Wijzen naar genetica : om ziekte in stand te houden

hallo Joost, ik weet niet eens wat transmutatie is:-)
Ik vind het wel eng dat je een gen aan kan zetten, maar dat er geen uitknop meer is als het zo is: en ik geloof dat eerlijk gezegd wel.
Je kan het gen hoogstens niet meer voeden om als een gek aan de slag te gaan als die eenmaal is ¨aangezet¨.
Typisch, voor mij is dat boek een eyeopener!
Ik heb al 1 stofwisselingsziekte (autoimmuun) en daar wil ik het graag bij laten: ik hoef niet nog meer genen aangeswitcht te hebben.

Aanvulling: de ene autoimmuunziekte werkt de andere in de hand. Voorbeeld van een naaste van mij: ze heeft hashimoto. Vervolgens krijgt ze tijdens de menopauze ineens gratis en voor niets diabetes type 1 erbij. Arts schrijft: als ze niet uitkijkt heeft ze binnenkort haar derde autoimmuunziekte te pakken. Ze worden nooit minder erg die auto-immuunziekten, je kunt ze hoogstens voeden, ook zonder het te weten. En naarmate je ouder wordt, word je immuunsysteem ook makkelijker slechter als je niet uitkijkt. Ik zag een filmpje van Conners (schrijver van het boek van de pdf: help, my body is killing me, die arts of behandelaar. Hij zegt dat kanker veroorzaakt wordt door een th2-dominant immuunsysteem: die bias voelen mensen minder snel dan een th1-dominant immuunsysteem dat ik heb. Die man zei: 90 procent van de mensen met een th2-autoimmuunziekte weet niet dat die het heeft. Je kunt makkelijk 20 jaar rondlopen zonder al te veel klachten, maar ondertussen is je lichaam de eigen hart-bloedvatenstelsel aan het aanvallen van binnen.
Ook mijn moeder bijv. die zei me pas dat ze een tijdje ook aan de schildkliermedicatie gezeten heeft. Daarna niet meer. Dus die had gewoon ook al hashimoto! Daar kom je dan dus nooit meer vanaf. En sinds twee jaar moet ze een gehoorapparaat en ze had altijd al een lichte evenwichtsstoornis. Meniere in de dop. Maar als je dan niet zorgt dat je lichaam niet je organen niet aanvalt dan moet je eerst weten waar je allergisch voor bent. Een andere naaste van mij klaagde een tijd terug over buikpijn en blaasontstekingen die ze nooit eerder had. Nu valt het kwartje bij mij pas. Wie weet kan zij ook niet tegen tarwe: wat volstrekt denkbaar is natuurlijk. Wie kan dat eigenlijk wel? Maar als je die dingen dan wel blijft eten gaat je lichaam organen aanvallen.

It was once believed that once the autoimmune process is activated, it becomes independent of continuous exposure to the environmental trigger and becomes self-sustaining and irreversible.

However, examples of autoimmunity have discredited the “irreversible” aspect of this theory. It has been shown that continuous environmental triggers are necessary to perpetuate the process. This means that the autoimmune process can be stopped and reversed when the triggers are eliminated. One example of this is celiac disease, an autoimmune condition where gluten, an environmental trigger, has been identified. In most cases of classical celiac disease, all symptoms resolve when the environmental trigger (gluten) is removed.

Another aspect we can impact is the intestinal permeability. Sometimes the permeability is a result of the trigger, other times it is independent of it. It sounds really simple right?...the tricky part is figuring out your triggers...that's what I've spent the last few years working on.
How do you find the root cause of your autoimmune condition? You have to DIG AT ITTM. Once you do, you will know what types of changes you need to implement to make yourself feel better.

DIG-AT-IT stands for the following:

Depletions/Digestion
Inflammation, Immune Imbalances, Infections,
Gut, Gluten
Adrenals, Alkaline Phosphatase
Triggers
Intolerances
Toxins http://tinyurl.com/h5adnlk

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden