Ziek van schimmel in huis.

Als er geen water staat in de kruipruimte is dat al een stuk beter. Flink vochtig is ook niet goed, maar dat wist je al. Reken maar op houtrot in de loop der tijd, zeker bij de door jou opgegeven luchtvochtigheid. Bouwkundige maatregelen zouden veel verbetering kunnen geven. Is het een huurwoning of eigendom?
Je kan de kruipruimte een stuk droger maken door een gat in de bodem te graven van zo'n 70 cm diep. dieper kan beter zijn. Je zult dan water onderin dat gat zien staan. Zet een buis in het gat om instorten van het gat tegen te gaan, een drainagebuis is het beste. Een lenspomp die automatisch inschakelt als het waterniveau stijgt komt onderin het gat.
De lucht in huis kan je droger krijgen met en luchtdroger, dat is op den duur waarschijnlijk goedkoper dan vochtvreters.
 
Volgens mijn man is de kruipruimte vochtig. Dat wordt dan een bereklus. Zitten we bepaald niet op te wachten. :-(



De remedie is dan: Zien dat je uit de buurt van schimmel komt, met een ervaren arts de toxines uit je lijf pesten en vervolgens de schade aan je lichaam herstellen. Voor die laatste twee heb je dus een ervaren arts nodig.
Weet iemand zo’n arts?

Vreemde wens van manier van oplossen. Volgens mij moet je iets oplossen bij de bron (kruipruimte) en niet bij het gevolg (dioxines verwijderen mbv een arts). Anders lijkt het toch erg op dweilen met de kraan open en handel je net als in de reguliere medische wereld.

Een arts zoeken, bezoeken, facturen betalen en je lijf dubbel bevragen (ja dubbel want de oorzaak van het probleem blijft bestaan) is geen 'bereklus'?

Ik snap de wereld niet meer en ga maar weer wat zinnigs doen.
 
dan kom ik toch weer uit op de kruipruimte vullen met schelpen. Je bent het vocht kwijt, schimmels, pissebedden, zilvervisjes, en geen ratten of muizen die nestjes maken in je kruipruimte, dat vinden ze niet prettig daarin.
En het klimaat in je huis wordt beter, warmere vloer en schonere en behaaglijke woonomgeving.
Ik noemde www.isoschelp.nl maar er zijn er nog veel meer. En misschien kan je zelf schelpen kopen in big bags en doe je het zelf (of partner, vrienden enz.) dan scheelt het ook nog in de kosten.
 
@ Marijan: Dat ga ik uitzoeken.
@ Gerard: Het is eigendom, dus we zullen er zelf voor moeten opdraaien. De kruipruimte is vochtig maar er staat geen water in. Zo’n drainagebuis en een lenspomp lijkt me een goed idee. Ga ik ook uitzoeken. Ik denk dat we eerst moeten beginnen met de kruipruimte en de muren en kijken in hoeverre dat het probleem oplost.
@ Heksje: Je kopieert de tekst kennelijk zonder hem te lezen. EERST ZORGEN DAT JE UIT DE BUURT VAN DE SCHIMMEL KOMT. Dat wil zeggen dat je het probleem van schimmel in huis moet oplossen of verhuizen. Op dit moment zitten we in het buitenland waar ik gebruik maak van de tijd om uit te zoeken hoe we het totale probleem aan moeten pakken. Stap 2 is een arts zoeken die weet hoe je deze toxines uit je lijf krijgt en stap 3 is om de schade in je lijf te herstellen. Wat is hier vreemd aan?
 
@MaggieN: je schrijft dat je kruipruimte vochtig is en daar ga ik op in. Wat heeft buitenland hiermee te maken?
Blijkbaar is het probleem oplossen een "bereklus". Ook al zit je nu in het buitenland, detox je, bezoek je een arts en draai je een radslag, dan nog blijft het probleem in de basis er want je zal toch een keer weer in je huis komen en daar is een vochtige kruipruimte.

Je noemt stap 2 en 3, maar stap 1 vind je een 'bereklus'. Verrassing voor je: zonder stap 1 heeft stap 2 geen zin meer.

Lees, denk na en los het probleem in de basis op. Gerard heeft al aangegeven wat de stappen daarna zijn oftewel als de basis is opgelost heb je verder niets meer nodig behalve gezonde voeding. Dat geweldige ingenieuze lichaam van ons regelt het wel.

Er staat blijkbaar ergens dat ik iets vreemd vind. Ja, ik vind het eigenlijk wel vreemd dat iemand tijd en geld wil spenderen aan stappen die de gevolgen aanpakken, maar niet de oorzaak van de problemen uit wil sluiten. Is dat zo vreemd? (retorisch dus antwoord uitgesloten)

Maar goed, de bereklus is teveel om voor te zorgen dus have fun met de arts en het zoeken naar oplossingen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan