@Mike, nee elke avond bier vond ik niet saai en eentonig. Ik voelde me daar prima bij.
Heb sinds half januari geen bier meer gedronken, en nee, het begint nog niet te kriebelen. Wel had ik nog wat flessen wijn om op te maken, en die waren een kleine twee weken geleden ook op. Had al een week geen druppel alcohol meer gedronken, maar afgelopen weekend vond ik bij het opruimen van de keuken toch nog een paar flessen wijn.
Heb sindsdien tot vanavond, elke avond 2 glazen wijn gedronken, en deze avond één glas wijn, en nu is alle alcohol echt op, en ik heb voorlopig geen plannen om opnieuw alcohol te gaan kopen.
Hoop dat ik het lang zal volhouden dit keer. Heb wel vaker afgebouwd met alcohol en dat alcoholvrije leven soms meer dan zes maanden volgehouden. Hoop het nu jaren vol te gaan houden...
Denk er over om mezelf nu eens schoon te gaan spoelen van binnen, met veel thee en water. Krijg momenteel al veel vocht binnen met elke dag 3 bakken soep, en op het werk elke pauze, en dat zijn er drie, 1 beker water en 1 kop thee.
Maar zoals ik al zei, als ik de hele dag al water en thee gedronken heb, en smorgens rauwe melk, dan vind ik het wel saai om dat savonds ook te doen...
En vruchtensappen bevatten me te veel suikers...dat wil ik ook niet.
Wellicht dat het na verloop van tijd wel gaat wennen; meer water drinken.
Drink soms ook water dat gefilterd is door mijn Brita Waterfilter, maar ik proef geen verschil met kraanwater...
De aanschaf van allerlei dure apparatuur om mijn kraanwater te verbeteren, zit momenteel niet in mijn budget.