Zorgt verzadigd vet voor bloedsuikerspiegelstijging?

Mike zegt trouwens dat mannen beter tegen kunnen om geen koolhydraten te eten dan vrouwen.

Nee hoor, ik rij ook niet van hot naar her. Goed rundergehakt heb ik in voorraad. Via internet besteld. Dirk en Lidl en AH hebben biol.groente. En soms dan maar niet biol. jammer dan.

Ik zou idd niet minderen met vlees maar kiezen voor de juiste kwaliteit. Gras gevoerd. Liefst rechtstreeks bij de boer.

Dat was precies mijn punt ;). Mensen tegenwoordig bewegen te weinig en willen door uithongeren afvallen. Dat is naar mijn mening niet de juiste manier. Veel bewegen zorgt ook nog eens voor veel andere voordelen.

Zolang het sporten niet te intensief is zoals hardlopen of extreme cardio, ben ik het daarmee eens. Te extreem sporten is ook niet zo gezond.

Koolhydraten minderen betekent niet dat je uithongert. Het betekent vervangen door andere dingen.

Precies. Maar de hype is koolhydraatarm en daar gaan wel veel mensen op onderuit.
Door helemaal geen koolhydraten meer te eten. Ik had vanavond met minimaal boodschappen in huis toch een vullende maaltijd. Ik ben 2 weken niet naar de boerderij geweest voor boodschappen. Morgenavond ga ik wel want ik mis mijn melk enorm! Misschien ben ik wel verslaafd geworden aan melk, geen idee. Maar ook gisteren de deur niet uit geweest omdat ik niet lekker ben. Vanavond had ik eieren in roomboter met wat paprika wat ik nog had liggen, zalm in de vriezer, gekookte gierst erdoor en slagroom. kop bouillon erbij en ik zit vol genoeg.

Als je zeker wil weten of je wilde zalm hebt, simpelweg bij elke supermarkt wilde diepvrieszalm kopen met het MSC-keurmerk:

Persoonlijk vind ik die van de Jumbo de lekkerste!

Mike

Ligt dan misschien aan mij, maar ik vind zalm uit de vriezer vaak erg droog en minder zacht?

Oei wat ben ik slecht bezig geweest als ik het hier zo lees.
Ben 2 weken geleden begonnen om koolhydraatarm te gaan eten.
Volg zo facebookpagina. Hun regel is ongeveer tussen de 25 en 30 gram koolhydraten per dag.
De koolhydraten in groenten tellen ook mee. Merk dat ik er extreem moe van word.

Hoe zou ik het anders aan moeten pakken om toch ook af te vallen?

Minimaal 100 gram. Maar eet voldoende groene groenten, spinazie, andijvie, prei. Eerst maar eens fit worden, afvallen komt later wel. Als je de nadruk alvast legt op verzadigde vetten en brood, suiker, pasta en aardappels laat staan, komt het wel goed. Vooral stress vermijden, daar wordt je dik van! Dus ook niet heftig gaan sporten, wandelen is prima, elke dag 1 uur en kijk maar eens wat er gebeurt.

Koolhydraten uit groente kun je niet tellen als koolhydraten. Je hebt toch wel koolhydraten nodig in drooggewicht. Anders leg je je hele hormoonhuishouding om zeep!

Even copy paste gedaan hoor.

Koolhydraten uit groente en fruit moet je beschouwen als nul, omdat de glucosewaarde over het algemeen bijzonder laag is. Een uitzondering is zoet fruit, maar ik neem aan dat je dat niet eet, of wel? Groente bevat zo weinig kh dat het geen naam mag hebben. Het is een enorme valkuil om te denken dat je je koolhydraten wel uit groente en fruit kunt halen!

Hierbij ook de verdere info.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_hoofd.html

De vraag is, is het wel noodzakelijk om af te vallen? Wat is je streefgewicht? En hoeveel weeg je nu?

Weet je ook je BMI?

Gerard, waarom adviseer jij om verzadigde vetten te laten staan?
Als je minder koolhydraten eet dan zul je daarvoor in de plaats wel vetten moeten eten.
Dus wel verzadigde vetten. Dierlijke vetten! Zo vet mogelijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.672
Nieuwste lid
Jurgman
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan