Je moet niks aantonen in mijn optiek, volgens mij kan je al gewoon zeggen dat je vrijgesteld bent volgens de wet. Verder niks, gewoon mond houden en niet antwoorden, enkel eventueel vragen stellen: De bewijslast ligt bij hen niet bij jou, er zijn vrijstellingen voorzien.
Grondwettelijk idd niet. Maar hun hanteren de spoedwet en hun achterlijke regels voor uitzondering mondkapjes. Zij hanteren dus ook de voorwaarden voor die vrijstellingen. Het gaat niet om aanhouden maar je kan wel een boete krijgen. Er zijn mensen die gewoon (onterecht) een boete krijgen als ze alleen het pasje laten zien. Zij vinden dat niet voldoende. Ik denk dan bij mezelf, oke, jullie idiote overheid maken voorwaarden die nergens op gebaseerd zijn om vervolgens boetes te schrijven.
Zoals hun het stellen komt de bewijslast bij de burger. Aangezien zij deze achterlijke systemen bedenken waarom dan niet zo spelen dat het hun geld gaat kosten. Maar goed, misschien begrijp ik het wel gewoon niet. Dit is wat ik in elk geval zou doen. Dus aantonen en nog niet voldoende? Leg het alsjeblieft vast wat volgens de AVG niet mag en grondwettelijk niet mag. Dan kunnen zij helemaal niks meer aantonen in een gerechtelijke procedure.