Sampjes als jij het zou kunnen toesturen zoals Tanja vermeld, dan zou ik erg gelukkig zijn.
Het liefst krijg ik het via dit Forum, voelt wat vertrouwder aan.
Melkproducten in Spanje is heel moeilijk, wij wonen in een landbouw gebied, maar koeien zijn hier zeldzaam. Ik ben al blij dat ik bij de Lidle gepasturizeerde volle melk kan kopen, zonder toegevoegde suikers. Ook dit jaar is er eindelijk volle yoghurt zonder suiker en bifidus zonder suiker. Slagroom kennen ze hier alleen kant en klaar in een spuitbus of die afgrijselijke houdbare pakjes. Gelukkig is er nu wel creme fraiche.
Biologisch vlees is moeilijk, maar slagers slachten hier nog deels zelf en orgaanvlees en botten wordt hier nog veel gebruikt. Ook verse vis, met alles erop en aan is hier geen probleem.
Een groot deel van mijn groenten verbouw ik/wij zelf. Jammer dat ik nu heel veel tomaten, paprika en aubergine's heb staan, net nu ik alles lees over de nachtschades. Maar goed, rustig aan afbouwen en de buren zijn er blij mee.
Ik lees al een paar maanden mee en zal mij morgen eens even voorstellen. Ik wist veel over voeding en het is al jaren mijn stokpaardje, maar hier leer ik weer zo ontzettend veel bij, geweldig.