Zuren en basen...: Skyrmion

Ziekenhuis (Alkmaar) zegt zojuist dat ze de uitslagen niet door mogen geven. Ook niet naar huisarts? Moet ze eerst weer vragen!!!!!. Mail me dan even als ik niet thuis ben.
Zelfs mij mailen mag niet. !!!!Leve de zorg. Wie maakt deze regels? Hier word je toch niet goed van.

Ik had hetzelfde zo'n 2 jaar geleden. Ik mocht de uitslagen van m'n bloedonderzoek niet toegestuurd krijgen, moest ik maar aan de huisarts vragen. Ze leek ook verbaasd dat ik de vraag stelde.

Het vooral niet te makkelijk maken!

Mark

Ik heb nu gehoord dat ze naar de huisarts zijn gestuurd. Is tenminste iets. Maandag eens informeren

Vreemd. Dit ligt dus aan het ziekenhuis waar je behandeld bent. Ik kan via mijn inlogpagina van mijn ziekenhuis met gebruik making van mijn digid alle uitslagen inzien, zelfs tot 15 jaar terug. Ze staan er binnen twee weken op.

Ja Pike, ligt aan het ziekenhuis. Zo extreem heb ik het nog niet eerder gehoord.
Donderdag hoorde ik op de radio minister Schippers zeggen dat we onze gesprekken met artsen moeten opnemen, dan kunnen we het nog eens naluisteren. Ik had opname-apparatuur bij me en had er niet aan gedacht toestemming te vragen. Na die 20 min. zei de arts dat ik eigenlijk toestemming had moeten vragen en dat hij me kon vragen de opnames te wissen. Dat zei hij 2 keer en best wel pissig. Ik heb mijn excuus aangeboden want ik moet een arts te vriend houden. Thuis heb ik het opgezocht maar we mogen het voor eigen gebruik WEL opnemen, wettelijk toegestaan. Op de site van Ziekenhuis staat wel dat het niet mag. Wat hebben ze te verbergen? Niks hoop ik. Ik wil eigenlijk wel een klacht indienen, zo pissig ben ik hierover.

Vandaag ging ik in de avond weer een paar keer naar de WC. Hoe komt dat nu weer. Een stukje vis gegeten en een beker melk gedronken voor het eten (zou dit dan toch de oorzaak kunnen zijn), mijn misosoep met extra kokosvet erin. Meestal gaat het goed gelukkig. Maar tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. In al die jaren weet ik vaak toch niet hoe dit komt.
Van schrik niets meer gegeten. De boel is weer rustig en heb nu wat yoghurt genomen. Gefermenteerd MOET goed zijn volgens bartjes.
Zondag wil ik naar verjaardag van mijn zoon in Den Bosch en wat ik morgen eet kan een uitwerking hebben naar zondag. En zo sukkel ik maar voort.
Ik hoop toch dat het bloedonderzoek en nog de elastase en calprotectine in de ontlasting (hoor ik pas over 3 weken) iets oplevert, oftewel dat alles goed is.
De arts wil een onderzoek doen naar de dunne darm (is door maag met een slangetje) dit heeft risico,s dus daar voel ik niets voor.
Ook volgens Protocol na 5 jaar een darm-onderzoek. Nee dus.
Bij onderzoeken wordt er altijd verteld dat er risico,s zijn maar je zal maar degene zijn die onder die risico,s valt. Medunkt dat ik genoeg ellende heb van die endeldarm-operatie met een onnodige bestraling. Ik wil een echo en dat kan ik prive doen zonder verwijsbriefje. Hiep Hoi. Op de MDL-site staat Wel dat het een mogelijkheid is voor een boven-en onderbuik onderzoek. Waarom arts dat niet wil weet ik niet. Het lijkt hem niet goedgenoeg. En mij lijken de risico,s niet goed genoeg.
Ik hou jullie op de hoogte. Alhoewel Mike (terecht zei) je bent een apart geval. Zelfs heb ik mijn twijfels over de arts. (pillen met bijwerkingen?) die ik natuurlijk niet ga nemen. Maar dat hoef ik niet te gaan vertellen.

Na die 20 min. zei de arts dat ik eigenlijk toestemming had moeten vragen en dat hij me kon vragen de opnames te wissen. Dat zei hij 2 keer en best wel pissig.

Juridisch gezien moet je vantevoren toestemming vragen voor opname. Menselijk gezien ben ik van mening dat het niet meer dan normaal is dat je het iemand vraagt. Hoe zou je het zelf vinden als je zomaar ergens wordt opgenomen? Ik zou er ook goed pissig van zijn en zeker iemand vragen het te wissen. Dat heeft niets te maken met iets willen verbergen maar met een gevoel van privacy, vertrouwen, integriteit en mede menselijkheid. Een arts is ook een mens, niet alleen maar een werkmachine. Bedenk goed dat er altijd een andere kant aan iets zit. Jij als cliënt bent in het voordeel als je weet dat er opnames lopen en als je kwaad wil dan staat de andere partij behoorlijk machteloos.
Laten we niet het hele leven volstoppen met opnames qua geluid en beeld. We worden al veel te veel opgenomen. Gewoon even netjes van tevoren vragen is toch niet zoveel moeite?

Heksje, jouw hele reactie heb ik natuurlijk overwogen, er zijn altijd 2 kanten. Maar er staat op hun website dat het niet mag en dat is juridisch niet juist. Bovendien heb je 20 min voor een gesprek en ik hield me bezig met wat wil ik vragen en zeggen en hoe vergeet ik niks. En ik heb een keer iets opgenomen ergens dacht ik en toen stond de apparatuur niet aan. Hele leven met opnames qua beeld en geluid hoeft voor mij ook niet. De vraag is ook hoe belangrijk is iets.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan