Wat is er toch met me ad hand..

Van die dakgotensoep een grapje? Je dacht toch niet.....

Als je weerzin voelt tegen oesters, ook niet eten, het lichaam geeft aan dat het niet goed voor je is.
Darmflora is ook heel belangrijk, in je opgaven van wat je eet zie ik te weinig darmflora-ondersteunende dingen.

Topvoedsel voor je darmbacterien:
De volgende voedingsmiddelen hebben een uitgesproken effect op de de groei en overleving van je darmbacterien, maar ook direct op een stabiele bloedsuikerspiegel, je cholesterolwaarden, de opname van voedingsstoffen en daarmee eigenlijk op je totale gezondheid:
Inuline: aardpeer, knoflook, ui, prei, cichorei, arrowroot, pastinaak, zoete aardappel en artisjok;
Pectine: in geraspte appel en citrusfruit (vruchtvlees en schil);
Arabinogalactanen: in tomaat, wortel, kokos en kokosmeel, kurkuma, salie, medicinale paddenstoelen en zwarte bonen; 
Lignanen zoals in lijnzaad;
Roomboter/ghee;
Resistent zetmeel (zoals in koude aardappelen);
Essentiele suikers;
Gefermenteerde voeding: o.a. zuurkool, zelf gemaakt of uit het vat, niet uit een zakje, verder alles wat je kan pikkelen.
Oplosbare vezels uit groente, fruit, peulvruchten, noten, zaden etc. 
En tot slot hebben we ook niet-oplosbare vezels uit bijvoorbeeld granen nodig, liever gekiemde granen, dat is veel gezonder, die samen met de gezonde darmbacterien zorgen voor een dagelijkse stoelgang. Al deze voedingsmiddelen hebben hun eigen specifieke werking, daarom is variatie zo belangrijk.

Sinds ongeveer 1 week, zijn de plekes veel minder droog en zijn licht qua kleur. Zuivel was de oorzaak niet.
Nu weer volop aan de rauwe melk en yoghurt, heerlijk.

Ik at al regelmatig shiitakes, ui, knoflook en gember.

Af en toe maak ik een flinke porie kokosmeel scones, a 16st.

Ook ga ik meer zoete aardappel eten, dit krijgt mn zoontje ook regelmatig (icm grasboter)

Heb een pot zuurkool "gemaakt" en een beste pan ossenstaart/schenkel/mergpijpsoep.

Ook ga ik beginnen aan melkkefir.
De korrels moeten even op gang komen.

Peulvruchten heb ik gewoon helemaal geen zin aan, ik mis ze ook niet.

Noten weken en drogen ga ik binnenkort doen, (paranoten en peccanoten) cashew beter niet toch? Omdat ze al gekookt zijn?
Rauw zou nl giftig zijn.

Ik zie wel wat in het beginnen met lugols jodium icm selenium (paranoten)
Heb deze nog in de kast staan: life-flo liquid iodine plus potassium iodine.
3 druppels a 150 mcg.
is deze ook goed?

Nogmaals bedankt voor de adviezen, ben er erg blij mee.

Ik las juist dat het immuunsysteem van een 1 jarige voor maar 60% is ontwikkeld, en dus 1 jr borstvoeding niet genoeg zou zijn.
Wat vinden jullie hier van?

Nog steeds neem ik mariadistel, artisjok extract en kurkuma (poeder)

Ik ga vanaf afgelopen zaterdag, elke week onder de zonnebank (uva lampen), waar ik heerlijk van de warmte geniet en ontspan.

Na afloop in bad is toch niet zo slim. ik krijg rode vlekken na een korte douche, dus na een bad van 20m ben ik enorm "gevlekt"

Hoe meer smerigheid, hoe beter het immuunsysteem. Zouden we zelf ons voedsel verbouwen en onze dieren verzorgen, dan kwamen we heel vaak in aanraking met alle mogelijk micro-organismen zoals in de bodem, op de planten, mest van de dieren, de vacht van de dieren. We zouden er wel bij varen.

Als ik de loterij win, neem ik een paar koeien, een geit en veeel kippen. :-P Maar die kans is uiteraard nihil. Al staan kippen nog altijd op mijn lijstje, na een verhuizing

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan