Welke koekenpan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
He Cham,

heb ff op marktplaats zitten kijken naar die pannen, maar zag er ook een pan bij staan met antibaklaag erin. Maar die lijkt me niet goed als is hij dan van merk fissler.

maar kan in principe dan niet elke pan als hij niet van tefal is of met een anti aanbaklaag.

die pannen van fissler krijg je daar niks aangebrand is dan?

groetjes sheilanda

He sheila,

Ik heb die zonder anti aanbak. Nee ze bakken echt niet aan het zijn professionele pannen.

hoi,

bedankt cham, ik zal eens kijken misschien zie ik er op rommelmarkt of kringloop wel.

of anders op marktplaats, bedankt voor de tip.

gr sheilanda

Met dierlijke vetten in de oven afgebakken Römertopf pannen zijn ook te gek.

Ik weet niet of deze in Nederland ook te koop zijn maar als je hier Römertopf koopt dan niet die met glazuur/emaille laag kopen.

In glazuur/emaille zit een giftige stof in en is niet gezond.

Hi allen, nou, ik eet ook al wat jaartjes van teflon pannen. Dus die gaan ook de deur uit bij ons! @Wommes, heb jij die aanbieding van 3 koekenpannen al binnen? Is het wat? En deze zijn dus ok? Dank alvast voor jouw reactie! Fijne dag aan allen!

hoi, ik heb een aantal jaren geleden een koekepan gekocht van Castey op een landgoedfair. Ik weet niet of er winkeladressen zijn.

Ook heb ik een koekenpan van Scanpan uit een kookwinkel. Daar kan je ook heel goed eitjes enz. mee bakken. Castey kostte toen volgens mij om en nabij de 30 euro en Scanpan was duurder, rond de 100 euro. Ik had geluk (wat je geluk noemt want is nog best duur) er zat kleine beschadiging aan, niet van belang, en kocht hem voor 75 euro.

Volgens de heren verkopers is het beiden geen tefal of iets tefal-achtigs.

De duurdere pannen van Demeyere zijn uit roestvrij staal gemaakt en dan zijn er geen gezondheidsrisico's. :lol:

Ja die zij idd ook erg goed Vivianne.

Demeyere zijn van dezelfde kwaliteit als Fissler.

Proffesionele gezonde pannen waar je heel lang plezier van hebt..

@cham,

Quote:
De gietijzeren pan gebruik ik alleen om vlees te maken.

Als we met een pan vlees kunnen maken hebben we die koeien niet meer nodig... :mrgreen:

sh... denk je dat je een goede bakpan koopt (Scanpan)

Volgens mij weet die verkoper van de speciaalzaak dan ook niet waar ie het over heeft.

Wordt dat gietaluminium tijdens het bakken/braden aan het gerecht afgegeven of krijg je net als bij teflonlaag dampen in je huis???

Ik kook wel in een Fissler snelkookpan. Ideaal ook voor de bottenbouillons.

ik zag net bij de marskramer een pan met van binnen geen antiaanbaklaag maar van keramiek.

is dat wel goed?

sheila

@ Vivianne en Cham,

ik heb ook fisslerbakpannen en de hoofdprijs ervoor betaald: maar deze pannen bevatten ook nikkel: http://www.fissler.nl/de/actuele_ko.../kookpannenkunde/pannenkunde_in_het_kort.html

Quote:
Een goede pan is stevig en van robuuste kwaliteit. Hoogwaardig RVS is ideaal. U herkent dat aan het stempel met 18/10 (18 % chroom, 10 % nikkel, 72 % staal).

Nikkel is niet wenselijk vanuit gezondheidsoogpunt:-(

Ik las net dit recente artikel:

http://www.aquariusage.com/index.cfm?newsid=17868&read=1

Quote:
Roestvrijstalen pannen, RVS, zijn alleen veilig als er geen gebruik is gemaakt van nikkel. Omdat dit bijna nooit zeker is, zou ik dit niet adviseren.

Quote:
Beter is om te kiezen voor:

Glas

Emaille

Greenpan

Scanpan

Gietijzer

ik keek zaterdag bij de marskramer naar een greenpan, maar daar zit ook een antiaanbaklaag is al si hij dan een andere kleur. er zit alleen geen gifstof pfoa en ptfe in/

En bestaat uit keramiek. is dat wel echt goed dan?

heb al mijn andere wokpannen en koekepannen weg gedaan maar heb wel weer een pan nodig om bv een ei in te bakken in een emaille pan krijg ik dat niet voor elkaar.

ik was enthousiast toen ik las over fissler maar nu zie ik bij bovenstaande dat die ook niet goed

zie door de pannen het bos niet meer :?

sheila

@Janse, bedankt!

Maar nu ben ik een man...euh wat is het verschil tussen een koekenpan en een frypan?:-)

Heb jij zelf ervaring met deze pannen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan