Quote:
dit is herkenbaar, onze dochter heeft baardbeharing (ik moet het er steeds weghalen), beharing van haar navel naar haar schaamhaar(streepje) veel onderbeenhaar, kleine borsten, veel acne (gezicht, rug, borstkas, armen) en ik vergeet vast nog iets nu.Oh ja, ze is ook heel sterk. Ook veel boosheid (ze praat niet, dus kan wel andere oorzaak hebben)
Ik heb altijd gedacht dat dat met (mannelijke) hormonen te maken had.
Het zou te maken kunnen hebben met weinig progesteron aanmaak door niet of een tekort aan menstruatie. Dit kan een gevolg zijn van oestrogeen dominantie, wat overigens niet betekent dat zij teveel oestrogeen aanmaakt maar dat de balans tussen oestrogeen en progesteron uit balans is.
Als er weinig progesteron wordt aangemaakt in het lichaam van de vrouw kan het lichaam testosteron aanmaken om het tegengewicht van oestrogeen te balanceren. Testosteron zorgt voor haargroei, geen borsten, meer spieren ( dus sterker ) en mannelijke eigenschappen zoals agressiviteit, boosheid.
Menstruatie korter dan vier dagen geeft geen eisprong, geen eisprong is geen aanmaak van progesteron door de eierstokken. Ik ben benieuwd of jouw dochter een normale menstruatie heeft?