Zin en onzin van cryptovaluta

Je bent ook wel een oetlul als je je goud in te grote 'klompen' bewaart. Daarbij : dan komt zilver om de hoek kijken.
En tja : als je USB stick met crypto's wordt gejat ben je het ook kwijt, zelf als de dief er niets mee kan. Uiteraard : als het crisis is, is goud ook niet direct gemakkelijk.

Het is een hardware wallet, geen USB-stick. Ze staan dan feitelijk niet op de hardware wallet, maar op de blockchain. Als je de wallet goed beveiligd hebt, dan kunnen ze er in principe niet bij. En dan kan jij ondertussen de bitcoins op een nieuw adres / nieuwe seed onderbrengen.

Ik ben er van overtuigd dat, mocht het systeem instorten, niemand meer is geïnteresseerd in virtueel spul. Alleen echte 'harde' waar telt dan nog. En dat kan net zo goed als goud iets anders zijn, zoals gas, aanstekers, voedsel of andere brandstof of medicatie. Zonder elektriciteit zijn crypto's helemaal niets.

Ik zie net een bericht dat door Willem Middelkoop wordt gedeeld.

Het zijn de namen van vier bedrijven met daarin een gedeelte van de naam omcirkeld.

Het bericht schijnt zo te zien origineel afkomstig te zijn van Elon Musk.

Weet iemand wat Musk hier probeert duidelijk te maken?
DE020CB1-3A89-4A9A-9989-E502D51D8797.jpeg

Je hebt goud en je hebt brood nodig: dan moet je maar net genoeg goud hebben om dat ene brood te kopen. Goud is vaak niet makkelijk deelbaar. Ga je met een mesje van het goud af staan schrapen om een brood te kopen? Veel mensen hebben goud niet thuis liggen omwille van de veiligheid. Dan moet je het eerst ergens ophalen. En het is crisis. Er zitten zeer veel haken en ogen aan. Met bitcoin is het niet perse makkelijk, maar met goud is het ook niet gelijk een fluitje van een cent. Bitcoin zit je nog met die wachtwoorden als beveiliging. Als men goud bij jou thuis komt stelen en men vindt het dan ben je het ook echt kwijt. Het feit dat goud tastbaar is, heeft ook nadelen vergeleken met bitcoin.
1646856192495.pngEentje voor een brood, eentje voor groentjes, eentje voor vlees, en eentje voor benzine. Altijd handig die goudschaafjes. :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Surv
Het andere alternatief is mijn BTC wallet/USB stick en als er dan geen elec is sleur ik ook nog eventjes mijn dieselgenerator mee naar de bakker. Hopelijk heb ik nog wat diesel staan, anders : geen electriciteit, dus ik kan ook geen diesel tanken voor mijn generator.

• Haha
Waarderingen: Surv
Ik ben er van overtuigd dat, mocht het systeem instorten, niemand meer is geïnteresseerd in virtueel spul. Alleen echte 'harde' waar telt dan nog. En dat kan net zo goed als goud iets anders zijn, zoals gas, aanstekers, voedsel of andere brandstof of medicatie. Zonder elektriciteit zijn crypto's helemaal niets.
Nope, das waar.

Er zijn echter meerdere manieren van instorten. Never bet on one horse....

Je bent ook wel een oetlul als je je goud in te grote 'klompen' bewaart. Daarbij : dan komt zilver om de hoek kijken.
En tja : als je USB stick met crypto's wordt gejat ben je het ook kwijt, zelf als de dief er niets mee kan. Uiteraard : als het crisis is, is goud ook niet direct gemakkelijk.
Das een ietwat technisch verhaal maar dat is niet waar.

Iemand kan mijn ^usb^ stelen en daarmee heeft tie niet mijn crypto..

Verder....

Zilver is voor brood, goud is voor huizen :cool:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan