Voortgang van Biebs (bijnieruitputting)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Biebs
  • Startdatum Startdatum
Toevallig ben ik sinds een paar weken gestopt met jodium en ik heb het idee dat sinds die tijd ik ook veel onrustiger slaap. Ik droom heel veel etc. Kan dit iets met elkaar te maken hebben?

Ik ben ook gaan nadenken over mijn temperatuur: ik word in de ochtend nu vaak wakker met een heel warm gevoel. Gedurende de dag is mijn temperatuur zo'n 36/36,5 onder mijn oksel. Een jaar tot half jaar geleden was dit nog veel lager! Toen had ik ook veel meer last van de kou, ik lijk er beter tegen te kunnen. Voorheen schommelde ik ook heel erg van te warm naar te koud.
Ik heb geen idee wat dit betekent wb mijn schildklier maar het voelt een stuk gezonder haha.

Wat ik wel heb sinds ongeveer een half jaar en dit heb ik mijn hele leven nog nooit gehad: wallen! echt een beetje opgezette huid onder mijn ogen.

Morgen even bellen naar de huisarts voor bloedprikken.



 
If the night-time stress is very high, the adrenalin will still be high until breakfast, increasing both temperature and pulse rate. The cortisol stimulates the breakdown of muscle tissue and its conversion to energy, so it is thermogenic, for some of the same reasons that food is thermogenic.

After eating breakfast, the cortisol (and adrenalin, if it stayed high despite the increased cortisol) will start returning to a more normal, lower level, as the blood sugar is sustained by food, instead of by the stress hormones. In some hypothyroid people, this is a good time to measure the temperature and pulse rate. In a normal person, both temperature and pulse rate rise after breakfast, but in very hypothyroid people either, or both, might fall.

http://raypeat.com/articles/articles/hypothyroidism.shtml
 
Ja ik kan me er erg in vinden. Vooral omdat ik de laatste tijd het erg warm heb als ik wakker word. Na het opstaan en eten zakt dat.
Ik zal morgen weet meten en dan meteen ook mijn hartslag doen.

Ergens zou ik het helemaal niet erg vinden als mijn schildklier nu niet goed werkt, dat zou betekenen dat ook hier nog winst te halen is!
Ik heb de laatste 1,5 jaar aan mijn (uitgeputte) bijnieren gewerkt, dus ook daarin klinkt het logisch dat nu mijn schildklier aan de beurt is.
 
Ik heb mijn bloed laten testen en dit zijn de uitslagen, met erachter tussen haakjes de referentie waarde:

thyroïd stimulerend hormoon (TSH) 0.61 (0.40-4.0)
T4 vrij thyroxine 14 (10-22)
T3 triiodothyronine 1.6 (1.0-3.0)
vitamine D 186 (75-)
HbA1c (glycohemoglobine) IFCC 33 (20-42)
kreatinine 68 (50-100)
gamma-glutamyltransferase (gammaGT) 10 (0-40)
aspartaataminotransferase (ASAT;SGOT) 20 (0-30)
alanineaminotransferase (ALAT;SGPT) 15 (0-35)
C-reactive proteïne (CRP) 1.1 (0.0-10.0)
foliumzuur 29 (5.6-)
vitamine B12 1367 * (140-650)
ferritine 62 (20-150)
hemoglobine (Hb) 8.3 (7.4-9.6)
hematocriet (Ht) 0.39 (0.36-0.46)
erytrocyten 4.45 (3.70-5.00)
M.C.V. 87 (80-97)
M.C.H. 1.87 (1.75-2.25)
M.C.H.C. 21.4 (19.0-23.0)
leukocyten 7.6 (4.0-10.0)
eosinofielen totaal 0.09 (0.00-0.40)
basofiele granulocyten, absoluut 0.01 (0.00-0.20)
neutrofile granulocyten, absoluut 5.26 (1.60-8.30)
lymfocyten, absoluut 1.83 (0.80-4.00)
monocyten, absoluut 0.44 (0.20-0.80)
trombocyten 302 (150-450)

Het meeste zegt me niks. B12 en vit D zijn zo hoog omdat ik dit elke dag slik.
 
Biebs ooit heb ik ook bloed onderzoek gedaan en toen heb ik stuk voor stuk op internet gezocht wat het allemaal betekent. Een heel karwei. Ik ben het allang weer vergeten.
Zolang er geen sterretje achter staat zoals bij B12 is alles oke. Althans, dat zei destijds een arts van het ziekenhuis.
Een te hoog B12 schijnt geen ramp te zijn, daar heb ik laatst naar gezocht, want ik had ook te hoog B12 en neem nu niets extra. Hoewel ik meen dat er artikelen zijn (internet) die vinden dat de gehanteerde referentiewaardes niet oke zijn.
Ik ging dus weer twijfelen over die B12.
Mettertijd ga ik het weer innemen, mede omdat ik al meer dan 7 jaar een slechte vertering heb, en dat zit me niet lekker.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan