Kennen jullie die mop van die doorgesnoven hooligan?
De hooligan gebruikt geen coke, maar zijn gezonde verstand!
In het kader van Trust the Plan, Verbinding en Keep up the good Spirit deel ik graag met jullie mijn ervaringen van afgelopen twee dagen.
Wij hebben al weken lang een STOP de SPOEDWET vlag aan de gevel wapperen, die veel bekijks trekt.
Opvallend genoeg informeert vrijwel niemand naar het ‘hoe&waarom’ van onze vlag.
Tot eergisteren.
Ik was bezig met het schilderen van een nieuwe vlag, toen er werd aangebeld bij de voordeur.
Er stond een doorgesnoven hooligan bij mij op de stoep!
Ze woont in hetzelfde dorp, is in het dagelijks leven stewardess en was al meerdere keren wezen demonstreren op het Malieveld. Ze wilde graag kennis maken met gelijkgestemden! We hebben informatie gedeeld en 06-nummers uitgewisseld, zodat we contact kunnen houden.
Helemaal enthousiast door deze ontmoeting ging ik weer verder met mijn vlag. Nog geen uur later ging weer de deurbel....
Er stond een nieuwe doorgesnoven hooligan op de stoep!
Zij woont in een nabijgelegen dorp, is in het dagelijks leven lerares en was ook al meerdere keren op het Malieveld geweest om te strijden voor Vrijheid. Ook wij hebben informatie en 06-nummers uitgewisseld. Verder we hebben flyers met elkaar uitgewisseld(!)
Zij had zelf flyers laten drukken met informatie over de échte Corona-feiten en verspreidt deze in de regio. Toevallig had ik een dag eerder samen met onze buren ook flyers gemaakt met deze informatie, gebaseerd op de flyers van Viruswaarheid: 10 feiten over Covid-19 en tips om uit de crisis te komen. Verder stond op onze flyer een oproep aan de lezer om de noodlijdende horeca-ondernemers te steunen en op vrijdagavond om 22.00 uur luid en duidelijk ‘Het laatste rondje’ van Hazes te draaien. Dit nav. de oproep van Nadia Duinker bij Viruswaarheid.
Gisterenochtend hebben het tienerbuurmeisje en ik ruim 300 flyers verspreid in ons dorp bij de horeca-ondernemers en de omwonenden. Een aantal ondernemers reageerden heel enthousiast en gingen deelnemen. Gek genoeg waren er ook ondernemers bij die niet zouden meedoen, omdat ze om 22.00 uur dicht gingen...?! Hè?? Sommige mensen snappen er echt niks van... of het water staat hen blijkbaar nog niet hoog genoeg aan de lippen!
Mijn buurman is gek op feestjes en heeft daarom een geluidsinstallatie waarmee je het hele dorp omver blaast. Dat is dus wat we hebben gedaan! We zijn eerst uiteten geweest met de buren bij onze plaatselijke wakkere Italiaan. Een andere stel hooligans -bevriend met de buren- sloot zich aan bij ons. We hebben een geweldige avond gehad in het kader van WWG1WGA en de restauranteigenaar trakteerde aan het einde van de avond op scroppino. Salute! Daarna zijn we met z’n allen om 21.55 uur naar huis gehold om vervolgens om 22.00 uur het dorp wakker te schudden met: ‘Het is tijd, de hoogste tijd!’
Het feest ging door tot in de late uren! Ik kijk nu al uit naar ons overwinningsfeest op 3 / 4 november. Trust the Plan!