Zijn mijn vermoedens juist en wat moet ik doen? voorstellen: vrouw

Vrouw34, mocht je de test willen laten doen, ik wil hem best voor je bestellen. Je kan me altijd een mailtje sturen ( even e-mailadres vragen aan Poekie of Mike ) ! Ik zou dan ook gelijk van biotics adrenal voor je kunnen meebestellen tegen iets goedkopere prijs ( = cytozym AD ).

 
@ Mike / Poekie

Is de afkeur van agavesiroop ook voortschrijdend inzicht? Want ik heb jou Mike op de gezondheidsradio aflevering van een aantal jaar gelden horen zeggen dat al die siropen in de natuurvoedingswinkel slecht voor je waren, behalve agavesiroop ( en...?) omdat die ook wat terug geeft.

Dus ik had de gewone stroop vervangen door de agavesiroop en trouwens net een pot bio rietsuikermelasse van Horizon gekocht omdat ik wel de voorkeur voor die billington had meegekregen inmiddels, maar dus niet de reden.

 
Een aantal jaren geleden verkondigde ik op Gezondheidsradio het 'evangelie' van vegetarisme en vooral de raw-food-variant daarvan, omdat ik daar zelf nog volop in zat. Dus ja, dit is voortschrijdend inzicht!

Mike

 
Beste vouw34,

Jouw verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn;) Helaas wel.

Ik voelde me in de zwangerschap ook super in de laatste maanden. Echter toen ik bevallen ben ging het snel bergafwaarts.

Waar was die roze ook? Ook mijn klachten werden steeds erger, daardoor ben ik mij in gezondheid gaan verdiepen. En ik ben al een tijdje op weg! Gelukkig werd ik door Mike geattendeerd op zijn e-book over bijnieruitputting. Wat een openbaring!!

Ook heb ik veel aan het boek van dr. Lee gehad. Progesteroncreme gesmeerd voor mijn oestrogeenominantie en Adrenal voor mijn bijnieren.

Ik ben nu op de goede weg. Ik eet alleen in het weekend zuurdesem speltbrood. Eet veel vetten en eiwitten. Doe regelmatig de leverreiniging. Ik smeer magnesiumolie. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

 
Wat raar wat hormonen met je kunnen doen he.. Ik had voor mijn bevalling (ik ben bevallen in september 2012) jarenlang last van "maagzuur".. Zelfs van "lichte" maaltijden..

Maar na mijn bevalling (dus eigenlijk sinds dat ik borstvoeding geef) ZELDEN last.. Ik kan precies alles verteren, heel raar, ik heb veel minder stress dankzij de liefdeshormonen (borstvoeding) denk ik... Vroeger kon ik om het minste kwaad worden en was ik zeer ongeduldig, maar nu ben ik echt CHILL echt raar haha :D En daarmee dus zelden nog last van maagzuur..

 
Ik haak in op de hormonen-kwestie.

Als ik zoek kom ik meno-pauze tegen en zwangerschap, maar dat heb ik al lang achter de rug. Ik zoek dus hormonen en ouderdom. Nog niet echt wat gevonden.

Het is bekend dat na de meno-pauze er geen of nauwelijks hormoon-aanmaak is. Ik heb nu hormoonzalf voorgeschreven gekregen en vanaf zondag smeer ik:

progesteroncreme 3%. 1x per dag 2 pompjes

estradiolcreme 0,06% 2x per dag 1 pompje

DH-complex 50 mg capsules - 1 capsule bevat 50mg DehydroEplandrosteron (DHEA)

Volgens mij is de belangrijkste reden dat ik klachten meldde als:

slecht slapen,

trage schildklier (al 5 jaar, wordt inmiddels wel wat beter)

ik had nooit koude vingers maar de laatste tijd wel, echt dooie vingertoppen

kringen onder mijn ogen die ik nooit eerder had

zere benen

last van mijn keel, steeds schrapen en wat slijm

afgelopen zomer leek het alsof ik verkouden was, duurde maanden voor dat het over was, dat keelschrapen is daarvan overgebleven.

Ik had altijd het idee dat ik niet verkouden was maar iets anders.

Arts drukte op acupunten op mijn benen en handen, deed extreem pijn, wattenstaafjes in mijn neus met lidocaine en de pijn was voor de helft weg. Dat komt dan omdat de hypofyse (die vlak achter de ogen zit) wordt geactiveerd.

Ik dacht: dokter, je zit goed met je diagnose.

Bovendien herinner ik me dat er tijdens mijn operatie een eierstok is weggehaald, ik zei laat die andere maar zitten.

