wortelkanaalbehandeling alternatief (bobbel tandvlees)

Als de kies morsdood is, moet-ie eruit en de ontstekingsbron eveneens. Fred Neelissen kan dit zeer goed beoordelen. De daadwerkelijke extractie zou Peter Dros van Mondzorg Maasdriel kunnen doen, want hij snapt hoe je goed de mond moet ontsmetten (met ozon) en dat je geen wortelvlies moet laten zitten.

Mike
 
Als de kies morsdood is, moet-ie eruit en de ontstekingsbron eveneens. Fred Neelissen kan dit zeer goed beoordelen. De daadwerkelijke extractie zou Peter Dros van Mondzorg Maasdriel kunnen doen, want hij snapt hoe je goed de mond moet ontsmetten (met ozon) en dat je geen wortelvlies moet laten zitten.

Mike
 
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad!

Ik had een kies met een kroon. Dit alles is gebeurt bij een reguliere tandarts. Het plekje was al gevoelig. Desondanks is er toch een kroon op gezet. Enfin, jaren lang gelopen met een bobbel. En inderdaad wanneer je even niet goed in je vel zit, bijvoorbeeld met ziekte, dan kwam de bobbel zo weer tevoorschijn. Als ik er overheen wreef kwam ie ook zo tevoorschijn. Het werd alleen maar erger door de jaren heen.
Heb het ter sprake gebracht bij de 'gewone' tandarts: "Nee hoor, niets aan de hand."

Op een gegeven moment zijn we overgegaan op een betere tandarts (MP3 - Apeldoorn). De druppel was dat deze 'reguliere' tandarts (waar we weggegaan zijn) op een keer met een wattenstaafje door de mond van onze oudste dochter ging. We vermoeden een stiekeme fluor behandeling (waar hij meermalen op aandrong maar wat wij pertinent niet wilden). Vrij direct nadat dit gebeurd was had onze oudste dochter erg last van misselijkheid. Even zoeken op internet leverde al gauw 1 + 1 = 3. Waarom moet een tandarts in vredesnaam met een wattenstaafje over alle tanden wrijven???

Je begrijpt dat ie natuurlijk niet toegaf. Hard maken kunnen we het ook niet. Maar wat een kwakzalver in de letterlijke zin van het woord. Niet alleen gebaseerd op dit ene geval.

Uiteindelijk bij MP3 uitgekomen. Gekeken, "O..." zegt ie, "dat is een fistel, een ontsteking die een uitweg zoekt. Die kies moeten we als verloren beschouwen!". De kies is toen chirurgisch verwijderd tijdens een vervolgafspraak.

De bobbel is voorgoed voorbij.

M'n hele gebit wordt nu vakkundig gerestaureerd, tand voor tand :). Met allemaal lichaamsvriendelijke middelen.
 
Strekte Mama van Loo! Hoop voor je dat je snel duidelijkheid en een oplossing hebt!

Ik lees even mee.
Ik heb zaterdag een afspraak bij Arnd Wolvetang in Schagen ivm 4 pijnlijke kiezen, trigeminusneuralgie en 2 amalgaam vullingen die er nog uit moeten.

Mijn dorps-tandarts wil vier wortelkanaalbehandelingen doen en boort die amalgaam er ook wel even uit....tja, dacht het dus even niet.

Toen ik zei dan laat ik ze er liever alle vier uittrekken verklaarde hij me voor gek en zei daar werk ik niet aan mee.
Leek hem ook niet verstandig omdat ik dan veel kauwvlak kwijt raak.
Wat weer andere problemen kan veroorzaken... Hier heb ik niet op door gevraagd jammer genoeg. Jullie een idee?

Ik heb ook aanvallen van trigeminusneuralgie en soms weet ik ook niet goed waar de pijn nu precies door veroorzaakt wordt.
Mijn huidige tandarts gaf onlangs wel eerlijk toe dat hij het ook niet meer weet.

Hoop zaterdag meer te weten.
 
@Femke: Trekken van kiezen en tanden heeft gevolg op de rest van je lijf. Wat voor gevolgen precies weet ik niet, maar het heeft wel degelijk invloed. Het gretige verstandskiezen trekken bijvoorbeeld wat tandartsen doen is helemaal niet zo goed voor ons.

Verder is het zo dat als je een kies trekt, een andere kies of meerdere niet genoeg steun meer hebben en deze daardoor verzakken. Bijvoorbeeld haal je uit de onderkaak een kies weg, dan hebben de kiezen daarboven geen steun en dalen ze.

Houd in Schagen goed in de gaten wat je afspreekt, laat hem een offerte maken en houd de tandarts daaraan. Hij is nogal geneigd meer te doen en dit ook te rekenen.
 
Femke alle tanden en kiezen staan in verbinding met de rest van je lichaamsdelen via de meridianen. Dat kauwoppervlak is 1 belangrijk aspect. Zo lang het kan: zoveel mogelijk eigen tanden en kiezen in je lichaam houden: uiteraard niet als er dode kieswortels in het spel zijn. Levende tand- en kieswortels trekken nog bloed aan: als die tanden en kiezen weg zijn: dan is er ook minder zuurstof-/bloedtoe- en afvoer en dus minder leven in je mond.
 
Hoi Heksje en lievergezond,

Bedankt voor jullie reacties.

Ja uit eerdere ervaringen van 10 jaar geleden weet ik dat het trekken gevolgen heeft voor wat betreft de steun van de boven of onderliggende tanden en kiezen. Aan de rechter kant ben ik zo al de verstandskiezen en de daarna volgende kiezen onder en boven kwijt geraakt.
Omdat het de achterste kiezen betrof heb ik die toen laten trekken omdat ik toen al niet zo veel trek had in wortelkanaalbehandelingen mede ook omdat ik een vreselijk tandarts angst heb. Dus rechts ben ik al kauwvlak kwijt.

Ik leef van een uitkering dus ik heb geen geld voor de behandeling in Kerkdriel.

Dus als ik de keus heb tussen wortelkanaalbehandelingen of trekken dan lijkt trekken mij het beste.
Maar misschien is het ook nog mogelijk om de methode van Ramiel Nagel toe te passen...



Houd in Schagen goed in de gaten wat je afspreekt, laat hem een offerte maken en houd de tandarts daaraan. Hij is nogal geneigd meer te doen en dit ook te rekenen.


Heb je die ervaring persoonlijk opgedaan Heksje?
 
hoi Femke, in elk geval is het dus wel van belang eerst vast te laten stellen hoe ontstoken/dood/of juist oplapbaar je kies nog is.
 
Ik denk inderdaad dat het in mijn geval slim zou zijn om de kies te lateb verwijderen.

Peter dros is 2,5u rijden voor mij. Dan zou ik moeten kolven voor de hele dag en mijn zoontje bij iemand laten.

Ook wil ik geen rontgenfoto en verdoving ( lachgas is wel een optie, denk ik)
Zit er trouwens gevoel in een wortelvlies?

Ik las dat ze niet behandelen als er geen rontgen gemaakt wordt, maar iedereen begrijpt natuurlijk dat met een kind ad borst, dit een NO GO is.
 
Als je geen pijn hebt is er volgens mij geen grote haast bij. Voel je je verder gezond? Hoe is het met je immuniteit? Als je je sterk voelt kun je best nog een tijdje wachten is mijn eigen ervaring. Maar het blijft natuurlijk een afweging die je zelf moet maken.
 
Ik heb geen last meer van de bobbel. Ik ben sterker geweest de afgelopen maanden. Het begint nu zwaar voor mij te worden met de kleine. En dat vreet enorm veel energie en geduld. Soms voel ik me zelfs ongelukkig! Dit is naar mijn eigen denken dan ook de oorzaak van de bobbel: zwakker door stess en moeheid. Wederom bedankt voor je reactie Tanja.
 
hoi meelezers,
ik heb last van een wortelkanaalbehandelde kies (naast hoektand). De wortelkanaal behandeling is al jaren geleden (meer dan 10 a 15 jaar denk ik) uitgevoerd, en 2 jaar geleden is de vulling in die kies vervangen door composiet (bij Aldente in Bloemendaal)
Vaak heb ik last van tandenknarsen (als kind ook al wel) maar laatste paar jaren is het erger. Het drukpunt zit eigenlijk altijd op die ene kies (ik heb er nóg 2, een daarvan zit aan de andere kant)
Ik wil niet terug naar Aldente, heb er geen vertrouwen in, ben toen erg beroerd geweest een week lang en heb later mijn laatste 3 vullingen laten doen bij een andere (reguliere) tandarts die wel open staat voor bepaalde zaken, mondkapje enz.
Ik heb net gebeld voor een afspraak en kan aanstaande dinsdag terecht, de laatste 4 weken of zo zit het extra te vervelen en komt er steeds een wit puntje, dus ontsteking die ik dan open kan drukken en dan komt er wat uit. Goed dat het open is maar moet er wel wat aan doen.
Welke vragen moet/kan ik stellen. Ze gaan dus kijken maar ik heb door de telefoon al gezegd wat er aan de hand is, dus lijkt me niet zo zinvol. Waar moet op gelet worden?
In mijn opinie - lullig voor mij - maar moet deze er gewoon uit getrokken worden.
En zou het andere klachten kunnen veroorzaken? ik had paar weken geleden last van een aderontsteking en opgelost met knoflook, vit c, geelwortel, waterstofperox. en nog meer, slik nu elke dag een capsule serrapeptase maar het speelt nu toch weer op sinds een paar dagen.

Ik heb het idee dat mijn tekst wat chaotisch is maar hoop dat ik voldoende heb verteld om er iets over te kunnen zeggen door iemand van jullie...

(Peter Drost bezoeken zou ms ook een optie zijn maar kost alleen al 250 euro om daar binnen te komen ivm patientaanname/intake - foto's enz.enz.)
 
nog even op bovenstaande, meer knarsklachten kan misschien ook wel komen omdat wij in de buurt van een zendmast wonen waar ze alsmaar meer dingen opschroeven.
 
Marijan,
Is er geen kroon geplaatst na de wortelkanaalbehandeling destijds?

Kwikvergiftiging kan ook voor tandenknarsen zorgen.
Ik heb zelf jaren geleden heel hard getandenknarst 's nachts, vertelde m'n toenmalige vriendin. Hoe het nu is weet ik niet.

Door dat tandenknarsen was er een groot stuk van een snijtand afgesleten. Bij tandenknarsen van amalgaamvullingen komt veel kwikdamp vrij, waardoor ik nog meer spanning op m'n kaken kreeg, etc.

Door de lichamelijke stress van bijv. kwik kun je dus gaan tandenknarsen, maar het kan ook wat anders zijn wat je stress geeft. Misschien die zendmast wel.

Mark



 
nee Mark, er is geen kroon geplaatst.
Ooit had ik een kroon l.o. 3e kies, die is er al lang uit en heeft tot die tijd veel problemen gegeven.
Sinds vervanging van de vulling voor composiet heb ik veel problemen met betreffende kies (met wkb).
Dit weekend, met name gisteren,veel zeurderige pijn gehad. Nu met Colloid.zilver weer tot rust.
Morgen dus naar de tandarts en gaan ze kijken. Ik ben benieuwd maar vermoed dat het eindresultaat is dat ie er uit zal gaan.
De kroon waar ik het net over had is er uit gemoeten vanwege ontstoken wortelpunt in te ver stadium, ze zouden een apesresectie-wortelpuntreiniging- (weet niet of ik dit goed schrijf) doen maar was te ver en is toen eruit gehaald.
 
gisteren dus bezoek aan tandarts gebracht en het blijkt dus dat de kies rechtop is gescheurd, helemaal tot in de wortel. (nog 2 delen dus)
Kies moet er dus uit.
Tandarts was verbaasd dat ik niet barstte van de kiespijn, maar dat valt over het algemeen reuze mee.
Donderdag zou kies worden verwijderd, maar helaas vandaag ondraaglijke kiespijn gekregen en gevraagd of het vandaag kon.
Vanmiddag om 5 uur is de kies er dus uitgegaan, zat een behoorlijke ontsteking onder en tandbot is deels weggevreten door ontsteking.
Nu eerst herstellen, minstens een maand, dan weer afspraak hoe verder.
Kies zit net wel/net niet in het zicht als ik volop lach.
Ik wil geen brug omdat resterende kiezen aan die kant ook in zwakke staat zijn, vele malen (opnieuw) gevuld in het verleden en paar jaar terug dus composiet in laten zetten.
Volgens tandarts duurt het 3 maanden voordat weefsel(collageen) is terughersteld en implantaat schijnt ook niet alles te zijn.
Ik heb nog even de tijd om me erin te verdiepen.
 
Heftig, maar goed dat de kies er nu uit is. Is het ontstoken weefsel ook volledig verwijderd/schoongemaakt inclusief ontstekingshaard? Met waterstofperoxide kun je zelf nog verder ontsmetten en ontstekingsvrij houden wellicht.

Hopelijk heb je een goede, biologische tandarts.

Sterkte!

Mark
 
Zit hier ook een beetje in de stress vanwege mijn oudste zoon. Hij is 7 en heeft een ontstoken melkkies. De tandarts heeft helaas ook een röntgenfoto moeten maken en geconcludeerd dat die kies eruit moet.
Gevolg is dat zijn hele gebit scheef kan gaan staan omdat de melkkies er dus vervroegd uit gaat.

Daarnaast heeft hij ook twee gaatjes die zij wil boren met verdoving. Ik zie dat allemaal niet zitten en mijn man ook niet. Zoveel verdovingen maar hij zegt hoezo die gaatjes boren, daar is ie op tegen.

Weet echt niet waar ik nou goed aan doe, jullie?

Ter info, hij snoept niet, is sowieso geen zoetekauw. We gebruiken ook geen fluoride tandpasta en dat vond de tandarts ook niet verstandig. Toen heb ik nog gezegd dat ik daar anders over denk. Mijn zoontje heeft sowieso een verzwakt immuunsysteem dan ligt het eerder daaraan dan aan geen fluoride sorry wat een BS.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan