevoerd, net als de melk, kaas en boter inderdaad, hoe gezonder de koe, hoe gezonder jij ervan wordt.

Het thee bedoelde ik echte thee, dus geen kruidenaftreksels, hoewel er een paar kruiden zijn die ook vochtafdrijvend werken.

Brandnetelthee is erg gezond, zoethout kan ik je aanbevelen kamille is op z'n tijd heilzaam, enz.

Quote:
Op jouw blog wordt m'n (moeder)ziel gevoed, met rake waarheden, lollige en minder lollige dingen, (h)erkenning.

Leuk hoe je dit formuleert. Ik vind dit een mooie onderscheiding, dankjewel.

Ik heb je openingspost nog eens bekeken en om antwoord te geven op je vraag: ik zou toch bij het introduceren van de vetten beginnen.

Hier nog wat tips die mij heel goed hebben geholpen. Er staan hier en daar wat 'verboden vruchten' tussen zoals wat nootjes maar als je nog aan het begin staat en zoekende bent kunnen deze tips behulpzaam zijn bij het introduceren van een gezond eetpatroon.

Kijk maar of je er iets mee kunt (misschien heb je het ook wel al op mijn blog gelezen).

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/08/16/3223/

Gerard, juist brandnetelthee is vochtafdrijvend. Het is zeker ook gezond om op z'n tijd te drinken. Ik snap alleen niet zo goed waarom je gewone thee om die reden afraad en dan brandnetelthee wel aanraad, gewoon nieuwsgierig hoor!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan