wil beginnen met h2o2

Waar jij het over hebt zijn THERAPEUTISCHE doses om zuurstoftekorten versneld weg te werken. De hoeveelheden H2O2 in natuurlijk water en voedsel zijn zeer klein, zo klein dat er geen oxidatie van andere voedingsstoffen plaatsvindt. De natuur is niet gek! Vandaar dat er ook minieme hoeveelheden H2O2 te vinden zijn in honing en rauwe melk. Is het trouwens niet interessant dat als men spreekt van het 'land van melk en honing' men verwijst naar OVERVLOED?

Mike

 
Ok dus H202 komt met een zeer ligte concentratie uit de lucht vallen, en bij watervallen en dergelijke word het zuurstof gehalte nog iets hoger? Of verliest het in sommige gevallen het zuurstof ook weer, bij het raken van de grond ofzo en dat waterval het zuurstof gehalte weer terugbrengt.

Verder zou het dus veel beter zijn om regenwater te drinken, maar... Ik heb altijd begrepen dat regen vuilstoffen uit de lucht pakt en om die reden weer niet zo best is.. Waar liggen hier de voor en nadelen?

 
Er is een wezenlijk verschil tussen onze wereld en de wereld van de oervolkeren: onze lucht, ons water en onze bodems zijn vervuild! En, net zoals waterstofperoxide de schuld krijgt van kanker omdat er grotere concentraties rondom kankergezwellen worden aangetroffen, zo krijgen hogere concentraties ozon de schuld van luchtvervuiling, geloof het of niet! Daar waar er veel luchtvervuiling is, vind je ook meer ozon in de lucht. D.m.v. actieve zuurstof breekt de natuur deze ongewenste stoffen af, maar zoals gewoonlijk krijgen de brandweermannen weer de schuld van de brand!

Mike

 
Conclusie is dus dat regenwater.prima te drinken is, en zelfs beter.

 
Nee, want onze lucht is vervuild en daarmee het regenwater ook. Je zou het echter kunnen zuiveren d.m.v. enkele druppels H2O2 extra.

Mike

 
Dan klopt m,n eerdere aanname dus wel, en kunnen we beter gewoon kraanwater verrijken met H202 lijkt mij dan, minder omslachtig.

 
mooi stuk mike,

Alleen een ding volg ik niet water als H2O1 is een stabiel molecuul (zuurstof heeft twee armen om een ander molecuul mee vast te houden en waterstof heeft een arm H2O is dus een zuurstofmelucuul met aan allebie de kanten een waterstof) en H2O2 is instabiel en breekt langzaam af. Daarom moet je de dop er ook niet te strak op de fles draaien als je het voor langere tijd bewaard.

En water stroomt dat door leidingen stroomt is turbulent, aleen kan het dan natuurlijk geen zuurstof opnemen. Als het water laminair door de leidingen zou kunnen stromen zouden ze dat doen omdat er dan veel minder energie verlies optreed. Maar de wanden van waterleidingen zijn te ruw te opzichte van de diameter van de leiding en de stroomsnelheid van het water.

 
Uit The Truth About Food Grade Hydrogen Peroxide:

Quote:
When properly stored in its bottle, diluted hydrogen peroxide

takes months, even years to break down. It is incredibly

stable, but it does slowly decompose spontaneously back

into the water and oxygen from which it was created.


Quote:
The primary factors that contribute to the degradation of

hydrogen peroxide are increased temperature, increased

alkalinity, contamination (especially from metals such as

iron, copper, silver, manganese, etc.), and to a lesser degree,

exposure to ultraviolet light. Lower concentrations are

extremely stable and decompose at the rate of less than 1%

per year.


Water door een donkere en rechte pijp sturen gaat totaal tegen de condities in die water nodig heeft om gezond te zijn! Water wil wervelen, klotsen, spiraliseren en is altijd blootgesteld aan licht en lucht.

Mike

 
Als je al regenwater drinkt doe er dan ook sole in, regenwater bevat geen mineralen en gaat dus op zoek naar mineralen in je lichaam.

Zo was het toch?

Lia

 
Quote:
Water door een donkere en rechte pijp sturen gaat totaal tegen de condities in die water nodig heeft om gezond te zijn! Water wil wervelen, klotsen, spiraliseren en is altijd blootgesteld aan licht en lucht.


@mike,

dan zal bronwater uit diepere grondlagen ook wel erg ongezond zijn ?

 
Bronwater direct uit de bron gedronken als dit uit zichzelf omhoog komt, kan letterlijk je longen oplossen, zo hongerig is het naar zuurstof! Daarom moet je natuurlijk bronwater ook zeker 25 meter van de bron pas drinken, want dan heeft het genoeg zuurstof in zich opgenomen.

Mike

 
Quote:
Wat wel klopt is dat H2O2 negatief kan uitpakken in combinatie met vet en cholesterol. Het laatste wat je wil is geoxideerde vetten en cholesterol! Maar dat is toch niets om bang voor te zijn? Gewoon een kwestie van rekening mee houden en op een nuchtere maag innemen.


De vraag is dan wel, wat is een nuchtere maag? Hoelang duurt het voordat mensen die de voorgaande dag op een laat tijdstip nog een of meer grote maaltijden hebben gegeten (bijv. mensen die aan IF doen) de volgende dag over een nuchtere maag beschikken? Juist bij vetrijke maaltijden duurt dit proces toch juist langer? M.a.w. hoelang duurt het voordat complete maagontlediging plaatsvindt na het eten van een grote maaltijd en wat is een veilige tijdsmarge om aan te houden voor inname van h2O2?

 
@ Mike:

Quote:
Bronwater direct uit de bron gedronken als dit uit zichzelf omhoog komt, kan letterlijk je longen oplossen, zo hongerig is het naar zuurstof! Daarom moet je natuurlijk bronwater ook zeker 25 meter van de bron pas drinken, want dan heeft het genoeg zuurstof in zich opgenomen.


Wil je hiermee zeggen dat je bronwater (zoals Bar le Duc, wat ik vaak drink) in het geheel afraadt?

Ik word namelijk ook niet zo blij van kraanwater, met al die resten van anti-depressiva, de pil, chlorine en weet ik wat nog meer...

 
Bar-le-Duc is Nederlands mineraalwater. Het wordt gewonnen naast de snelweg A2 ter hoogte van het Utrechtse industrieterrein Lage Weide.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bar-le-Duc_%28mineraalwater%29

Zou niet mijn eerste keuze zijn, ik vind het ook niet lekker. Vind het ook moeilijk hoor water, met inderdaad alle hormonen en medicijnen erin.

 
Quote:
Nee, want onze lucht is vervuild en daarmee het regenwater ook. Je zou het echter kunnen zuiveren d.m.v. enkele druppels H2O2 extra.

Mike



Stel je verzameld wat regenwater en drinkt het met bijv. 4 druppels h2o2, kan je het dan wel met een maaltijd nemen? Aangezien het niet veel h2o2 is.

 
ff een kickje op dit topic;

zijn er nu mensen hier die ECHT een grote positieve verandering door gemaakt hebben met het gebruik van h2o2 en nog steeds hebben ? (de placebo-gevoeligen onder ons gelieve niet te reageren :-) ).

en zijn er tevens ook die het alleen maar als negatief hebben ervaren ?

 
Je hebt de 34 paginas aan ervaringen die ik je heb gegeven al doorgewerkt en zelf ook op internet gezocht Benbijnier?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.147
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan