Voorstellen: Nikki, oestrogeendominantie en bijnieruitputting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zie mijn uitgebreide post over supplementen. Dit is weer zo'n vroobeeld. Het genoemde supplement bevat twee stereaten (transvetten) en 'citroensmaak'. Knappe jongen als je tegenwoordig een supplement kunt vinden zonder dit soort rotzooi-ingredienten!

Mike

Dan ben ik een knappe jongen. :P

http://purebulk.com/

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar de eerste zending is als het goed is nu onderweg.

@Mike: Wat een super goed stukje over supplementen.

Quote:
dit is herkenbaar, onze dochter heeft baardbeharing (ik moet het er steeds weghalen), beharing van haar navel naar haar schaamhaar(streepje) veel onderbeenhaar, kleine borsten, veel acne (gezicht, rug, borstkas, armen) en ik vergeet vast nog iets nu.Oh ja, ze is ook heel sterk. Ook veel boosheid (ze praat niet, dus kan wel andere oorzaak hebben)

Ik heb altijd gedacht dat dat met (mannelijke) hormonen te maken had.

Het zou te maken kunnen hebben met weinig progesteron aanmaak door niet of een tekort aan menstruatie. Dit kan een gevolg zijn van oestrogeen dominantie, wat overigens niet betekent dat zij teveel oestrogeen aanmaakt maar dat de balans tussen oestrogeen en progesteron uit balans is.

Als er weinig progesteron wordt aangemaakt in het lichaam van de vrouw kan het lichaam testosteron aanmaken om het tegengewicht van oestrogeen te balanceren. Testosteron zorgt voor haargroei, geen borsten, meer spieren ( dus sterker ) en mannelijke eigenschappen zoals agressiviteit, boosheid.

Menstruatie korter dan vier dagen geeft geen eisprong, geen eisprong is geen aanmaak van progesteron door de eierstokken. Ik ben benieuwd of jouw dochter een normale menstruatie heeft?

Ivo, misschien ben ik een uitzondering. ik heb altijd een menstruatie korter dan 4 dagen.

En weet heel zeker dat ik wel een eisprong heb.

Misschien wel dudink. Ik heb deze info van Leo van der Zijde uit het boek: "De evocircadian code ( eb en vloed van hormonen )

Maar je weet zeker dan je een eisprong hebt, omdat je zwanger bent of geweest?

Vast niet, zo snel een uitzondering die zich hier meldt, dan is het waarschijnlijker dat de bron niet klopt.

@Ivo: Oppassen met uitspraken doen die uit een boek komen waar je zelf verder geen ervaring mee hebt.

Zonder bronvermelding hoor je alleen eigen ervaringen en dingen te melden die eigenlijk al bekend zijn.

Kijk het gaat om info delen, en onderbouwen. Ik weet ook niet alles maar dat beweer ik ook niet.

Laat ik het nog een keer uitleggen, misschien dat je op het onderstaande kunt reageren i.p.v. mijn mening die ik deel uit een boek per direct te verwijzen naar het land der fabelen..

Als je zwanger bent geraakt dan betekent dat er een eisprong heeft plaats gevonden. Zover is duidelijk. Maar je raakt bijvoorbeeld veel makkelijker zwanger in de zomer maanden dan in de wintermaanden. Als je één keer zwanger ben geweest, wil het niet zeggen dat je bij elke cyclus een eisprong hebt, en dus altijd progesteron aanmaakt.

Dus met andere woorden één keer zwanger worden wil niet zeggen dat je menstruatiecyclus en eisprong altijd normaal verloopt, en dat je progesteron niveau normaal is omdat je één keer zwanger ben geweest.

De meeste Progesteron aanmaak vindt pas plaats in het lichaam na de eisprong in de eierstokken. Als je progesteron laag is en de meeste menstruaties duren korter dan 4 dagen dan zou je kunnen kijken of de oorzaak van je progesteron tekort niet ligt in een onstabiel menstruatiecyclus, aangezien de aanmaak van progesteron vooral ligt na de eisprong.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OG5PS_Uu_CoJ:www.circadian.nl/oestrogeen-progesteron/+progesteron+tekort+auto+immuunziekte&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Met bron...

Ivo,

Nogmaals: link gewoon plaatsen in de post, zonder op URL te klikken. Ik moet dit voortdurend voor jou corrigeren...

Mike

Ivo, misschien heb je je roeping gemist en had je gynaecoloog moeten worden, alle interessen in zwangerschap, borstvoeding en de menstruatie cyclus de afgelopen dagen :wink:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OG5PS_Uu_CoJ:www.circadian.nl/oestrogeen-progesteron/+progesteron+tekort+auto+immuunziekte&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Mike bedoel je zo?

@Tanja Het schijnt dat de gynaecoloog van mijn moeder niet klaar was voor de geboorte van mij en zij mij letterlijk met haar hand mijn hoofd tegenhield. Misschien daarom wel mijn enthousiasme hiervoor :D

@Ivo: Je gaf geen mening, tenminste zo kwam het niet over, je schreef iets heel stellig op, alsof het een absolute waarheid is.

Daarna gaat de 1e reactie daarop meteen naar de stapel uitzonderingen.

Uit je bron:

"Mogelijke klachten door progesterontekort (zie ook oestrogeendominantie):

(Een menstruatie korter dan 4 dagen duidt vaak op een progesteron tekort.)"

Ook uitgaande van die bron ben je veel te stellen, in de bron staat 2 x achter altijd een nuance.

In de latere uitleg ben je genuanceerder, maar je bent vooral een manier aan het zoeken om de theorie te laten kloppen.

Je denkt als een arts met een patiënt met klachten die niet in zijn boekje voorkomen. In plaats van aan je theorie te twijfelen ga je aan de patiënt twijfelen.

Sorry als ik wat hard overkomt, maar je doet een opleiding waarbij je misschien ooit mensen mee wilt gaan helpen, anders had ik dit niet gezegd.

Ik vind het jammer dat je mijn mening leest als "stellig"" Zo was het in ieder geval niet bedoelt. Toch wil ik nog even wat kwijt.

Ik begon mijn stelling met: "Het zou te maken kunnen hebben met"

Ik zou niet weten wat hier stellig aan is en waarom dit geen mening zou kunnen zijn?

Vervolgens reageer jij:

Quote:
Vast niet, zo snel een uitzondering die zich hier meldt, dan is het waarschijnlijker dat de bron niet klopt

Ik weet niet hoe jij dit zou bestempelen?

Ik wil hier geen welles of nietes verhaal van maken maar ik had liever gezien dat je inhoudelijk had gereageerd op wat ik zei.

Ik wil best mee gaan in het feit dat je door mij berichten word getriggeerd, en dat het misschien door mij manier van spreken wat arrogant op jou overkomt. Ja, ik kan soms arrogant zijn. Ik zal jouw advies dan ook meenemen en proberen om hier voortaan rekening mee te houden.

Fijne avond

Ivo,

Het is toch de toon die de muziek maakt. Twee weken geleden schreef ik nog in een ander topic:

Quote:
Je komt hier als nieuweling op het forum om iedereen wel eens te vertellen hoe het zit, zonder dat je je opstelt als nieuwsgierige, als leerling.

Mike

Mike,

Ja dat klopt! Ik moet ook zeggen dat ik niet zo lekker in mijn vel zat een paar weken geleden. Of dat daar iets mee te maken heeft, misschien wel, misschien niet!

Maar Beste Mike, kijk eens zelf in de spiegel! Het zal je misschien niet vreemd overkomen dat jij je ongezouten mening maar al te vaak graag zelf geeft.

En het bovenstaande bericht op mij overkomt als: "Zie je wel, ik heb gelijk" 'Maar je wilde niet luisteren omdat je zo koppig bent"

Ik hoor dat trouwens in heel van je berichtjes terug. Het zegt volgens mij meer over jou dan over iemand anders.

Ik wil hier overigens niet beweren dat ik Mr. Perfect ben, ik maak zeer zeker fouten, elke dag opnieuw..

Fijne avond

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan