voorstellen wortel

Nog een reden om geen noten meer te eten is oxaalzuur. Oxaalzuur gaat zich vast zitten met metalen zoals magnesium of calcium, daardoor ontstaan er oxalaten en die kunnen problemen zorgen in je lichaam en het heeft erg ongezonde werking op je nieren. Veel nierstenen ontstaan ook door die oxalaten die met calcium gebonden is. Ook kan teveel oxalaten, dus in grote hoeveelheden tot oogproblemen leiden en zelfs tot blindheid toe.

Gezondheid,

dat van die hoeveelheid vet: ik ben hier ooit een onderzoek over tegengekomen, ik moet het nog terug zoeken en dan laat ik het weten. Het ging erom dat vanaf een bepaalde hoeveelheid puur vet de lever belast wordt. En noten zijn erg vet, in feite net zo vet als olie. En een glas olie opdrinken lijkt me ook niet erg prettig voor je lichaam ;-)

Een grote hoeveelheid noten eten is niet natuurlijk, dat zou je al kunnen verklaren door het feit dat het nogal een werk is om de harde schil te verwijderen. Dat ze zonder schil verkrijgbaar zijn in de winkel daar had de evolutie geen rekening mee gehouden :-)

Klinkt helemaal niet logisch. De natuurvolkeren die Price onderzocht aten zich ONGANS aan verzadigd vet, het voedingspatroon van Eskimo's bestond uit wel 80% vet! Het wordt alleen maar 'logisch' als je bedenkt dat we onze levers werkeloos maken als vetbrandingsorgaan door ze veel te weinig vet toe te dienen. If you don't use it, you lose it. De lever raakt hierdoor verzwakt en kan inderdaad maar een bepaald maximum aan vet verwerken. Met degeneratie heeft de evolutie ook geen rekening gehouden!

Mike

Maar wat ik ervan begrepen heb Mike, is dat eskimo's een extreem zijn hierin en dat ze de laagste levensverwachting van alle volkeren hebben. Dus of die lever dat wel écht aankan en erop gemaakt is is maar de vraag.

Daarnaast is het eten van weinig vet wellicht nog het minst schadelijk wat levers in onze maatschappij te verwerken krijgen.

Eskimo's behoorden tot de allergezondste volkeren ter wereld, waaruit je kunt afleiden dat carnivorisme misschien nog wel beter is dan omnivorisme. De reden waarom ze minder oud werden had te maken met het extreme klimaat. Alleen al jezelf warm houden in constante winterkou is een flinke aanlag op je lichaam, dus deze mensen verouderden sneller.

Mike

Quote:
Eskimo's behoorden tot de allergezondste volkeren ter wereld, waaruit je kunt afleiden dat carnivorisme misschien nog wel beter is dan omnivorisme.

Lijkt me een kort door de bocht conclusie.

Quote:
Alleen al jezelf warm houden in constante winterkou is een flinke aanslag op je lichaam

Ik heb zelf in Zweden gewoond, primitief, dus een amper verwarmd huis, regelmatig onder nul binnen. Ik heb toen ervaren dat dierlijke voeding je warm houdt, je hebt er dan niet zoveel last van.

Ik denk daarom dat het niet de kou is die een aanslag op het lichaam pleegt, maar de veelheid aan dierlijk eten. Feit dat ze zo gezond waren is volgens mij vooral te danken aan het feit dat ze geen troep aten: gifvrij, geen suikers, enz.

Quote:
Lijkt me een kort door de bocht conclusie.

Quote:
Ik denk daarom dat het niet de kou is die een aanslag op het lichaam pleegt, maar de veelheid aan dierlijk eten.

Uit Eet vet, word slank van Barry Groves:

Quote:
De hedendaagse Inuïten eten in hun natuurlijke leefomgeving geen plantaardig voedsel. In plaats daarvan leven ze volledig op zeehondenvlees, kariboe en vis.

En zij behoren tot de gezondste mensen op aarde. Hun gezondheid verslechtert uitsluitend als zij het door de Europeanen meegebrachte zetmeel en suikergoed gaan eten.

Zo leefden de Noord-Amerikaanse Indianen in het Great Plains-gebied [groot gebied in Amerika en Canada dat grotendeels bedekt is met prairies, steppen en savannen] tot aan het eind van de 19de eeuw vrijwel geheel op bizonvlees, hetzij vers, hetzij verwerkt tot pemmican [een mengsel van de helft vlees en de helft niervet].

Er zijn andere volkeren die net als hen een lang en gezond leven leidden, op basis van een voedingspatroon dat moderne, westerse voedingsdeskundigen de rillingen over de rug bezorgt.

De Argentijnse gaucho’s, van Europese oorsprong, lijken het meest op de Inuïten, omdat ook zij vrijwel exclusieve vleeseters zijn.

Na de gaucho’s waren het de Australiërs die meer en vetter vlees aten dan andere volkeren van Europese afkomst.

De levensverwachting van Argentijnen en Australiërs is van oudsher langer dan die van de bevolkingen van geïndustrialiseerde landen in het noordelijk halfrond.

Nu Australiërs echter onze manier van eten hebben overgenomen, gaat hun gezondheid eveneens achteruit.

Ongelooflijk, hoe hardnekkig het idee toch is dat dierlijk voedsel schadelijk voor je zou zijn!

Mike

Ik ben net een boek aan het lezen over de Lewis en Clark expeditie door amerika..daarin wordt juist verteld dat de mannen in de winter ziek werden bij gebrek een vet vlees. Juist de vetten hadden ze dus nodig om niet ziek te worden.

Dieet waar ze vooral op leefden was: dierlijk vlees,vet en olie en eetbare zaden,wortels,planten.

Ook wordt er orgaanvlees gegeten en rauw vlees..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan