Hoezo is makreel gezout? We hebben het hier toch over vis van de visboer en niet uit een pakje van de supermarkt?
Op de markt kan ik van allerlei soorten vis kopen voor erg weinig geld.
Panharing voor E2,5 per kilo, makreel 3 a 4 euro per kilo en ik heb afgelopen zaterdag drie kabeljauwkoppen gekocht (kopvlees is het gezondst volgens de Eskimo's) voor E2,5 en daar haalde ik 2400 gram visvlees vanaf!! Nieuw persoonlijk record
Ik maak er vissoep van, vis paella of ik eet het zo op de mogelijkheden zijn eindeloos.
Ik eet ook weleens stukken kabeljauw overgoten met een runderbouillon zoet /zure relisch ook heerlijk.
Plus je kan van de graten in een half uurtje een enorm gezonde en lekkere visbouillon trekken.
Quote:
Ik zat pas te denken of het mogelijk is op de panharing te zouten (kzz) en rauw te eten, kan dat denk je?
Hier heb ik ook over nagedacht. Je hebt iig de alvleesklier nodig van de haring om te kaken dus als je de hele haring hebt heb je die er ook bij.
Toch denk ik niet dat je deze haring nog kan kaken. Misschien weet iemand anders dat?
Quote:
Panharing lijkt wel meer graat te hebben dan dat je een haring gezout rauw koopt
Die graat kan je er bij een haring heel makkelijk uithalen. Bij de kop beginnen en dan over de rug richting de staart insnijden. Daarna kan je met je vingers heel makkelijk het vlees van bijna alle graten ontdoen. Je houd dan twee lapjes nagenoeg graat loos haringvlees over.