Windenergie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Er kan nu zo diep geboord worden dat er veel hogere temperaturen te halen zijn, de bron kan dan heel lang mee, omdat deze steeds weer van nieuwe warmte wordt voorzien. De nieuwste ontwikkelingen op dit gebied gaan tot 1000 meter en dieper, dat is een andere techniek dan normaal onder aardwarmte wordt verstaan. Het is enigszins vergelijkbaar met de geisers op IJsland. IJsland wil trouwens Aardwarmte gaan exporteren naar o.a. Duitsland.

Wist je dat er een oude vulkaan in de Noordzee ligt, in de buurt van de waddeneilanden? Deze vulkaan is niet actief maar nog wel behoorlijk warm, er kan daar relatief gemakkelijk aardwarmte worden gewonnen.

 
We moeten stoppen met in de aarde te boren. Vanochtend was er nog in het nieuws dat er in Groningen een aardbeving had plaatsgevonden met een kracht van 3 op de schaal van Richter a.g.v. aardgaswinning. We hebben Moeder Aarde al genoeg verkracht, er zijn veel slimmere manieren om aan energie te komen!

Mike

 
Ik denk niet dat boren in de aarde op zich problemen oplevert, het is iets anders als je gas of olie gaat winnen, dan verdwijnt de druk uit poreuze gesteenten en gaat de boel instorten, zoals in Groningen en Friesland. Welke slimmere manieren van energiewinning denk je aan?

 
Geen explosie-energie op basis van warmte, maar implosie-energie op basis van kou. Viktor Schauberger was hier heel ver mee. Hij was interessant genoeg voor de Nazi's die hem dwongen voor hen te werken. Zoals je wellicht weet zijn Nazi-geleerden via Project Paperclip van de CIA naar Amerika gehaald om daar te werken voor o.a. de NASA, het Pentagon en de farmaceutische industrie. Men beschikt dus over deze geavanceerde technologie. Als je je verdiept in Judy Wood, zul je erachter komen dat vrije energietechnologie is gebruikt om 9/11 mogelijk te maken.

Mike

 
Se grootste winst bij windmolens zit hem in de te ontvangen subsidies.

Toen ik nog in belgïe woonde wilde men ook een windturbine van 114 meter hoog op 69 meter afstand van de woning gaan bouwen. Ondanks onze bezwaarschriften, met o.a. een lijst van 500 ongelukken met windturbines (2008), kreeg men toch toestemmeing. De enige reden dat het niet doorgegaan is, dat de trafostations niet genoeg capaciteit hebben om die hoeveeldheid stroom weg te werken. Want zelfs de tuinders kregen geen toestemming om zelf energie op te wekken.

Voorts wekken deze turbines veel *vuile stroom* op, die via de elektrische leidingen de woningen binnenkomen en oorzaak van ziektes kunnen zijn.

 
@ Charles:
Quote:
Toen ik nog in belgïe woonde wilde men ook een windturbine van 114 meter hoog op 69 meter afstand van de woning gaan bouwen.


Dat is ontzettend hoog en 69 meter afstand van zo'n gevaarte tot je huis is echt niets.

Ik kan bijna niet geloven dat dat nog legaal is.

Ik dacht dat 500 meter toch wel een minimum was.

Wat een ellende, maar gelukkig dat je er alsnog niets mee te maken hebt gekregen door een gelukkig toeval.

 
Die lijst met ca 500 ongelukken is ook niet mis. Mooie films van exploderende turbines.

Er stonden reeds zes windturbines.

Op een zekere dag kreeg ik bezoek van iemand van Electrabel. Zij zochten mensen die voor de veiligheid wilden waken. Bedoeld was de ijsafzetting op de wieken in de winter. Zodra er eventueel sprake was van ijsafzetting zou ik dat moeten bekijken en telefonisch doorgeven. Pas als alle ijs er af was, zouden de monteurs de installatie weer in gang kunnen zetten.

Daartoe zou men mij een verrekijker ter beschikking stellen en een telefoonnummer waar ik naartoe zou moeten bellen. Voorwaarde voor een kleine vergoeding was, dat ik een BTW nummer en een mobieltje moest hebben.

Nee, dit is geen grap, maar heel serieus. Ijsbrokken die van dergelijke wieken naar beneden kunnen vallen zijn levensgevaarlijk. En belachelijk hoe het met de veiligheid gesteld is. We kunnen naar de maan, maar niet voorkomen dat zich ijs afzet op wieken.

Al;le mooie praatjes ten spijt.

 
Quote:
woensdag, 17 juli 2013

Duitse windbuilparken

Dat windenergie niet rendabel is, heb je wel eerder gelezen op de Vrijspreker of klimaatkritische sites. Maar nu komt Duitsland’s groen-linkse krant TAZ zelfs met het nieuws dat de opbrengst van windenergie grotendeels overdreven is en dat er nauwelijks een windpark is die zijn investeringsbelofte waarmaakt aan zijn investeerders.

De meeste windparken in Duitsland zwoegen om zelfs maar break even te komen. De TAZ baseert zijn gegevens op een onderzoek naar meer dan 1.150 financiële jaarverslagen van 175 windparken in de periode 2000 tot 2011. Alle windparken die onderzocht waren werden voor 2006 geïnstalleerd. Het onderzoek werd verricht door Werner Daldorf, voorzitter van het Bundesverbandes Windenergie.

Ongeveer de helft van alle onshore windparken lopen zo slecht dat investeerders blij mogen zijn als ze over 20 jaar hun geld (met inflatieverlies) terug kunnen krijgen. 37 % van de jaarverslagen lieten een negatieve cash-flow zien – de inkomsten van het windpark waren lager dan de rente- en aflossingkosten.

TAZ schrijft dat de teleurstellende resultaten voornamelijk kwamen uit de te hoge verwachtingen van het windinkomstenpotentieel c.q. het waaide niet hard genoeg. De verwachte windindex was flink hoger dan de uiteindelijke meteorologische condities. Hier heeft de ‘groene’ industrie wel vaker last van, werken met aannames en rammelende klimaatmodellen…

De zogeheten BDB – of Keiler-Häuser Index – waar windexperts op vertrouwen is al meerdere malen naar beneden bijgesteld. De laatste keer in december 2011. In de ogen van de Duitse windenergie associatie is het nu correct. Eh ja. Daar hebben de investeerders die jaren geleden hun geld in de windparken staken nu niet zo veel meer aan. Als windenergie ooit onafhankelijk van subsidies rendabel moet draaien, is dit geen reclame om private investeerders te trekken.

Het opdoeken van windenergie – en alle andere vormen van niet-renderende ‘duurzame’ energie – is een kwestie van tijd. In een echt vrije markt waren dit soort industrieën nooit zover gekomen. Aan de kritiekloze stroom belastinggeld (3 miljard in 2013 NL) die de turbines draaiend houdt, komt dankzij de crisis ook een eind. Zo creëert iedere crisis ook weer kansen. Dit keer op echt rendabele alternatieve energie.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/07/duitse-windbuilparken/

 
De windmoleninvasie in Duitsland: de straf voor het feit dat dit volk heeft gekozen voor "alternatieve" energie i.p.v. voor kernenergie na Fukushima?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f0o8kaRFTw0#t=25

De man uit het filmpje: de prijs van zijn huis is zo maar even gehalveerd.

Wettelijk is hiertegen geen bescherming tegen deze windmolenplaag.

Maar de bewoner wil weg, weg, weg en nog eens weg bij die rotdingen vandaan.

Ik zei al aan het begin: dit is de manier om ons van het platteland af te jagen natuurlijk.

 
de introductie van nieuwe vormen van energieopwekking gaat meestal gepaard met verschijnselen die we niet willen. Dit is met windmolens niet anders. Windmolens zijn nog steeds in ontwikkeling; rotorbladen zijn al veel stiller geworden, de constructie veiliger.

Veel problemen met windmolens vallen weg als ze in zee geplaatst worden, daarbij geeft dat ook nog het voordeel dat onder water energieopslag gerealiseerd kan worden door een vat met overtollige energie van de molen leeg te pompen en weer, via een turbine, vol te laten stromen als er meer stroom gevraagd wordt dan er op dat moment door de wind geleverd kan worden.

Andere vormen van energieopwekking zijn ook niet echt geweldig voor het milieu. Ik heb het niet over CO2, dat is een fabeltje. Kijk waar we het momenteel mee doen: Gas is ook niet 100% schoon te verbranden en moet inmiddels over grote afstanden vervoerd worden via leidingen of enorme schepen, er worden oorlogen om gevoerd!. Olie ongeveer hetzelfde verhaal, macht en geld spelen er een grote rol. Kernenergie: ook de inherent veilige kerncentrales leveren nog altijd radioactief afval op en de centrale zelf levert aan het einde van de levensduur ervan ook nog eens een hoop radioactief afval.

Dan zijn er nog andere, minder voor de hand liggende energiebronnen, maar die komen niet van de grond of worden bewust tegengehouden door....... alweer het grote geld. Tesla kreeg ooit te horen dat er met zijn vorm van energieverdeling geen meter tussen gezet kon worden, waarmee hij niet kon rekenen op steun van het grote geld om zijn plannen te verwerkelijken.

Vooralsnog beschouw ik de ontwikkeling van zonne- en windenergie als een welkome bijdrage aan verduurzaming van onze energievoorziening, maar wel op een goede manier uitgevoerd.

Uit de alternatieve hoek heb ik nog nooit een praktische toepassing gezien die op een schaal van enige grote werkelijk energie opleverde.

Overigens ben ik zelf ook af en toe bezig met een project in de vrije energie-sfeer.

PS: mocht iemand bezwaar hebben tegen de roetuitstoot van dieselmotoren: bedenk dat de gezellige kaarsjes en waxinelichtjes die de kerstsfeer zo leuk in huis brengen vrijwel dezelfde soort vuiligheid in uw woonkamer verspreiden; alarmfase 3 in de woonkamer, er gaat alleen sirene af.

 
Quote:
Vooralsnog beschouw ik de ontwikkeling van zonne- en windenergie als een welkome bijdrage aan verduurzaming van onze energievoorziening, maar wel op een goede manier uitgevoerd.


Hallo Gerard, totdat zo´n ijzeren hein in jouw achtertuin komt te staan.

 
Ben je nog op :wink:

Ik had in mijn stukje ook gesteld dat veel bezwaren tegen windmolens komen te vervallen als ze in zee geplaatst worden.

 
Quote:
dat de gezellige kaarsjes en waxinelichtjes die de kerstsfeer zo leuk in huis brengen vrijwel dezelfde soort vuiligheid in uw woonkamer verspreiden



Dat verklaart waarom ik hoofdpijn van kaarsen krijg. Vooral het uitblazen is een vies karwijtje.

Over de windmolens.

Ik kan me voorstellen dat de nieuwe generatie zonder tandwielkasten belastender zijn, of zie ik dat verkeerd? En iemand had het hier over vuile stroom, hoe moet ik dat zien?

 
Het zal ook zo zijn dat het overgroot deel van bevolking in de stad woont en er geen last van heeft.. Die paar stemmen buitenaf horen ze niet.

Al die energie opslag tanks en meren helpen ons niet van de molens af en kosten energie.

Mijn klinkt wat Gerard zegt, aard warmte goed in de oren, we vernielen er weinig mee, de bron is veel beter te reduceren in tegenstelling tot de wind waar we geen invloed op hebben. Dus minder beveiligingen in de turbine, geen transmissie kast nodig vanwege wisselende kracht van de bron. De aardwarmte bron is er altijd en constant dus wat willen we nog meer...

@Charles.
Quote:
Voorts wekken deze turbines veel *vuile stroom* op, die via de elektrische leidingen de woningen binnenkomen en oorzaak van ziektes kunnen zijn.


Net als in de reclame van groene energie.. De stroom stinkt :lol:

De stroom komt gewoon van een turbine net als in een gas, kolen, kernredactie, waterkracht, centrale's

Niks anders,

 
In welk opzicht zou een windmolen zonder tandwielkast (direct drive) belastender zijn? Een tandwielkast maakt geluid, dat ben je kwijt met een direct-drive. Verder is het rendement van zo'n molen hoger en speciaal bij lagere windsnelheden, hetgeen opnieuw een stap in de richting van rendabele molens betekent.

Stroom is stroom. Grijze stroom is aan het stopcontact niet te onderscheiden van groene stroom. Er is wel aantasting van de golfvorm van de wisselstroom mogelijk, maar dat ligt aan de afnemers, de tegenwoordig alom in gebruik zijnde schakelende voedingen tasten de sinusvorm behoorlijk aan, dit kan gezien worden als een hoogfrequent storing op het lichtnet. Schakelende voedingen geven heel wat stralingsellende af. Ze zitten in de PC, de TV, de meeste moderne net adapters, spaarlampen enz.

Spectaculaire filmpjes van windmolens die niet goed beveiligd zijn, tja een zeer plaatselijk en beperkt schadegevalletje. Voordat je met windmolens de ellende van fukushima centrale nr. 4 ingehaald hebt.........nou ja, dat is wel extreem. Maar gas- en kolengestookte centrales leveren ook zo hun vuiligheid, opwarming van het rivierwater bijvoorbeeld.

Ik koester mij graag bij de gedachte aan aardige warmte van aardwarmte.

 
Windmolesn in de zee zijn een RAMP voor het dieren- en plantenleven aldaar! Die worden KNETTERGEK van de trillingen die zo'n onding afgeeft! Jullie denken allemaal te primitief. Tesla had een vorm van vrije energietechnologie herontdekt die onze 'primitieve' voorouders allang eerder hadden bedacht. Piramides en obelisken zijn in werkelijkheid energiegenerators die wereldwijd met elkaar in verbinding stonden, vandaar dat je ze overal op de wereld vindt.

Mike

 
Een molen zonder transmissie levert veel in dus lijkt mij geen goede optie, plus dat ik me ook afvraag in hoeverre de transmissie hoorbaar is.

Twee vrienden va me, eentje het opbouwen en onderhoud, de ander specifiek onderhoud van de bladen.

De punt van het blad (ongeacht diameter) heeft een snelheid van+- 300 kmh en ze slijten dan ook als een malle in weer er wind.

Het verdient goed in die wereld.
Quote:
de tegenwoordig alom in gebruik zijnde schakelende voedingen tasten de sinusvorm behoorlijk aan, dit kan gezien worden als een hoogfrequent storing op het lichtnet. Schakelende voedingen geven heel wat stralingsellende af.



Die aangetaste sinusvorm valt mee dacht ik? Hij bibbert wat..

De voedingen in apparaten die constant belast worden lijken me wel nadelig met betrekking tot gezondheid.
Quote:
Spectaculaire filmpjes van windmolens die niet goed beveiligd zijn, tja een zeer plaatselijk en beperkt schadegevalletje.



Ja als ik zo beetje zoek lijkt dat idd erg beperkt en zeker geen vergelijking met..

Kost alleen wat geld wet opruimen en wederopbouw.

Die verhalen die je leest over vleermuizen die geraakt worden, een vriend van me die ze bouwt vertelde pas nog, in Schotland waar zij net eer paar molens opgezet hadden lagen ook vleermuizen onder en werden de eigenaren aangeklaagd, hebben ze camera's opgehangen en wat blijkt?!... S'nachts kwamen er mensen dode vleermuizen rond strooien!!

Dat er rekening gehouden moet worden met natuur is heel zeker, maar dat het zo moet?! :s

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan