zoon met onrustige rode huidplekken.

Bij eczeem kun je beter geen standaard zeep of douchegel gebruiken.
Eczeem heb ik altijd gehad maar het laatste jaar gaat het goed.
Ik gebruik alleen een beetje Aleppo zeep of dode zeezout zeep o.i.d. voor onder de oksels.
Warm douchewater ontvet al meer dan voldoende.
Wat mij ook wel beviel is de vitamine C douchekop.
De huid na het douchen vet houden met cetomacrogol zalf deed ik vaak alhoewel hier wel een conserveermiddel in zit zie ik nu.
http://www.fagrondermaconcept.nl/product_pdf/16-bs-nl.pdf


 
Die zalf sluit de huid helemaal af mijn dochter vond dat spul vreselijk, ik gebruik alleen natuurlijke oliën (mengsel van kokos-, palm-, amandel- jojoba en avocado olie, soms met wat lavendelolie erdoor).
 
Ik hou ook gedoe met m'n huid. Geen idee wat ik kan doen. Ik lees hierboven over stress. Dat speelt nog steeds teveel een rol in m'n leven, dus ik hou het daar maar op.
 
Nou de plekken bleken geen allergie te zijn maar ringworm is de diagnose en smeren met een antischimmelzalf. Plekken daarnaast vettig houden en kokosvet lijkt mij daar wel geschikt voor.




 
Dat had ik dus al gesuggereerd: mogelijk ringworm. Maar ook dan geldt: behandeling van de verschijnselen neemt de oorzaak van het verschijnsel niet weg. Fundamenteler aan de gang dus!
Nog even een vraag: is je zoon meer van het beeldschermtype of van het buitenspelen?
 
Gerard, fundamenteler aan de gang ,
..Ringworm,schimmel t.g.v. verzwakt maagzuur dus stress verminderen(en dat op zijn leeftijd) door o.m. WAPF voeding.

Ja hij houdt van het beeldscherm , playstation ,tv , Mobiel.Het is ook regelmatig een strijdt om hem daar vandaan te houden.
 
@johnny: bij mijn zoontje is candida vastgesteld middels een ontlasting onderzoek en via bioresonantie. Ook heeft hij er duidelijk symptomen van zoals aften in de mond,zeer stinkende windjes en ontslasting.

Mijn zoontje is nog geen zes dus qua stress zou je zeggen: nee. Alleen had mama wel stress tijdens de zwangerschap dus mogelijk al geboren met zwakke bijnieren. Zijn candida keert bovendien steeds terug ( na kuurtjes enzo)
 
Beeldschermen zijn zeer stressverhogend, te weinig buitenkomen doet daar nog een flinke schep bovenop. Ik gedachte komt een stevige survivaltocht. Zit hij op voetballen o.i.d.?
 
Ja hij voetbalt en traint een F team en hij sport in zijn profielkeuze op het voorgezet onderwijs. Dat betekent twee uur i d week een sportmoment naast gym.

Even nog terugkomend @Sampjes, mijn vrouw was 8 maand zwanger toen haar vader overleed. Waarschijnlijk heeft dat wel enige invloed gehad.
 
Beter elke dag minstens een uur buiten iets doen. Het weer is er nu naar, dus wat houdt hem tegen?
Gaat hij graag naar school?
 
Gerard hij heeft geen probleem om naar school te gaan. Ieder geval niet met tegenzin.
Met dit weer is het buiten zijn geen probleem en vandaag heeft hij korte broek en mouwloos shirt gedragen. Uiteraard stimuleren we het buiten zijn.
 
Alles nog eens overziend, zo beperkt als dit gaat via deze communicatie, schat ik in dat het ook te maken heeft met het overschakelen op andere voeding. Het is niet ongebruikelijk dat er een gewenningsperiode is waarin het organisme van slag lijkt en er dit soort verschijnselen op treden. Kijk het nog een tijdje aan. Hoe is het nu, zo'n 10 dagen later?
 
Nou idd Gerard hij gebruikt pas sinds 3 dagen die zalf , zit twee dagen in de zon zijn huiswerk te doen en komende week komt de Vit C binnen. Voorlopig geen duidelijke verbetering en ik meld me weer als dit niet verandert.
 
C al binnen? je kan testen wat de dosis moet zijn door deze op te voeren tot er dunne ontlasting ontstaat (dat kan ergens vanaf 10 gram per dag zijn, in ernstige gevallen, b.v. longontsteking kan het pas bij 100 gram per dag komen). De gevonden hoeveelheid halveer je dan, dat is aan de veilige kant. na een week weer opvoeren, waarschijnlijk zal de grens eerder bereikt zijn, dan daar de helft van als dosering nemen.
Hoe gaat het nu met de plekken? Zon genoeg inmiddels.

Kan het ook zijn dat er (tijdelijk) suppelmenten genomen moeten worden? Levertraan, magnesium, zink, selenium, borax, B-complex...
 
Hierbij een update,
De plekken zijn zo goed als weg , mogelijk heeft de vitamine C geholpen alsmede een strikter suiker beleid. Levertraan/boterolie zit ook in het dagelijks rantsoen.
Fijn dat er meegedacht werd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan