Wim:
naïef
naïef bijv.naamw.Uitspraak: [naˈif] als je gemakkelijk iemand vertrouwt en iets gelooft.
Van wichelroedelopen is ondertussen overtuigend bewezen dat het niet werkt. Onder andere door James Randi. Kortom, draai het verhaal dus niet om, omdat je zelf in deze flauwekul gelooft.
Mike:
Het is geen afkraken van iets wat niet begrepen wordt, er valt namelijk niets te begrijpen aan fenomenen die niet bestaan. Je zou je eens moeten afvragen waarom je hier zo graag in wilt geloven, ondanks de onderzoeken die het tegendeel bewijzen.
Dat ik me er niet in zou hebben verdiept, is een non argument. Ik heb me juist in dit soort zaken verdiept, omdat ik me altijd afvraag wat mensen beweegt om zich zo voor de gek te laten houden. Anders zo verstandige mensen gaan compleet mee "omdat ze het met eigen ogen gezien hebben" . Je zintuigen zijn hoogst onbetrouwbare instrumenten waarmee je heel simpel voor de gek te houden bent. Een fenomeen waar mentalisten dankbaar gebruik van maken.
Wat me hier op dit forum vooral opvalt is dat men graag wil geloven in allerlei pseudowetenschap , complottheorieën, allerlei hearsay en vage verklaringen. Maar simpele wetenschappelijke verklaringen worden van de hand gewezen.
Dit zal mijn laatste post zijn, ik heb hier echt niks meer te zoeken. Dit forum is zijn doelstelling helemaal voorbijgeschoten naar een kliekje volksgelovigen.