ECht mensen, ik heb het even gehad. Bij ons op school is er een huishoudelijk reglement dat je als lunch, brood, pasta, wafels mee mag nemen, muesli, yoghurt en dat was het wel.
Drinken krijg je van de school, kiezen tussen water of diksap. De reden daarvan is dat de groep belangrijker is als het individu en iedereen moet hetzelfde zijn (nee ze dragen geen uniform en bij mijn weten is belgie ook niet communistisch :-( )
Ik heb dat reglement jaren geleden getekend en toen niet zo bij stil gestaan. Nu geef ik mijn zoon de laatste tijd een dichte beker melk mee en dat mag niet. Nu zijn ze helemaal in hun wiek geschoten en moest er gepraat worden. Blijkbaar hebben ze voor dat wij op school kwamen allerhande discussies gehad en vinden ze het al een hele toegeving dat ze "toestaan" dat wij geen brood meenemen of een ander graanprodukt. Die dichte (zodat niemand kan zien wat er in zit) beker mag niet. Gisteren mocht mijn zoontje zijn beker niet eens leegdrinken.
Nu hebben we gezegd dat ik dan wel naar de huisarts zou gaan voor een voorschrift en dat was een oplossing, dan mocht het wel. Echt, ik heb mijn man dat gesprek laten doen want ik kan me niet inhouden bij zoveel onredelijkheid en hij kan dat iets beter. Nu moeten we dus voor het eerst sinds we kinderen hebben naar de huisarts, en wel voor een voorschrift voor een beker fatsoenlijk drinken in de pauze, kun je het je voorstellen? Ik heb me aangemeld bij een aantal thuisonderwijs groepen, moest ik niet zo druk zijn met werk had ik hem al van school gehaald maar dit blijf ik zo niet volhouden. Waarom die regels en waarom die gekte? Het is een heel klein schooltje, het wordt gerund door allemaal vrouwen, en regels vinden ze heerlijk, alles lekker duidelijk. Anders werd het een zootje als niemand zich meer aan het reglement hield, ja stel je de anarchie en de onrust voor als iedereen een beker drinken mee neemt! Ik heb ook al een lezing voorgesteld, hebben ze geen zin in, en over melk waren ook onderzoeken genoeg dat het niet gezond was. Prima, moet iedereen zelf weten, voor mijn part drinken ze de hele dag cola, maar ik mag toch zelf wel besluiten wat ik mijn kind geef? Water kan ook, maar een kind van 5 dat van half negen tot half vier op school is op alleen water, dat is toch zonde? dat kan toch veel beter? Afijn, ik moet nu naar de dokter, en op zoek naar een oplossing voor die debiele school :-( Ik weet niet hoe het komt maar ik loop de laatste tijd zo vaak dat soort dingen aan dat ik het een beetje moe begin te worden. Roep ik het nu over mezelf af?