Hoi Lievergezond,
Nou, die 'dode' tand zit er nog, net als de ontsteking trouwens. Ik had van die kies 2 jaar geleden al een tijdje behoorlijk last/pijn, maar die pijn ging een half jaar later over nadat er een gaatje was gevuld, hoewel het wel gevoelig bleef in mijn kaak. Mijn voormalige reguliere tandarts had weliswaar ook een foto gemaakt nav mijn pijnklachten en het gaatje geconstateerd, maar hem was blijkbaar de ontsteking in de wortel niet opgevallen.
Toen ik bij de kaakchirurg langsging (wat protocol is na zo'n opg opname, wat idd een röntgen foto is van je hele gebit) zei die al gelijk dat ik daar een ontsteking had en dat daar een wortelkanaal behandeling nodig zou zijn. Die zelfde dag had ik een intake bij de ng therapeut van de bio-holistische tandarts om alles kinesiologisch te laten doortesten en haar had ik ook verteld wat de kaakchirurg die ochtend had gezien.
Zij heeft echter bij het testen niet mijn dode tand eruit gehaald en zo is hij nooit in mijn dossier van de tandarts terecht gekomen. Zelf zag hij het wel op de foto en zei dat die eruit moest. Ook heb ik hem toen gevraagd hoe een tand dood kon zijn als er geen wortelkanaalbehandeling had plaatsgevonden, waarop hij zie dat de zenuw door de ontsteking zou zijn aangetast. Hij heeft het echter niet in het dossier aangepast en daarom kwam het niet meer ter sprake. En ondanks dat ik het nog een keer ter sprake heb gebracht is hij er zelf niet meer op terug gekomen (niet op de kaart).
Ik heb nu vaker dat daar op mijn tandvlees een soort puist ontstaat waar pus uitkomt (mmmm....) en daarom het idee dat mijn lichaam het misschien er op die manier uitwerkt. Ik ieder geval heb ik geen pijn, (nog?) geen klachten en kijk ik het nog even aan. Geen idee of ik daar nu goed aan doe of dat ik stom in de weer ben eigenlijk. Of het nu struisvogelpolitiek is van mij om te denken dat als het belastend was geweest dat die tand er wel was uitgekomen bij het testen. Ook omdat ik geen pijn ervaar en niet het idee heb dat de zenuw dood is, voor zover ik dat zelf kan beoordelen, wacht ik nog even af en hoop eigenlijk dat mijn zelfgenezend vermogen het oplost, als iemand me uit mijn droom wil helpen mag die het zeggen.