Zon

...Ik heb altijd als goudblond/roodharige een enorm gevoelige huid gehad, zo'n ubersensitieve knalwit-lichtroze, bijna reflecterende babyhuid, als kind altijd door mams in de schaduw gezet en niet 'mee kunnen doen', met t-shirtjes zwemmen enz., liters zonnebrandcreme met hoge factor, als 'wilde' puber en 'mee willen doen' heel veel verbrandingen gehad, blaren, flauwvallen, braken, zonnesteken, i've had it all.

Pas toen ik voor het eerst langer dan 3 weken op vakantie ging, nl 2 volle maanden naar Spanje, kwam daar verandering in. Ik werd lichtbruin! Voor het eerst van mijn leven was ik lichtbruin! Ik kan me nog herinneren hoe himmelhochjauchend gelukkig ik daarmee was. En toen ik in mijn 20-ger jaren in Kenia ging werken/wonen werd dat pas echt een ander verhaal, ik kwam daar aan als de witste 'mzungu' die ze ooit hadden gezien en kwam diep en doorleefd gebruind uiteindelijk in NL terug. Kortom: mijn huidtype heeft heeeeeeeel veel tijd nodig om langzaam en rustig op te bouwen en die hoeveelheid zonne-uren heb je in NL gewoonweg niet.

Ik heb wel schade opgelopen van al die verbrandingen als kind/puber: in de laatste 10 jaar 2 x huidkanker gehad. Gelukkig oppervlakkig, maar wel een waarschuwing om verantwoord/bewust bezig te zijn. Mijn dermatoloog leerde me anders denken: weg met die sunblocks en juist geen zon vermijden, maar/en voorbruinen/opbouwen met zonnebank. Dat doe ik inmiddels al jaren en nooit meer verbrand, veel sterkere huid. Ik maak m'n eigen voedende zonnebrandcreme/butter van shea/kokosolie/aloevera/glycerine/wortelzaadolie en vitamine E. En van binnenuit 'bruin' ik voor, naast levertraan, dmv astaxanthine. Ik ben op dit moment mooi lichtbruin :-)

Dat klinkt goed Eef. Wel erg van de huidkanker die je hebt gehad. Hoe is dat behandeld?

Vroeger verbrande ik ook heel snel. Sinds een jaar bijna helemaal niet meer. Ik ben nu in de warmste streek ik Frankrijk. Het is op het warmste moment van de dag tussen de 30 en 35 graden met UV kracht 7. Dat betekent snel verbranden volgens de reguliere tabellen. Ik verblijf soms uren achter elkaar op plaatsen waar de zon vij spel heeft, maar mijn huid verbrant niet.

@Lievergezond

:-) + *vind ik leuk button*

@Edwin

huidkanker oppervlakkig

-> chirurg: cut + scar

1 op mn voorhoofd, precies in het midden, dat litteken (3.5 cm) zie je haast niet, valt in een huidplooi of wel rimpel.

2e wel een diepere cut in mn onderbeen, echt een 'hap' eruit, litteken van 10cm. Ik grap wel eens dat ik ben gebeten door een haai :-)

-> huisarts (antroposofisch) iscador/maretak-injecties. (nog steeds, tenminste ben weer begonnen, als blijvende ondersteuning/preventie).

Dag Mike,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp uit je bericht dat mijn woorden bij jou een gevoel van bevestiging geven in wat je schrijft vanuit jouw perspectief/denkwijze/overtuiging.

Waarvoor waardering en respect, want dat doe je vind ik met veel passie en gedrevenheid. Ik heb je uitgebreide verklaring gelezen, maar deel jouw overtuiging en de conclusies die je vandaaruit trekt echter niet, kijk er anders tegenaan. Toch bedankt en groetjes!

Te confronterend, Eef? Je bevestigt inderdaad exact wat ik schrijf. Ik post echter niet zomaar iets. Hier is overweldigend bewijs voor, hier alvast een voorzetje:

http://realhistoryww.com/world_history/ancient/White_people.htm

Mike

Quote:
Worden mensen onnodig bang gemaakt voor de zon? Kan deze bron van energie en leven ziektes voorkomen? In onderstaande video wordt gesteld dat we al lange tijd worden voorgelogen over de zon en huidkanker. Er is geen definitief bewijs dat de zon huidkanker veroorzaakt, zo klinkt het.

In het boek The Healing Sun http://www.amazon.com/The-Healing-Sun-Sunlight-Century/dp/1899171975 haalt dr. Richard Hobday een reeks studies aan waaruit blijkt dat de zon beschermt tegen borst-, darm-, eierstok- en prostaatkanker. Zonlicht kan ook diabetes, multiple sclerose, hartziektes en hoge bloeddruk, osteoporose, psoriasis en winterdepressie voorkomen, aldus dr. Hobday.

Dr. Harland G. Call werd op een dag gediagnosticeerd met huidkanker. Een arts adviseerde hem een operatie te ondergaan. In plaats daarvan besloot dr. Call uitgebreid te gaan zonnebaden. Al na korte tijd was de huidkanker helemaal verdwenen. De arts bevestigde dat er geen operatie meer nodig was.

Dr. Zane R. Kim schrijft dat mensen die veel zonnen minder vaak kanker krijgen. Door te zonnen wordt het immuunsysteem versterkt en krijgt het weefsel meer zuurstof. Vaak word geadviseerd een dikke laag zonnebrandcrème te smeren, maar die middeltjes blijken in veel gevallen juist kankerverwekkend te zijn.

Dr. Auguste Rollier opende de eerste Europese ‘zontherapiekliniek’ in 1903 op 1500 meter hoogte in de Zwitserse Alpen. Hij schreef ook het invloedrijke boek ‘Heliotherapie’. Rollier maakte van heliotherapie gebruik voor de genezing van tuberculose.

Op het hoogtepunt had dr. Rollier 36 verschillende klinieken. Hij stelde dat de zon een breedspectrum geneesmiddel is. Rollier genas mensen door middel van een gezond dieet in combinatie met de kracht van zonlicht.

In 1933 werd heliotherapie succesvol gebruikt bij de behandeling van 165 aandoeningen, waaronder rachitis, wonden en tuberculose. Na de dood van dr. Rollier in 1954 werd zontherapie vervangen door de ‘wondermedicijnen’ van Big Pharma.

http://www.ninefornews.nl/video-de-zon-als-wondermedicijn/ via http://www.leefbewust.com/080814.htm

hallo muis, je kunt wel smeren, maar niet met insmeerolie vol met titaniumoxide en pcbs en andere rotzooi erin. Ik heb het idee dat dat filmpje gesponsored is waar ik op doelde.

How Sun Exposure Improves Your Health and How Glyphosate Disrupts It

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/10/19/cholesterol-sulfate.aspx?e_cid=20141019Z1_SNL_art_1&utm_source=snl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20141019Z1&et_cid=DM59899&et_rid=696896012
Quote:
[...] Dr. Seneff, is talking about cholesterol sulfate.

"I identified it as an important molecule many years ago," she says. "Ever since then I've been combing the literature to learn everything I can about cholesterol sulfate...

Most people are just not paying attention to this molecule. Mostly what you'll see is, 'Oh, yeah, there's always cholesterol sulfate in the blood, and we don't know what it's for.'"

Cholesterol Sulfate May Be Essential for Health of All Cells

What is widely known is that red blood cells produce cholesterol sulfate and that this molecule protects the red blood cells from falling apart. If a red blood cell can’t produce enough cholesterol sulfate, it will spill its contents out into the blood (a condition called hemolysis).

In short, the red blood cells need the cholesterol sulfate to stay healthy and to function properly.

"It's a very elegant concept that they need sunlight to make sulfate," Dr. Seneff notes. "I came upon this as an idea when thinking about the skin. The skin makes a huge amount of cholesterol sulfate. It's the main producer.

Your skin is exposed to sunlight and produces [both cholesterol sulfate and] vitamin D sulfate at the same time. The vitamin D that's produced in the skin is transported in the sulfated form....

Quote:
"Glyphosate disrupts cytochrome p450 enzymes. There are lots of them in the liver [where they] activate vitamin D. We have a vitamin D deficiency epidemic right now. I think a lot of it might be due to the fact that it's not getting activated in the liver because of the disruption from the glyphosate."

Quote:
[...] all of this supports two very basic health recommendations:

Get an appropriate amount of sun exposure, without the use of sunscreen, to optimize your vitamin D and sulfate levels

Swap out processed foods for organic whole foods to avoid glyphosate exposure

Ik hoor netnop de het nieuws dat het KWF wil dat onderwijzers kinderen gaan insmeren met zonnebrandolie.

http://nos.nl/artikel/2039502-kwf-basisscholen-moeten-kinderen-insmeren-tegen-de-zon.html

Plus het levert geld op en juffen die de kinderen insmeren ook! Die kinderen krijgen troep binnen via die zonnebrandcrème, dat weer meer kans op huidkanker oplevert, er komt minder zonlicht echt op de huid, hebben minder vitamine d aanmaakt en ze leren dat je je echt altijd bij ieder flauw straaltje zon heel dik in moet smeren en dit vaak moet herhalen en zullen dat later dan ook sneller zelf ook gaan doen. Bovendien wordt er zo ook nog eens meer zonnebrandcrème verkocht.

Bovendien doen die volwassen het zichzelf aan en dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar kinderen moeten tegen dit soort onverantwoordelijk gedrag beschermd worden en die denken er zelf ook niet aan. Vandaar dat er nog geen oproep is dat als je op je werk in de pauze buiten wilt zitten dat je je dan eerst verplicht in moet smeren en anders niet buiten komt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan