Wat heb ik nu?

Ik eet ook regelmatig koolhydraten zoals bulgur, rijst naast groentes en vlees. Maar ik ben niet echt verhelderd in deze onderwerp. Waarom dus deze klachten? Lichaamstemperatuur? Schildklier in orde? Want het voelt nog steeds zo aan.. zelfs gister kreeg ik weer ernstige koude voeten en handen, en het voelde erg saai aan op die moment, en ook brain fog achtig.

En trouwens voor bevestiging wil ik weten ; zou dit de symptomen zijn van de serotonin syndroom? Ik zou dit graag willen weten of het juist tot dit is aangekomen. Er zijn zoveel symptomen, en worden termen gebruikt waarvan ik de betekenis niet van weet.

Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.

Het serotoninesyndroom is een vergiftiging met serotonine door gebruik van medicijnen die de serotonine-spiegel verhogen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Serotoninesyndroom

Heb jij onlangs dergelijke medicijnen gebruikt?

Wat nog wel interessant kan zijn is de hoogte van je hartslag in rust. Dus als je enige tijd rustig stil hebt gezeten.

Trouwens, als anderen tips hebben voor Desouza of denken dat ik het helemaal mis heb dan graag reageren. Persoonlijk denk ik natuurlijk dat er een grote kans is dat ik het bij het rechte eind heb anders zou ik niet reageren, maar vaak zie ik dan dat er verder niemand reageert en dat kan niet de bedoeling zijn.

@DeSouza

Waarom dus deze klachten? Lichaamstemperatuur? Schildklier in orde? Want het voelt nog steeds zo aan.. zelfs gister kreeg ik weer ernstige koude voeten en handen, en het voelde erg saai aan op die moment, en ook brain fog achtig.

Zou dit de symptomen zijn van de serotonin syndroom? Ik zou dit graag willen weten of het juist tot dit is aangekomen. Er zijn zoveel symptomen, en worden termen gebruikt waarvan ik de betekenis niet van weet.

Ik zou zoals gezegd die haartest afwachten en niet teveel met syndromen bezig zijn. Het is zoeken naar de onderliggende oorzaak en gezien je geschiedenis met jaarlijkse griepprikken, waarvan je ook ziek werd, lijkt het me niet onlogisch dat daardoor je klachten ontstaan zijn.

Nu is het uitzoeken wat er van die vaccinaties nog in je lichaam is achtergebleven en wat voor tekorten je hebt opgelopen. Behalve via een haartest kan je dat ook al doen via bijvoorbeeld kinesiologie (spiertesten).

Ik heb beide gedaan destijds.

En verder je lichaam zoveel mogelijk aansterken met gezonde voeding met inderdaad voldoende koolhydraten, ook voor je bijnieren.

Mark

Ik heb hier geen verstand van maar heb wel even een blik geworpen op bovengenoemd artikel. Dit geldt dus voor reguliere middelen en ik hoor al vaak genoeg dat mensen te veel middelen innemen/voorgeschreven krijgen.
Verder spreek je hierboven over noten en fruit.
Ik gebruik af en toe wat nootjes en bijna iedere ochtend een appel en soms nog wat ander fruit. Mike krijgt bijna een hartaanval als ik over fruit praat.
Het lijkt wel of er van ieder produkt iets niet deugt, dus ja, ik doe mijn best maar heb ook nog darmproblemen en ik wil in principe van voeding geen diaree krijgen.
Ik moet dus alles met een korreltje zout nemen, of ik wil of niet.
Als voorbeeld laatst in de ochtend kwark genomen met een beetje vit. C. Fout.
Laat in de middag of avond gaat goed. Dus wanneer probeer ik het weer eens maar dan bv zonder vit. C?
Ik las laatst iets over synthetische supplementen die ook een nadeel hebben omdat je niet het hele produkt eet. Spreekt me wel aan moet ik zeggen.
En te lang achter elkaar een zelfde supplement nemen daar gaat het lichaam aan wennen, is dus ook niet goed.
Dan de supplementen. Het lijkt me als ik (en anderen) daar teveel tegelijk van innemen dat dat ook niet goed is. (stapeling)
En producenten willen verkopen, kassa.
Conclusie: we doen allemaal ons best maar simpel is het zeker niet.
Niettemin is iedere aanwijzing/veronderstelling welkom en wordt gelezen resp. toegepast.
Dank je Pike.

@Pike @100%leven

Ik had begin af aan gezegd dat ik na gebruik van tryptophaan van 500mg (word ook aangegeven op de wikipedia), en gaba 500mg gebruik de klachten nu verergergd zijn. Er zit paar symptomen tussen die gepaard zijn met het syndroom. Er staat vaak diarree, maar ik heb juist constipatie de laatste tijd. Ook trillen, wat gisternacht weer is gebeurd. Ik kreeg eerst een ernstige misselijkheid met koude voeten en handen, hierdoor gingen mijn benen van shaken! en nauwelijks kon praten omdat ik dan erg koud heb! De inenting zal er weinig te maken hebben, weet ik zo zeker omdat dit pas 2 maanden geleden is begonnen en niet sinds 2010. Dat waren andere problemen, wat juist na de supplementen totaal anders uitgekomen is. Maar ik laat mijn haren groeien, en wil die test gaat uitvoeren. Maar buiten dit.. lijkt alsof niemand mij hierbij kan helpen. Enige wat mij ook opvalt dat ik maar niet kan ontspannen of gaan genieten met een feel-good visie. Altijd maar traag denkend nu..

This basic anti-metabolic effect of serotonin, melatonin and tryptophan promotes fatigue and lowers endurance (Peat, Spring 2009), and may be involved in the link between fibromyalgia and tryptophan, and probably in many, if not most, negative tryptophan side effects. Melatonin, for example, is elevated in people with fibromyalgia (Korszun, et al., 1999), and chronic fatigue syndrome (Knook, et al., 2000). Numerous people reported feeling tired and groggy in the morning, or throughout the day, after taking a melatonin supplement prior to going to sleep the night before –symptoms of what some people call a “melatonin hangover

http://www.supplements-and-health.com/tryptophan-side-effects.html

Maar buiten dit.. lijkt alsof niemand mij hierbij kan helpen.

Jawel, alleen hecht jij blijkbaar geen geloof aan datgene wat je aangeboden wordt als oorzaak en schuif je dat zonder meer terzijde.
Terwijl al jouw klachten echt klassieke symptomen zijn van niet genoeg schildklierhormoon op cel niveau. Alle gaat traag. Traag denken, trage spijsvertering, trage verwarming van het lichaam m.a.w. een koud lichaam.

Ik denk dat je een bestaand schildklierprobleem hebt verergerd doordat je tryptofaan bent gaan slikken.
Plus je volgens mij toch echt je erg lage koolhydraten dieet, als ik afga op wat je zelf aangeeft te eten. Af en toe wat rijst of iets dergelijks helpt dan ook niet meer.
Daarbij doe je waarschijnlijk nog een aantal andere dingen met je dieet die een negatieve uitwerking hebben op de beschikbaarheid van schildklierhormon.

blockquote>This basic anti-metabolic effect of serotonin, melatonin and tryptophan promotes fatigue and lowers endurance (Peat, Spring 2009), and may be involved in the link between fibromyalgia and tryptophan, and probably in many, if not most, negative tryptophan side effects. Melatonin, for example, is elevated in people with fibromyalgia (Korszun, et al., 1999), and chronic fatigue syndrome (Knook, et al., 2000). Numerous people reported feeling tired and groggy in the morning, or throughout the day, after taking a melatonin supplement prior to going to sleep the night before –symptoms of what some people call a “melatonin hangover

Jawel, alleen hecht jij blijkbaar geen geloof aan datgene wat je aangeboden wordt als oorzaak en schuif je dat zonder meer terzijde.
Terwijl al jouw klachten echt klassieke symptomen zijn van niet genoeg schildklierhormoon op cel niveau. Alle gaat traag. Traag denken, trage spijsvertering, trage verwarming van het lichaam m.a.w. een koud lichaam.

Ik denk dat je een bestaand schildklierprobleem hebt verergerd doordat je tryptofaan bent gaan slikken.
Plus je volgens mij toch echt je erg lage koolhydraten dieet, als ik afga op wat je zelf aangeeft te eten. Af en toe wat rijst of iets dergelijks helpt dan ook niet meer.
Daarbij denk ik dat er nog wel een aantal andere dingen in je dieet zijn die de beschikbaarheid van schildlierhormoon in je cellen negatief beïnvloedt.

blockquote>This basic anti-metabolic effect of serotonin, melatonin and tryptophan promotes fatigue and lowers endurance (Peat, Spring 2009), and may be involved in the link between fibromyalgia and tryptophan, and probably in many, if not most, negative tryptophan side effects. Melatonin, for example, is elevated in people with fibromyalgia (Korszun, et al., 1999), and chronic fatigue syndrome (Knook, et al., 2000). Numerous people reported feeling tired and groggy in the morning, or throughout the day, after taking a melatonin supplement prior to going to sleep the night before –symptoms of what some people call a “melatonin hangover

Daarbij denk ik dat er nog wel een aantal andere dingen in je dieet zijn die de beschikbaarheid van schildlierhormoon in je cellen negatief beïnvloedt.

Terwijl al jouw klachten echt klassieke symptomen zijn van niet genoeg schildklierhormoon op cel niveau. Alles gaat traag. Traag denken, trage spijsvertering, trage verwarming van het lichaam m.a.w. een koud lichaam.

Plus jouw, volgens mij toch echt erg lage koolhydraten dieet, als ik afga op wat je zelf aangeeft te eten. Af en toe wat rijst of iets dergelijks helpt dan ook niet meer.

DeSouza, jij had een artikel gepost over de schaduwkanten van bottenbouillon. Is de glutamaat niet de veroorzaker van je brainfog klachten of eet je helemaal geen BB?

Ik heb namelijk 2 dagen terug voor het eerst runderbottenbouillon op (normaal at ik alleen kippenBB). 's Avonds werd ik erg suf en kon m'n ogen niet meer open houden en m'n hoofd voelt nu nog vol met watten (brainfog). Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het door de runderBB komt, maar het lijkt er wel op.

Misschien speelt dat bij jou ook een rol.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan