Zitten is dodelijk!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Zitten is het nieuwe roken:

http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/02/06/effects-prolonged-sitting.aspx?e_cid=20150206Z2_DNL_C_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20150206Z2_DNL_C&et_cid=DM68674&et_rid=832016741

Ook dit onderwerp was verdwenen, dus bij deze weer een nieuw topic.

@janse,
Ik weet niet wat er precies allemaal in het topic stond en heb ook niet het onderwerp van Mercola gelezen.
Mijn mening is:
Zorg voor afwisseling in bewegen, staan en zitten gedurende de dag. Zitten zelf liever zonder beknellende kleding noch geforceerd rechtop zitten. Zit rechtop en soms onderuit gehangen.
Zitten=dodelijk? Dan is op de dag van vandaag werken dodelijk.
Maar denk dan eens aan de verschillende lezingen die mbt gezondheid gegeven worden door het hele land. men zit altijd, behalve de spreker!!!
ad

Ik denk dat in Nederland de meeste mensen sterven in bed.

Dus is liggen ook dodelijk...

Zitten is dodelijk is hoe het topic heette op het vorige forum, dus dat heb ik gewoon overgenomen.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/06/23/vernikos-sitting-kills.aspx

What Happens to Your Body When You’re Not Moving, and What to Do About It

http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/02/20/prolonged-sitting-intermittent-movement.aspx

dit riekt wat mij betreft naar fitnessmaffia.
die blijven maar hameren op bewegen totdat je er bij neervalt.
dan heb je geen energie meer over om eens helder te kijken naar wat er verder zoal mis is in de wereld.

beweeg wat, relax wat en eet vooral gezond is het aangenaamst is mijn ervaring.
kijk en voel hoe het persoonlijk voor jou is: misschien dat ietsje meer bewegen, misschien juist ietsje meer relaxen, of wellicht wat gezonder eten in jouw persoonlijke situatie meer welbevinden oplevert.

o ja, en uiteindelijk is leven het allerdodelijkst.

@jp
:)
een beetje raadselachtig: hoe kan iets dood gaan als het niet leeft?
dood = dood!?
behalve misschien bij tv-zombies dan.., ..maar die bestaan niet echt.

15 min. wandelen is precies de afstand naar een ijstent waar ze prima ijs hebben en lekkere vette echte slagroom ;)

Volgens mij is er niks mis met zitten an sich. Wel is er een overdreven neiging om met allerlei kunstgrepen te zitten, zoals de stoel of bank. Veel natuurvolken hebben dit soort attributen niet en zitten op de grond of op een laag object.

Ik kijk weleens naar het tijsaandeel per dag dat ik zit op een stoel of op een bank en dan merk ik hoe afhankelijk ik ben van dit soort objecten om te kunnen zitten.

In kleermakerszit op de grond is zelden prettig voor langere tijd. Wel beschouw ik dit als gezonder omdat je gewoon stabieler zit en minder spieren hoeft te gebruiken om rechtop te zitten.

Vanuit meditatie ervaring is ook fijn om in kleermakerszit of japanse zenhouding te zitten. Op een stoel doe ik ook, vooral als het langere sessies zijn. Maar de meest potentie meditatie haal ik toch uit de lage zithoudingen.

Een andere houding is rechtop staan. Probeer het eens als je van dit soort dingen houdt! Rechtop staan is een natuurlijke houding, toch? Ik ervaar dus dat een half uur staande houding gigantische spierpijn achterlaat. Toch raar want een zelfde tijd lopen verbruikt meer energie, maar geeft toch minder spierpijn.

Dus als zitten nou echt zo slecht zou zijn, dan zou het natuurlijk zijn om stil te staan. Maar stilstaan is juist veel vermoeiender dan lopen. Stilstaan voor een aanrecht, of een kassa is wat dat betreft een half om half, want je beweegt wel regelmatig.

Probeer het eens zou ik zeggen, 10 minuten stilstaan zonder te bewegen. Is zeker goed voor je circulatie en daarna is zitten ook zeer plezierig.

Maar goed, ik denk dus dat zitten niet zo slecht is - alleen dat de manier waarop nog weleens onder de aandacht mag komen. Laag zitten is wat dat betreft beter dan hoog zitten op een stoel.

Lievergezond, het komt op mij wel stabiel over. Het mooie vind ik ook dat het portable is en ik het makkelijk kan meenemen. Dat zou met een lessenaar moeilijker gaan.

Ik heb het al besteld :-)

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan