blockquote>This basic anti-metabolic effect of serotonin, melatonin and tryptophan promotes fatigue and lowers endurance (Peat, Spring 2009), and may be involved in the link between fibromyalgia and tryptophan, and probably in many, if not most, negative tryptophan side effects. Melatonin, for example, is elevated in people with fibromyalgia (Korszun, et al., 1999), and chronic fatigue syndrome (Knook, et al., 2000). Numerous people reported feeling tired and groggy in the morning, or throughout the day, after taking a melatonin supplement prior to going to sleep the night before –symptoms of what some people call a “melatonin hangover
http://www.supplements-and-health.com/tryptophan-side-effects.html
Maar buiten dit.. lijkt alsof niemand mij hierbij kan helpen.
Jawel, alleen hecht jij blijkbaar geen geloof aan datgene wat je aangeboden wordt als oorzaak en schuif je dat zonder meer terzijde.
Terwijl al jouw klachten echt klassieke symptomen zijn van niet genoeg schildklierhormoon op cel niveau. Alle gaat traag. Traag denken, trage spijsvertering, trage verwarming van het lichaam m.a.w. een koud lichaam.
Ik denk dat je een bestaand schildklierprobleem hebt verergerd doordat je tryptofaan bent gaan slikken.
Plus je volgens mij toch echt je erg lage koolhydraten dieet, als ik afga op wat je zelf aangeeft te eten. Af en toe wat rijst of iets dergelijks helpt dan ook niet meer.
Daarbij denk ik dat er nog wel een aantal andere dingen in je dieet zijn die de beschikbaarheid van schildlierhormoon in je cellen negatief beïnvloedt.