Weekmenu's voor mensen met HPU en LGS?

Dank je Mike. Het lijkt me dan zaak -voor mij- om balans te zoeken met voeding, proefondervindelijk door te gaan en in de gaten te houden hoe voeding valt.
Er is veel tegenspraak tegen zuivel (endorfinen, exorfinen, verslavingsneigingen etc.), echter vraag ik me af of dit wel het probleem vormt (voor mij en anderen).

Vitamine A zit in levertraan welke ik vermoedelijk te weinig neem.

Echter zou je mij de combinatie van D3 en nachtschades uit kunnen leggen? Veroorzaakt een te hoge D3 juist het probleem of een te lage? Deze D3 zit -als ik het goed heb- immers ook in levertraan.
 
Nachtschades zetten het lichaam aan tot overmatige D3-aanmaak en daarmee een kalkoverschot.

Mike
 
Wat zijn andere schadelijke effecten van nachtschades? Ik dacht dat ze ook neurale toxines kunnen bevatten.

@Heksje: zoek naar mijn topic over tandsteen
 
"Dan blijven er nog weinig andere mogelijkheden over mbt kh behalve rijst, quinoa, en enkele andere glutenvrije granen."

Idd, want wortels en zoete aardappel bevatten teveel zetmelen, niet goed voor iemand die LGS heeft zoals ik.
 
Omwille van mijn probleem met teveel calcium en tandsteen, mijd ik melk zo veel mogelijk.
En zoet fruit en honing omwille vd suikers.
Een leaky gut en enige suiker gaat helemaal niet goed samen.

Op een feestje taart en zomeer gegeten, en de nacht erna wakker gelegen omdat ik als het ware aan een autobatterij was gekoppeld: ik stond onder stroom. Niet normaal.
 
Omwille van mijn probleem met teveel calcium en tandsteen, mijd ik melk zo veel mogelijk.

Calcium vermijden in je voeding is natuurlijk geen oplossing. Je lichaam haalt de benodigde calcium dan gewoon uit je botten en tanden. Je kan beter voldoende vitamine A en K pus magnesium nemen en dan wel rauwe melk drinken.



En zoet fruit en honing omwille vd suikers.
Een leaky gut en enige suiker gaat helemaal niet goed samen.
Suikers uit zetmeel zijn in ieder geval vaak nog slechter te verteren omdat deze onverteerd in de dikke darm aankomen en daar de slechte bacteriën voeden.
En helemaal o koolhydraten nemen is een heel slecht idee in geval van bijnier en schildlier problemen.
 
@Pike: Ik vermijd geen calcium compleet, ik drink rauwe melk, eet biokwark in kleine hoeveelheden. En ik neem supplementen in.
Als koolhydraten is het gierst, boekweit enz en witte rijst. Anders bijna niets.
Maar er zit in groenten ook koolhydraten die ik volop eet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan