Dit schreef ik laatst:
De WAPF is geen voorstander van veelvuldige consumptie van water. Het verdunt je maagzuur en je verliest er kostbare mineralen en enzymen door. In plaats daarvan kun je beter rauwe melk en/of beestenbottenbouillons consumeren en ervoor zorgen dat je voedsel niet te droog is (denk aan stoofschotels en soepen).
https://www.fatsforum.nl/topic/voorstellen-insulineresistentie-schildklier/page/6/#post-134967
Mike
dr. Batmanghelidj is ook geen voorstander van veelvuldige consumptie van water bij een maaltijd.
daarom geeft hij aan licht met Keltisch zeezout gezout water te drinken 2,5 uur na een maaltijd, een half tot een heel uur voor een maaltijd, voor het slapen gaan en bij het opstaan. de fysiologische effecten van meer water drinken staan uitgebreid beschreven in zijn boek.
een week nadat ik meer water was gaan drinken normaliseerde mijn ontlasting eindelijk. dat was mij helaas nog niet gelukt met een half jaar elke ochtend met Keltisch zeezout zilt gemaakt water te drinken.
wat ik ook fijn vind is dat na een week van meer water drinken mijn tandsteen volledig verdwenen is.
dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
mijn lichaam is fitter, mijn hoofd voelt helderder, ik slaap beter en mijn voeding verteerd beter.
en dat al na pas een paar weken meer water drinken.
ik ben echt benieuwd naar het effect van meer water drinken op langere termijn.