Hoi,
Ik wilde ook even reageren op de opmerkingen die ik hier over voeding, galstenen en bitterzout lees.
Ik heb tot voor kort eigenlijk nooit echt goed op mijn voeding gelet, waardoor ik vaak vetrijk voedsel tot me nam. Behalve dat ik een zeer trage stoelgang had, en dan bedoel ik dus 1 of 2x per week, heb ik verder nooit ergens last van gehad. Begin dit jaar met goede voornemens ben ik meegegaan in de hype van de superfoods en heb ik mijn vetinname beperkt en ben ik lijnzaad, activia yoghurt, quinoa, chiazaad, gojibessen en dergelijke gaan eten. Ik werd toen standaard een half uurtje na elke maaltijd misselijk. Mijn stoelgang verbeterde wel. Ook kreeg ik af en toe 's nachts koliekaanvallen van de galstenen. Op een echo zijn die toen ook geconstateerd, maar inmiddels had ik ook medicijnen tegen maagklachten gekregen waarna mijn klachten verdwenen. Ik ben toen weer in mijn oude eetpatroon gevallen en heb daarna zeker 6 maanden nergens last van gehad, maar ook mijn stoelgang stagneerde weer. Ondertussen had ik hier al het een en ander gelezen over de reiniging en deze had ik ingepland voor tijdens mijn vakantie binnenkort. Ik dacht echter dat ik wel vast wat bitterzout kon nemen om mijn stoelgang een handje te helpen. De eerste keer heb ik 's morgens 2 theelepeltjes in een glas water genomen, wat niks opleverde. De tweede keer heb ik een eetlepel genomen, wederom zonder resultaat. De dag daarna nog een eetlepel, en waarempel ik kreeg dunne ontlasting. Maar niet alleen dat, ik kreeg er gelijk een vreselijke galsteenaanval achteraan. Ik kon niets meer binnen houden, elk slokje water spugde ik meteen weer uit, kramp tot tussen mijn schouderbladen, moeite met ademhalen en zeer pijnlijk als ik mijn zij bij mijn galblaas aanraakte. Met een paracetamol zetpil zwakte het na 3,5 uur gelukkig weer af.
Zo zie je maar weer dat elk lichaam anders werkt..