zelf capsules cod liver oil maken ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zonne
  • Startdatum Startdatum
@ Zonne: over de boterolie (bevat de magische vitamine K2):
Quote:
While millions of people take calcium and Vitamin D supplements thinking they're helping their bones, the truth is, without the addition of Vitamin K2, such a health regimen could prove dangerous. Without Vitamin K2, the body cannot direct calcium to the bones where it's needed; instead, the calcium resides in soft tissue (like the arteries)—leading to a combination of osteoporosis and atherosclerosis, or the dreaded "calcium paradox." This is the first book to reveal how universal a Vitamin K2 deficiency is, and the risk (in the form of cancer and diabetes, among other ailments) the absence of Vitamin K2 poses.


Quote:
Written by Dr. Kate Rheaume-Bleue, a popular health expert on Canadian television and radio, Vitamin K2 and the Calcium Paradox sounds a warning about the popularity of the calcium and Vitamin D craze, while illustrating the enormous health benefits of Vitamin K2 in making the body less susceptible to dental cavities, heart disease, prostate cancer, liver cancer, diabetes, wrinkles, obesity, varicose veins, and other ailments.

The book demystifies this obscure supernutrient—a fat soluble vitamin that humans once thrived on, ignored by scientists for almost seventy years


Ook deze passage:
Quote:
Vitamins K2, A and D: Better Together


http://bdnowpodcast.libsyn.com/bd-now-podcast-015-dr-kate-rheaume-bleue-vitamin-k2-and-the-calcium-paradox

 
ik hoopte alleen de boterolie te kunnen vervangen door melkkefir en/of ghee. Maar ik gebruik nu een week melkkefir en heb een opgezette buik nu.... Wel melkkefir van biologische, dus niet rauwe melk.

Morgen ga ik proberen aan rauwe melk te komen op 1 adres. Als het daar niet lukt, weet ik verder geen melkboeren hier in de buurt.

Maar dan gaan de melkekefir en ghee waarschijnlijk ook niet lukken. Dus dan wordt het toch boterolie.

 
Zonne, nee ghee en melkkefir (niets mis mee verder!) kan dacht ik niet tippen aan de toegevoegde waarde van gefermenteerde boterolie van green pastures als het gaat om vitamine k-toevoer.

 
Quote:
Zonne, nee ghee en melkkefir (niets mis mee verder!) kan dacht ik niet tippen aan de toegevoegde waarde van gefermenteerde boterolie van green pastures als het gaat om vitamine k-toevoer


Sinds wanneer is die boterolie gefermenteerd :?:

 
@zonne, ik bedoel de chocoladesmaak! Dan moet ik die andere smaken helemaal lekker vinden :D

 
Quote:
Sinds wanneer is die boterolie gefermenteerd


@ Zotteke: ik gebruik de boterolie sinds anderhalf jaar en volgens mij was die altijd gefermenteerd: wat ook juist de toegevoegde waarde bepaalt ivm vitamine k2 die daardoor ontstaat. Maar goed, de smaak is dus weer een ander verhaal. Bij yoghurt vind ik de fermentatie lekker. Niet bij boterolie jammer genoeg.

 
Zonne: hoe is het nu met het capsules maken met jou? Ik ben nu toch de capsulemaker (had ik nog staan) aan het gebruiken met een 60-ml-spuit (kost haast niets overigens) van een gemiddelde apotheek voor de boterolie althans. Dat gaat wel goed. Je had het eerder over de capsulemaker, maar ik zag het toen zelf niet zo zitten. Eerlijk gezegd is het voor mij toch wel een oplossing. Dus: dank dat je erover begonnen bent, en ik hoop maar dat je zelf al met een dergelijk ding aan de slag gegaan bent voor je.

 
Ik kon alleen maar capsules skate liver oil kopen 2 maanden geleden. Die zijn nu bijna op, dus dan ga ik pas de skate liver oil proberen. Eerst maar eens zo van de lepel proberen. En als dat niet gaat idd de capsules proberen te maken.

De boterolie eet ik gewoon zo, dat hoeft niet in een capsule voor mij.

Gebruik jij de capsulemaker nu alleen voor de boterolie ? of ook voor de skate liver oil ?

 
Zonne, ik gebruik de capsulemaker voor allebei: levertraan en boterolie.

De levertraan kan met een kleinere spuit dan de boterolie.

Respect voor jou dat je de boterolie zo naar binnen werkt!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan