aardingslaken wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb 4 weken geleden een aardingslaken gekocht. Ik was eerst naar de lezing geweest over aarden in Soest, en was snel overgehaald dit eens uit te proberen. Heb last van langzame schildklier, uitgeputte bijnieren, ´straling´. Al wel veel minder dan een paar jaar geleden oa door mijn voeding aan te passen, maar merk dat de afgelopen tijd 2 zaken mij enorm hebben geholpen en dat is intermediat fasting en het aardinglaken. Ik eet tussen 12 en 1 de eerste vloeibare maaltijd ( kokosolie, slagroom, yoghurt, bessensap, chlorella, rauwe eieren enz) en zo tegen half 4 soep of zo en dan om half 7 avondmaal. Mijn vermoeidheid is daarmee enorm afgenomen, geen middagdip of uitputting na een lange werkdag. Maar sinds het aardingslaken erbij kwam heb ik echt energie!! Ik voel gewoon dat het enorm oppept. Schildklier ging in het begin enorm hard aan de slag, moest even mijn medicijnen bijstellen, maar slaapkwaliteit is enorm verbeterd. Ik zou niet meer anders willen. Het laken helpt ook als er een ander laken overeen zit,maar werkt beter als je direct huidcontact hebt.

Quote:
Het laken helpt ook als er een ander laken overeen zit,maar werkt beter als je direct huidcontact hebt.

@ Moondust: over bovenstaand citaat van Alexes: dat was mij dus ook verteld.

Ik heb wel eens buiten geslapen zonder tent. De eerste twee keren hadden we zo'n oude dikke wollen deken op de grond gelegd en daarop de slaapzakken, zonder een opblaasbaar matje er tussen en mijn slaapzak was toen helemaal van katoen ik heb echt heerlijk geslapen toen en ik werd echt heel erg relaxt wakker door de opkomende zon en ik had er geen enkele moeite mee dat die vroeg opkwam. Een andere keer hadden we een groot plastic zeil en ik had toen wel mijn zelfopblaasbare matje bij me. Ik heb veel moeizamer geslapen en ik werd behoorlijk moe en duf wakker zoals anders vaak. Voor mij is dit genoeg bewijs dat natuurlijke materialen zoals wol en katoen de aarde prima geleiden en dat dit ook door een dikke deken en een dikke slaapzak gaat. Dus een katoenen pyjama en laken lijken mij geen probleem.

Een paar weken geleden hebben wij zo een aardingema aangeschaftt. Ik heb een hoop reviews gelezen omdat ik het veel geld vind zo'n laken. Vaak lees je dat binnen een jaar het laken niet goed meer functioneert. De mat is van rubben met geleidingsmateriaal en ik heb er een hoes bij besteld die gemaakt is van hetzelfde materiaal als de lakens en dus voor nog meer idingen in te zetten is als alleen in bed. Ik heb thuis met een multimeter gemeten hoeveel volt ik in me heb en dat is zonder mat eng hoog, zelfs zonder apparatuur in de buurt. Met 1 vinger op de mat daalt het tot 0,07 ongeveer. De mat geruik ik vooral in bed met de hoes erover heen. De hoes kun je los bijbestellen dus vervangen als dat nodig is.

Wat mij opgevallen is in die paar weken is dat mijn dystrofische vingers veel meer ontspannen zijn. Ik kan mijn vingers vanuit rust bijna gehaal buigen zonder aan te duwen ofzo. Daarnaast voelen mijn ben heel licht aan en heb ik minder behoefte aan magnesium.

Je huid moet bloot zijn om te kunnen aarden of je kunt bijvoorbeeld zilversokken kopen, die geleiden. Zweetvoeten geleiden ook goed :mrgreen:

Groetjes, Edith

Eetdit en anderen, waar is die hoes van gemaakt? Ik verwacht katoen en als daar geen zilver draden in zitten lijkt mij dat hetzelfde geleid als een pyjama. Een dikke laag met deken en slaapzak zal wel minder geleiden en voor op een aardingslaken lijkt mij dat te veel omdat het de aarde zelf niet is. Ik heb zelf geen aardingslaken, ik wil het wel een keer uitproberen of ook zo'n mat in mijn bed. Maar nu is het te duur en ik heb geen geaard stopcontact en om nu die pin bij de benedenburen in de tuin te stoppen lijkt me ook niet handig. Ik denk alleen zelf door die hoes en mijn eigen ervaring dat een pyjama niet erg is.

hoi Kaas, ik heb mijn aardingslaken en dito kussensloop via een draadje met een klemmetje vastgemaakt aan de centrale verwarming die ook geaard is: dat heb ik met een voltmeter uitgeprobeerd.

Dat kan ik ook nog eens uitproberen, eerst eens sparen en uitzoeken hoelang zo'n aardingslaken mee gaat. Ik wil niet dat hij na een paar jaar al versleten is zoals andere lakens.

@Kaaskanlekkerzijn: de hoes is gemaakt van biologisch katoen (beetje vaalwit) met zilverdraad. Als je foto's kijkt op het internet van de hoezen dan zie je dat draad als grijze streepjes. Dat zilverdraad geleid dus. Ik heb het getest met en zonder hoes en de aarding is even goed.

Quote:
Het laken is geschikt om dwars over een 1-persoons matras te leggen. U kunt er ook voor kiezen om het laken (in de lengte) onder uw hoeslaken te leggen (geen synthetisch hoeslaken). Meting wijst uit dat de werking ook dan erg goed is. Op die manier gaat uw aardingslaken langer mee.

http://www.aardjezelf.com/aardingslaken

Ze zeggen het zelf ook dat een hoeslaken ook genoeg geleid. Een katoenen pyjama moet dus ook geen probleem opleveren. Zoals ik zelf ook al had gemerkt buiten op de echte aarde.

Hoi Kaaskanlekkerzijn. Op deze link kun je een muismat bestellen voor 24,95 en met de code "volzicht" krijg je 5% extra korting. In principe kun je met deze kleine mat ook aarden. Het zal niet zo lekker slapen als een laken omdat het rubber is, maar wellicht voor bij de pc of als je gewoon ergens zit dan kun je hiermee aarden. Is van hetzelfde merk als de lakens.

groeten,

Edith

Goedemorgen

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de aarding kan meten met een multimeter.

Ik begrijp niet zo goed hoe ik dat dan kan meten.

Alvast dank voor de hulp.

Groetjes Jet

Een multimeter is helaas niet geschikt om je aardingsweerstand en -kwaliteit (vreemde frequenties) te meten. Elektriciëns kunnen vaak wel de weerstand meten maar de kwaliteit ook niet echt.

hallo Wim volgens mij kan het wel met een multimeter die 0,1 milivolt kan meten (ik heb navraag gedaan, ik ben geen expert zoals jij):
Quote:
Het meten van het lichaamsvoltage gaat alleen met multimeters die een fijngevoelig

(0,1 milivolt) AC-meetbereik hebben (wisselspanning).

Deze handleiding is geschreven voor het meten met de Voltcraft VC170.

http://www.aardjezelf.com/ExportBes...;filename=Handleiding multimeter&Type=pdf

Inmiddels is er de Voltcraft 175: die volgt de VC170 op.

Lichaamsvoltage is wat anders dan de aardingsweerstand en -kwaliteit. Je meet met een multimeter potentiaalverschillen (verschil in elektrische spanning). Dat is wat anders. Dan weet je nog steeds niet of je aarding deugt.

Ik heb ook interesse om een aardingslaken te kopen. zij verkopen ook een soort meter volgens mij. Ik begrijp er niet veel van.

Mag ik anders aannemen zonder dat ik het in de ruimte nameet dat er zowiezo te veel spanning in huis is en dat zo,n laken altijd effect heeft?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.563
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan