WO3

Alles wat er op de wereld gebeurt is gepland en al lijkt het allemaal toeval, ook dat is gepland.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Dit is een deterministische kijk op het leven die de vrije wil uitschakelt.

Mike
 
Daar ben ik het niet mee eens. Dit is een deterministische kijk op het leven die de vrije wil uitschakelt.

Mike
Mike, ik zal het wat nuanceren.

Wat ik bedoel is dat wat er op het wereldtoneel gebeurt allemaal is gepland: van oorlog tot epidemie, van beurscrashes tot klimaatverandering, et cetera; dus niet op persoonlijk vlak.
 
Mike, ik zal het wat nuanceren.

Wat ik bedoel is dat wat er op het wereldtoneel gebeurt allemaal is gepland: van oorlog tot epidemie, van beurscrashes tot klimaatverandering, et cetera; dus niet op persoonlijk vlak.
Ook dat is niet voorbestemd, want het is niet los te zien van vrije wil.

Mike
 
Ook dat is niet voorbestemd, want het is niet los te zien van vrije wil.

Mike
Ik geloof zeker in vrije wil, maar niet dat wat er nu op deze planeet gebeurt niet scripted is: denk aan de allegorie van Plato's grot: men laat je zien wat ze willen dat je ziet; zo zit politiek in elkaar: leugenaars.
Zo zit de economie in elkaar, draaien aan de knopen. Vrije wil is of je er in meegaat of niet, of je zelf na blijft denken of meegaat in de massa.

 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
We zullen het wel merken, Mike. En ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik zelf heb mijn twijfels over welk politiek figuur er ook is op het wereldtheater; het zijn allemaal marionetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Yep.
Dat is wat ik vind.
Ik zeg vaak tegen mensen dat alles wat er buiten mijn zijn gebeurt een groot theater is en dat het werkelijk zich in mijn hart bevindt en leert van de interactie tussen het theater en mijn reactie daarop. De wereld is een school, en je kunt dat zien aan de ruïnes de de vorige leerlingen hebben achtergelaten.
 
Laatst bewerkt:
Yep.
Dat is wat ik vind.
Ik zeg vaak tegen mensen dat alles wat er buiten mijn zijn gebeurt een groot theater is en dat het werkelijk zich in mijn hart bevindt en leert van de interactie tussen het theater en mijn reactie daarop. De wereld is een school, en je kunt dat zien aan de ruïnes de de vorige leerlingen hebben achtergelaten.
Ik denk dat er wel degelijk enkele eerlijke politici zijn die een verschil kunnen maken. Zie hen als een middel en niet als een doel opzich. En vergeet niet dat ze alleen iets kunnen doen met onze actieve steun.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan