Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De mijne is eerst los gaan zitten van binnenuit, na een tijd een stuk afgebroken en een tijd geleden gevoelsmatig van binnenuit eruit "gewerkt". En nu zit er niets meer. Ik hoop dat er ondertussen secundair tandbeen is gekomen. Maar kan dat zelf niet zien.
Zolang ik 0,0 last ervaar laat ik helemaal niets doen aan die kies! Er is ook een stuk van afgebroken en ik was bang dat die verder zou afbreken omdat ik geen vulling meer heb. Maar ik ga ervan uit dat alles sterker wordt, ook de kies zelf. Mijn voornemen is om met deze kies en het gat nog een jaartje of 60 mee te gaan doen.
Flossen, flossen, flossen, het is de mantra van iedere tandarts. Maar allerlei onderzoeken van de laatste jaren konden het nut er van niet aantonen.
Ook een recente studie naar het nut van flossen kwam met teleurstellende resultaten. Flossen en poetsen versus alleen poetsen zou voor een minuscule, nauwelijks significante verbetering van het gebit zorgen.
Een Nederlands onderzoek van enkele jaren geleden lijkt duidelijk te maken hoe het nu zit met dat dwingende advies van de tandarts. Als mensen zelf elke dag flossen maakt het nauwelijks verschil met alleen poetsen, maar als de mondhygiënist het elke dag bij je doet, dan vermindert de kans op gaatjes met 40 procent.
Dat komt omdat we onszelf niet graag pijn doen. Dus we flossen zachtjes, voorzichtig en snel. De mondhygiënist en ook de tandarts zelf gaan veel harder te werk en zorgen dat echt elk plekje grondig wordt gedaan.
Gelukkig betekent dat niet dat we nu direct met harde hand aan de slag moeten of elke dag naar de tandarts voor een schoonmaakbeurt. Uit nieuw onderzoek blijkt dat het dagelijks gebruik van mondwater zo ongeveer hetzelfde effect heeft. Dat is fijn, want slechts een minderheid van de mensen flost daadwerkelijk regelmatig.
Door te flossen beschadig je je tandvlees. Ik flos alleen als ik voel dat er iets tussen twee tanden zit. Tandenpoetsen doe ik al heel wat minder dan vroeger. Lichtjes over mijn tanden en dan nog met bicarbonaat of kokosolie.
In Genees tandbederf van Ramiel Nagel kun je lezen dat je d.m.v. tandenpoetsen vuil onder je tandvlees kunt duwen en daardoor juist klachten in de hand kunt werken!
Dat hele poetsen is waardeloos volgens mijn.. Maja.. Niet poetsen is ook wat, zachte borstel dus en niet te lang.
Alexandra.
Quote:
Mijn voornemen is om met deze kies en het gat nog een jaartje of 60 mee te gaan doen
Jammer voor je, ik denk dat je het zonder gat moet doen! Secundair tand been zal het gaan vullen :lol:
Mike.
Quote:
In Genees tandbederf van Ramiel Nagel kun je lezen dat je d.m.v. tandenpoetsen vuil onder je tandvlees kunt duwen en daardoor juist klachten in de hand kunt werken!
Maar wat dan te doen?? Ik neem aan dat je zelf ook gewoon nog poetst?
Ik poets slechts 1 keer per dag, 's ochtends onder de douche, met keltisch zeezout en/of H2O2 3%. Ik poets ook mijn tandvlees en mijn tong. Het heeft weinig te maken met onderhoud van je gebit, maar meer met sociale hygiene.
Kauwen is belangrijk voor ons geheugen:
Quote:
Waarom vernietigt vanillevla onze hersenen? Prof. Dr. Erik Scheder (4/5)
Universiteit van Nederland Universiteit van Nederland·100 videos
Published on Oct 10, 2013
Professor Erik Scherder vertelde in zijn eerste drie colleges over manieren waarop je je brein kunt onderhouden en zelfs ontwikkelen. Deze keer voegt hij daar een nieuwe component aan toe: ook kauwen blijkt goed te zijn voor je geheugen. En dat roept meteen de vraag op waarom we onze ouderen in verpleeghuizen zo vaak vanillevla en pap voeren.
Lijkt me eerlijk gezegd flauwekul. vanillevla vernietigt de hersenen vanwege de suiker, waardoor er een 'diabetisch brein' ontstaat, ook wel dementie of Alzheimer genoemd.
Ik wacht nog even de reactie af van Orabrush. Ik heb namelijk nogal een berglandschapachtige tong met veel groeven en het lijkt dat die Orabrush daar beter voor geschikt is ;-)
Quote:
obstructive Sleep apnea is a very common disease that can go undiagnosed for many years, with profound effects contributing to deterioration of the teeth.
dit staat in de biografie van deze holistische tandarts: Dr Rita Goulart http://lakeviewdental.com.au/team/