Ik heb geen idee of eierstokken nog een kleine functie hebben bij ouderdom.

Wat merk ik in 2 dagen? niet veel, wel af en toe een natte neus.

Natte neus is voor mij herkenbaar. Waarom? Na mijn endeldarm-operatie heb ik maandenlang last gehad van snuiten, water liep mijn neus uit. vooral als ik naar het toilet ging (maandenlang diaree)

Dat is nog niet helemaal weg, op het toilet snuit ik nog steeds een beetje.

Had ik voordien NOOIT. Dus die neus en darmen hebben met elkaar te maken, twijfel ik niet aan.

En nu die keel, verband met hormonen (schildklier) twijfel ik niet aan.

Ik ben dus ook niet bang voor die hormoonzalf.

Pijn in mijn benen is levermeridiaan. Dus leverreinigingen moet ik doen.

Graag wil ik een hormoontest doen maar ook nog niet echt iets gevonden naar mijn zin.

Ik wil wel zeker weten dat dat zinvol is.

Arts schrijft naar mijn eigen arts:

o.a. kidney yang dificientie (helaas allemaal engels gevonden)

Ik slik nu ook vit B-12

Rechmania 8 formule (weet niet precies wat dat doet, (allemaal engels)

en met lidocaine moet ik zelf doen in neusgat.

graag commentaar van mensen die hier verstand van hebben.

 
PS. dokter drukte op acu, punten op mijn benen en handen, deed extreem pijn, deed daarna in ieder neusgat een wattenstaafje met lidocaine en drukte nogmaals op pijnpunten. Voor de helft pijn weg. De hypofyse werd geactiveerd door de wattenstaafjes. samen met een trage schildklier voor hem aanleiding voor de hormoonzalf.

 
@ Liesje

Er stond me iets bij van de speekseltest die in het boek "Menopauze, wat de dokter je niet vertelt " van Dr. John L. Lee beschreven wordt.

Deze valt via succesboeken te bestellen. Zij verdelen trouwens ook de Progesteroncrème van Dr. Lee.

Meer hierover zie volgende link :

http://www.succesboeken.nl/?isbn=4250570300918

 
@Liesje,

toevallig heb ik vandaag een uitgebreide hormoontest via speeksel gedaan. Ik verwacht over 7 a 10 dagen uitslag. Voordat ik eventueel met progesteroncreme begin wil ik wel weten hoe de verhouding is qua hormonen. Kon het zelf doen zonder tussenkomst van alternatieve arts.

 
@rotterdam, gaat het altijd via speeksel? bij wie heb je dat gedaan?

Op een duitse side testen ze 6 verschillende hormonen:

ostradiol, ostriol, progesteron, testosteron, dhea en cortisol. Euro. 117,--

Wat me nog een beetje tegen houdt is dat ik de uitslag dan in de duitse taal krijg, het normale gesproken woord versta ik goed, maar dit is misschien wat ingewikkelder.

Zelf doen? via internet bedoel je zeker. duurt wel lang voor je de uitslag hebt, maar nou ja.

Ben wel benieuwd, hou me op de hoogte als je wilt.

Als je spullen moet kopen, best wel prijzig allemaal.

 
@Liesje,

Ik heb het via medivere gedaan, maar dan de nederlandse site, waarschijnlijk is dit de site die jij in het duits hebt gezien. Is wel wat duurder maar dan krijg je uitslag in het Nederlands. Met deze uitslag kun je dan nog een consult aanvragen of met een duitse arts of in het nederlands per mail, maar dat ben ik niet van plan. Een aantal waardes zijn ook al eens regulier geprikt maar cortisol en progesteron niet. En daar gaat het mij nu juist om om te kijken of mijn vermoeden klopt. Ik heb de test woensdag afgenomen en dan zou je tussen de 7 a 10 werkdagen uitslag moeten krijgen. Dat vind ik best snel. En inderdaad was dit een test via speeksel maar daar kun je ook de beste resultaten mee behalen.

Ik hou je op de hoogte.

 
Klopt, het is diezelfde site maar dan in het duits. Vreemd dat zij goedkoper zijn, ik ben geinteresseerd in alle zes.

Als ik zoek naar info kom ik hoofdzakelijk tegen voor zwangerschap en de meno-pauze, maar die heb ik allang achter de rug.

Dus momenteel smeer ik met creme en houd iedereen ook op de hoogte.

Ik denk wel dat ik die test ga doen, hou er niet van om in het wilde weg alles te geloven zonder degelijke onderbouwing.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.156
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan