H.E.K.S.
Well-known member
Antidepressiva zijn middelen waarvan haast niet af te komen is. Ze mogen maar een jaar voorgeschreven worden, echter kom je er dan vaak al niet meer af. Wat enorm kan helpen is detoxen met groene smoothies en sappen.Hoi Mike
Ja daar heb zeker aan gedacht. Ook met Ron veldhuis over gehad. Ik heb een traumatisch verleden en ik heb al een keer geprobeerd af 'te bouwen. Dat ging toen niet goed. Nu ben ik de laatste vijf jaar bezig geweest om trauma s te behandelen. Ik ben nu nog bezig om om te gaan met mijn triggers. Als ik daar meer grip op krijg ben ik van plan af te bouwen en eventueel iets anders te gaan gebruiken. Afbouwen is nu nog even een stap te ver en ga ik onder begeleiding doen. Maar het is zeker een doel
Let op: alleen detoxen, niet aanbevolen als een dieet / voedingswijze voor langere tijd!
Ik heb zelf 15 jaar die zooi geslikt, en kon na ca. een maand dieet op groene smoothies eindelijk [na diverse eerdere pogingen] met die rotzooi stoppen.
De trauma's worden niet lichter of beter of makkelijker met het slikken van anti-depressiva. Het leven wordt juist eerder dragelijk zònder die antidepressiva.
Mocht je de post traumatische stress stoornis en dus ook het reageren op triggers 'behandelen' via de reguliere zorg zoals GGZ, dan is mijn advies dat dit niet de weg is.
Het is een kruis wat je mee hebt gekregen in dit leven, waarvan je niet af komt, wat je moet dragen en waarvan je moet leren.
Je lichaam goed voeden [en dus ab-so-luut niet belasten met farmaceutische producten zoals anti-depressiva] zijn de weg naar een beter en dragelijker leven. Kruiden, zoals Ashwagandha, Brahmi, Rhodiola en het door Mike voorgestelde St. Janskruid, kunnen daarbij goed ondersteunen. Niet allemaal tegelijk en onderzoeken welke het best aansluiten bij jouw emoties en lichaam.
Triggers niet aan kunnen wordt veroorzaakt door een gebrek aan veerkracht, welke weer wordt veroorzaakt door ondervoeding. Zonder goede voeding voor je lichaam [uiteindelijk voeding conform WAPF dus] kan je de triggers niet bolwerken en verwerken. De triggers zullen altijd blijven, echter de manier van omgaan zal met goede voeding en ondersteuning van de juiste kruiden makkelijker het hoofd geboden worden.
Laatst bewerkt: