Waterig oogje dochter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Danielle,

Goed gedaan van je, jij bepaalt het he. Het gaat haar toch meer om de aandacht en heb je goed opgelost,

Ik zal haar op mijn werk niet nadoen want dan word ik gelijk aangeklaagd :mrgreen:

 
Dag Danielle,

Zelf varieer ik van dag tot dag,

standaard onderdelen zijn :

> sole 1/2 uur voor het ontbijt,

> geen kaas of producten op basis van koemelk,

> geen producten op basis van tarwe of tarwemeel

> verschillende soorten rundvlees, gevogelte en af en toe wild en dan puur van

samenstelling

> 1 tot 2 maal in de week vis

> 4 tot 5 eieren in de week.

> geregeld beestenbottenbouillion

> 2 tot 3 stuks fruit per dag zoals appel, sinaasappel en soms 1 peer of aardbeitjes

> Groenten die we hier nuttigen zijn gestoofde witlof, gebakken champignons, gekookte

asperges, sla en af en toe een keer een zoete tomaat van Honing waar ik geen spier- of

gewrichtspijn van ondervind

Hier wordt alles gebakken of in grasboter of in pure olijfolie van 1e persing. Hier komt ook speltbrood op tafel wat belegd wordt met grasboter en vlees of kokosolie van Aman Prana.

 
Vivianne,

Ik bedoelde wat eet jouw zoontje zoal :P

Henk,

:mrgreen:

Ratel en Alexandra,

Dank jullie,

Haar waterige oogje is vanzelf overgegaan eigenlijk

Ik was vanmorgen kaas met een broodje aan het eten en ze at al de kaas van mn broodje af,big smile.Ik van potverdorieee geeef terug :mrgreen:,en zij lachen en zich snel verstoppen :lol:

Morgen ff citroenen halen voor de linonade

 
Dag Danielle,

Hier nog even gezocht en geen waterige oogjes als allergische reacties op het nuttigen van eieren of melk teruggevonden. Wel kan een loopneus (= rhinitis) of sinusitus hier verband mee houden.

Onze zoon eet best gevarieerd voor een kind van 5.

Qua melkproducten reageert hij goed op bereidingen met geitenmelk en hij eet ook graag rechtsdraaiende yoghurt met fruit of eventueel met ongeraffineerde rietsuiker gezoet.

Af en toe bakken we voor hem pannenkoekjes op basis van wit speltmeel, eieren, ongeraffineerde rietsuiker en een combinatie van geitenmelk en karnemelk.

Voor de rest eet hij graag vlees, vis, peertjes, sinaasappelen en mandarijnen, worteltjes, champignons, zoete tommaatjes en een snede wit speltbrood met flink wat grasboter.

Ook eet hij graag kippenvlees en kalkoenvlees, puur rundsgehakt en biefstukjes, bij voorkeur met een gebakken aardappeltje. Ook frietjes vindt hij lekker en deze bereiden we gemiddeld 1 maal in de week. Wij frituren deze dan in extra vergine olijfolie. De mayonnaise is hier standaard E-nummer vrij, zelf gemaakt of van de natuurvoedingswinkel.

 
Hoi,

Even een update,

Mijn dochtertje van 20 maanden heeft al een paar dagen geen last meer van een waterig oogje,wel blijft ze af en toe helder snot houden.

maar ze is nu wel veel buiten,bij mij achter het huis aan koetelen en trekt dan steeds haar jas uit.Dat merk ik soms te laat,of ik denk het kan wel ze speelt in het zonnetje en ze is warm gekleed ,maar toch is ze dan al steenkoud.Dat is een paar keer gebeurd en nu trek ik haar gewoon een dikke trui over haar kleren aan als ze achter speelt.Het is wel zonnig achter,maar toch nog erg koud.

Van kou zelf kun je wel niet verkouden worden zeggen ze,maar een warm lichaam heeft natuurlijk wel meer weerstand.

Ze eet sinds gister beter.Ineens een sprongetje met alles zelf willen doen,met lepeltje of met de hand,hoppa :mrgreen:

Grote knoeiboel,maar laat maar lekker gaan,ze eet!

Ze heeft gehakt gegeten,stukjes zacht gekookt ei,stukjes sinaasappel,plakjes kaas,overal paar stukjes van steeds.

gister heeft ze een bordje linzensoep zelf opgegeten

En ook een half bekertje cremefraiche,en basmatirijst

Brood moet ze niet,maar dat is ook niet belangrijk,

Verder drinkt ze nog vaak aan de borst,zo lief :-)

Ze is erg lief,geniet erg van haar

Groetjes!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan