Dat ontken ik ook niet. Ik doel er enkel op dat het onjuist is om het christendom in Europa (in zijn vroegere aard) als vredige religie te portretteren. En de schijn te wekken dat de (defensieve) kruistochten tegen de Islam het enige gewelddadige vertoon van het Christendom zijn.
Daar heb ik jaren geleden al pagina's vol over geschreven, zoals je weet. De vraag is alleen: waren dit echte christenen of de 'crypto-christenen' uit het Vaticaan? Zie ook hieronder.
In hoeverre is het Christendom als ‘wapen’ ingezet om de Europese inheemse natuurvolken (heidenen) te onderwerpen, en hun polytheïstische geloof uit te vagen door heiligdommen en tempels te verwoesten, en priesters te vermoorden. Wat zijn de parallellen met de onderwerping van koloniën in Amerika en Afrika?
Zijn het vroegere Christendom en Islam twee takken aan dezelfde stam? Die later tegen elkaar uitgespeeld konden worden?
Zoals je weet heb ik ook veel geschreven over de Afrikaanse oorsprong van het christendom en jodendom. De vraag blijft dus of we werkelijk met 'christenen' (en de 'joden' die hen aanstuurden, denk aan de trans-Atlantische slavenhandel) te maken hadden. We zien een parallel tussen "christenen', 'joden' en moslims door de geschiedenis van Europa en het midden-oosten heen: allenaal voelen ze zich gerechtvaardigd om te liegen en bedriegen om hun doel te bereiken en allemaal zijn het wrede sadisten en moordenaars. Van de 'joden' en moslims kan ik in ieder geval zeggen dat het dezelfde psychopatische Babylonische bloedlijn is. Ik vermoed dat dit ook geldt voor de 'christenen' van de Vaticaanse lijn, gezien hun identieke gedrag.
De ironie is dat veel christenen uit naastenliefde (met de beste bedoelingen) massa immigratie toejuichen, en hiermee islamisering promoten. Terwijl de historie heeft uitgewezen dat Christendom en Islam niet goed samengaan. Zie bijv. de christenvervolging in het Ottomaanse rijk.
Dezelfde solidariteit zie je ook met de zionistische 'joden' sinds het verschijnen van de Schofield-bijbel in 1908. En dat terwijl joden en christenen eeuwenlang elkaars aartsvijanden zijn geweest. Idem met de moslimoverheersers, zoals je terecht opmerkt.
De trieste waarheid is dat het cultuurmarxisme inmiddels zowel links als rechts en zowel religieus als atheistisch heeft besmet. Dat komt omdat het heeft gewrikt aan ieders identiteit, zowel de politieke identiteit als de culturele identiteit als de lands- en volksidentiteit, de spirituele identiteit en de gezinsidentiteit. Kortom, alles wat werkelijke diversiteit brengt en mensen uniek maakt. Hierdoor zijn we stuurloos geworden en vatbaar voor dit soort toxische, ondermijnende ideeen.
Hier een goed artikel over waarom moderne christenen telkens weer linksaf slaan:
https://ejbron.wordpress.com/2017/05/18/waarom-slaan-christenen-altijd-weer-linksaf/
Mike