Water, kraan laten lopen

Hier een interview met Mike Adams over waterfilters. Beetje een verkooppraatje over 1 specifiek waterfilter, maar hij heeft hem getest in z'n lab, dus daar vertrouwen we dan maar op ;-)

https://go2.thetruthaboutcancer.com/water/

Mark

Devotion, volgens mij versturen ze nog niet buiten Amerika en Canada. Maar als jij meer info hebt daarover, lees ik het graag :-)

Volgens mij zijn die losse filters samen iets van 60 dollar.
Ben ook benieuwd hoe lang die ongeveer meegaan.

Mark

1. How much will the filters cost to replace?

They will cost about $60 to replace all three filters.

8. Do you ship to anywhere outside of the US & Canada?

At this time, we do not ship to anyone outside of the US and Canada, but we do have plans to expand into the rest of the world quickly.

Zucht

Ik heb de waterfilter nu. Er zit ook een verbruiksindicator voor de EWO Filter cartridges bij. Die mag je niet op de filter plakken, maar goed zichtbaar in de buurt van de filter. Moet dat dan op de plastic filterbehuizing, dus dat witte deel?

Mark, jij hebt hem ook, waar heb jij dat geplakt?

Bedankt
Dorothé

Dorothé, je kan hem plakken waar je wilt. Het is alleen maar een indicatie voor wanneer het half jaar voorbij is en je het filter moet vervangen. Ik heb hem achter op de aanrecht geplakt.

Mark

Dank je Mark,

Oh, dat heb ik al in mijn agenda geschreven. Maar goed, dan plak ik hem ook maar achter op de aanrecht of de muur.

Dorothé

@100%leven, heb eens gekeken naaar die ZeroWater

Positief getest op ontlasting bacterie..

In ander filmpje gaf iemand aan dat het water vissig smaakte en rook.
Ook moest hij het filter elke 3 wk vernieuwen (10 dollar p/s)

ZeroWater ken ik niet, maar het verwijdert dus geen bacteriën. In de omschrijving van het filmpje staat dat er bij de 2e test geen coliform bacteriën waren gevonden. Dus filmpje is een beetje misleidend.

Hoe dan ook, ik blijf lekker bij m'n EWO filter!

Mark

ZeroWater is de nr 1 uit de test van Mike Adams zijn labtests.

Ooit overwogen om een labtest te laten doen met door EWO gefilterd water? of heeft iemand anders dit ooit gedaan?

Ik heb het niet overwogen. Op mij kwamen de onderzoeken die gedaan waren in opdracht van de fabrikant wel betrouwbaar over.

Zie hier:
https://www.ahealthylife.nl/webwinkel/wp-content/uploads/2014/07/Onderzoeks-Resultaten-Filterkwaliteit.jpg

Mark

Wij gaan zelf een waterleiding aanleggen bij ons nieuwe huis. Wat te kiezen, loden koper valt af. Aluminium inlage in kunststof? Andere opties?

wat te doen als je een Quooker hebt en je wilt een waterfilter? Brita kan gaat de deur uit, EWO leek mij wel wat maar volgens mij gaat dit niet met een 3 in 1 Quookerkraan (dus 1 kraan voor koud, warm en heet/'kokend').

Als de EWO op de Quooker past, dan moet het gewoon werken. Met een draaiknop bepaal je of je het EWO filter gebruikt of niet. Wel kan de EWO alleen koud water filteren, dus warm en kokend moet je er dan niet doorheen sturen; dan zet je het filter 'uit'.

Mark

Oppassen met gefilterd water in een Quooker: Als het filter veel mineralen uit het water haalt (kalk) dan zullen metalen makkelijker oplossen in dat water. Je raakt dan van de regen in de drup, om het maar bij water te houden.
Ik zou de Quooker gewoon op de waterleiding aansluiten.
Er zijn ook waterontharders die je na de watermeter kan (laten) plaatsen. Deze apparaten ontharden het water, maar maken het niet geheel kalkvrij, om dezelfde reden die ik hierboven al aangegeven heb.

Over die andere filters: het lijkt me sterk dat filters o.a. aluminium toevoegen, tenzij er aluminium onderdelen in het filter zijn toegepast, wat in deze tijd heel erg vreemd zou zijn. Maar goed, met waterfilters en o.a. luchtreinigers zit je toch in de buurt van een bepaald soort zweverigheid waar mensen gemakkelijk voor het lapje gehouden kunnen worden. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen goede filters bestaan. Het is wel uitkijken.
Ik hou het op ongefilterd leidingwater, hier in Utrecht-noord is het water van goede kwaliteit. Ik heb in het verleden wel eens een filterinstallatie gehad, hierin zat een osmose-membraan en een actief-koolfilter. Dat geeft een andere smaak aan de thee, wat nog niet wil zeggen dat het water dan ook gezonder is.
Ik denk dat water uit een schoon stroompje het beste zou zijn, er zijn alleen geen schone stroompjes meer.

http://tyentnederland.nl/product/waterman-h2go-portable/

hier staat van niet, maar wat is waar.

Wij hebben een waterfilter van Aqualine. De britta hebben we weggegooid na een lezing van Juglen die had diverse filters getest en britta was de slechtste!

Tini

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan