@claireelise: Ik gebruik de natuurlijk DIM Matrix van AOV.
Ik citeer:
DIM, ofwel Di-IndolylMethaan, is een tot de voedingsindolen behorende stof die bij consumptie van kruisbloemige groentesoorten, zoals bloemkool, spruitjes, broccoli en kool, in het spijsverteringskanaal wordt gevormd. Di-indolylmethaan is een zeer stabiele verbinding die echter niet oplosbaar is in water en daardoor op zichzelf moeilijk door het lichaam kan worden opgenomen. Daarom bevat Natuurlijke DIM-matrix van AOV tevens een absorptie-bevorderend extract van broccolikiemen dat voor goede opname van DIM vanuit het spijsverteringskanaal zorgt. Verder is als anti-oxidant vitamine E aan de capsules toegevoegd.
DIM heeft de bijzondere eigenschap dat het een gezonde oestrogeenbalans bevordert. Daarmee onderscheidt DIM zich van de fyto-oestrogenen, uit planten afkomstige nutritionele substanties die over pseudo-oestrogene eigenschappen beschikken. DIM beschikt niet over dergelijke pseudo-oestrogene eigenschappen maar richt zich op het instandhouden van een normale oestrogeenstofwisseling.
Daarmee levert DIM ook een bijdrage aan het behoud van gezonde cellen en weefsels en helpt het de bloedvaten schoon te houden.
Het gebruik van Natuurlijke DIM-matrix kan ook zinvol zijn voor vrouwen rond de overgang. DIM beschikt over verzorgende eigenschappen bij overgangsverschijnselen en bevordert een normale en regelmatige menstruatie.
Een voedingssupplement dat een gezonde oestrogeenstofwisseling bevordert, zoals Natuurlijke DIM-matrix, is niet alleen belangrijk voor vrouwen maar ook voor mannen.
Het behoud van een normale hormoonstofwisseling is goed voor de prostaat en de prostaatfunctie.
Ik hoop dat je wat aan de info hebt, anders even verder googelen;-)
Ik heb er in ieder geval baat bij. Gebruik het nu 3 maanden.