actinische keratose

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snah
  • Startdatum Startdatum
Dank Marijan voor je berichtje. Ik ben nu 2 weken bezig met rozenbottelolie en frambozenpitolie maar merk nog niets, het lijkt zelfs erger te worden.
Misschien zal ik eens met appelazijn aan de gang gaan zoals ik net in het artikel heb gelezen.

Tanja,ik heb de arganolie bij Margan Europ besteld en ontvangen. Op hun site staat dat de olie 100% BIOLOGISCH is,met zo'n groen blaadje wat je altijd op bioprodukten vind,maar op het flesje staat niets van biologisch. Ik heb ze 2 x gemaild,maar krijg geen antwoord op de vraag over wel/niet bio,alleen iets over de werkwijze bij het filteren enzo. Hechten jullie waarde aan het groene bio-teken?

Jammer dat je geen antwoord krijgt. Ik hecht niet zoveel waarde aan dat teken, want is volgens mij wel bio. Ze stonden ook op de biobeurs dit jaar. Wellicht hebben ze geen keurmerk ontvangen. Desalniettemin zouden ze daar eerlijk over moeten communiceren.

Snah ik heb plaveiselcelcarcinoom gehad,dat is weggesneden in het Avl. Toen wist ik nog niet wat voor alternatieven er waren als ik nu een plekje heb dat ik niet vertrouw smeer ik er zwarte zalf op.
Ook heb ik zelf weleens een papje gemaakt van baking soda met cbd olie en dat erop gesmeerd, dat was voordat ik van zwarte zalf had gehoord. En het hielp ook.

Dankje elkedageenei, ik wissel momenteel per dag af met appelazijn, rozenbottelolie en frambozenpitolie. Ik heb ook CBD maar daar mag ik savonds niet mee in bed komen van mijn vrouw...Ik woon nu ook in Spanje en denk dat de aanmaak van vit D er ook aan helpt. Ik lig niet in de zon maar doe gewoon mijn dagelijkse dingen zonder bescherming.Beetje bij beetje een kleurtje opbouwen en niet verbranden. grt Hans

Is het echt zo dat de zon huidkanker of een voorstadium als actinisiche keratose kan veroorzaken?
Sinds ik mij verdiep in de biologische natuurwetten, oftewel de Germaanse geneeskunde ontdekt door de arts Geert Ryke Hamer ben ik gelukkig van die angst af.

https://www.biologikanederland.nl/kan-de-zon-werkelijk-huidkanker-veroorzaken/

En nog een linkje met meer informatie

http://www.germaansegeneeskunde.nl/index-ziekten/huidkanker-melanoom/

Ik heb absoluut geen angst van de zon, de zon en de zee zijn de elementen van het bestaan dus ik begrijp niet dat ik daar toch wat van opgelopen heb. Ik smeer er trouwens nu elke avond wat cbd of thc olie op. Ook gebruik ik overdag rozenbottelolie of frambozenpitolie maar kan niet zeggen dat dat helpt tot nu toe. Zou de zon mijn huidbeschadiging dan toch juist kunnen genezen?

Hoi Muis, hoe lang ben jij toen bezig geweest met H2O2?
Ik gebruik nu al 2 maanden Frambozenpitolie, Rozenbottel olie, Appelazijn en CBD olie, maar kan niet echt zeggen dat er verbetering in zit. Door de olie lijkt het zelfs erger te worden alleen na appelazijn lijkt het wat rustiger maar mijn huid blijft daarna wel schilferen....
H2O2 kan ik hier in SPanje helaas niet kopen
Hebben jullie nog meer tips?

Hoi Snah,

Mocht je echt de waterstofperoxide willen gaan proberen en je kunt er in Spanje niet aan komen, unlimited health verzend ook naar Spanje. Zal dan wel iets duurder zijn.

https://unlimitedhealth.nl/checkout/cart/

Snah,
Van Tony P. weet ik dat hij hierin retinolpalmitaat adviseert, vermengd met kokos of amandelolie (beide kan ook). De verhouding van deze mix is dacht ik afhankelijk van je type huid en de ernst van het probleem, maar hier is ook vast wel meer duidelijkheid over te krijgen bij de verkoper.
Ik heb begrepen dat je in Spanje woont en weet dus niet of je dit daar kan verkrijgen.
Retinolpalmitaat wordt ook wel vitamine A palmitaat of Retinylpalmitaat genoemd. Meestal wordt dit als supplement verkocht en is al aangelengd in een olie (vaak zonnebloemolie).
Volgens mij is een niet aangelengde vorm te koop bij:
https://www.aromantic.co.uk/home/products/vitamins/vitamin-a-palmitate.aspx
Hier verkopen ze trouwens ook amandelolie.

In poedervorm kwam ik ook nog het volgende adres tegen.
https://www.mysticmomentsuk.com/products/vitamin-a-acetate-retinol-vitamins

Retinol moet je niet verwarren met retinolpalmitaat. Retinol alleen kan (te) agressief zijn voor de huid en in de palmitaat vorm schijnt dit niet het geval te zijn. Bij deze vorm kan het wel enige maanden duren voordat je enig resultaat mag verwachten.

Ik weet niet of je deze tip al (eerder) gekregen hebt, maar anders misschien het proberen waard.

Misschien zaai ik nu een hoop verwarring, of denk ik te simpel. Als dat zo is is commentaar welkom

Maar als je zegt vitamine A, waarom dan niet gewoon levertraan van green pasture? Overigens hebben zij ook een gezichts crème.

https://www.vitavie.nl/product/blue-ice-beauty-balm-495-gr-creme/

Snah,

Ik zag ook je topic Achterste netvlies membraan loslating.

Het zou wellicht heel goed zo kunnen zijn dat je een tekort hebt aan vitamine A?
Neem je wel levertraan? Orgaanvlees eieren melk etc?

Ik geloof de link met vitamine A wel waar Ben naar verwijst. Maar wellicht is het mogelijk dit meer uit voeding te halen? In combinatie met Sole drinken?

Beste Binq en Ben, super bedankt voor jullie adviezen voor mij. Ik gebruik momenteel een elke dag rozenbottelolie en savonds cbd olie op de plek of appelazijn. Het vreemde is dat als ik helemaal niets erop doe de huid wel droog is maar er toch beter uit ziet...maar wel schilferig. Ik heb nu aan 1 oog een achterste glasvochtloslating. Niets bijzonders zolang het maar niet gaat scheuren, schijnt bij iedereen met ouder worden voor te komen alleen ik zie die lichtflitsen omdat het te hard trekt.Ik eet genoeg eieren, vis en vlees en groenten hier in spanje maar nauwelijks fruit. Ook probeer ik elke dag hier in de zee te zwemmen en laat ik het zeewater zo lang mogelijk op mijn voorhoofd zitten.Van alle adviezen weet ik nu niet goed wat ik het beste kan doen omdat ik nogal wat mogelijkheden benut. Ik denk dat het nu een atopische huid of seboroisch exceem is. Heb er geen last van maar die ruwe plekken op het voorhoofd zijn heel uitnodigend om aan te krabben zodat het weer glad is...

Neem je ook de levertraan? Ik weet niet wat je leeftijd is dat je zegt dat die glasvocht loslating met ouder worden te maken heeft?
Maar het lijkt toch echt op vitamine A tekort. Vitamine A kun je uit orgaanvlees halen en levertraan. Toevallig hadden we het eerder vandaag in het jodium topic over vitamine A. Mike gaf aan dat ook vissenkoppensoep een goeie bron van vitamine A is. Wellicht dat je door het warme weer in Spanje en de zon veel vitamine D aan maakt. Maar dat kan wel ten koste gaan van vitamine A. Je oog en huid probleem lijken op vitamine A tekort.

Werkgebied: gezichtsvermogen, huid, slijmvliezen, bescherming tegen vrije radicalen, botten, tanden, immuunsysteem en kankerpreventie.
Klachten: Een te laag vitamine A gehalte kan zorgen voor vermoeidheid, nachtblindheid, oogproblemen, huid en tanden in slechte conditie, bloedend tandvlees, verlies van eetlust, prikkelbaarheid, somberte en depressiviteit, slecht geheugen, tintelend gevoel in de tenen en op de voetzolen, spijsverteringsklachten, misselijkheid, beriberi en een grotere vatbaarheid voor ziektes en gevoelig voor infecties.
Vind je o.a. in: Retinol in: (Orgaan)vlees, eieren, vette vis, niertjes, melkproducten,
Carotenoïden in: oranje en gele vruchten zoals mango en meloenen, wortels, zoete aardappelen, broccoli, spinazie, rode paprika (is een nachtschade) en alle andere groene, oranje en gele fruit en groente

http://www.voedingisgezondheid.nl/levertraan.html

Ik had een keer een plekje op mijn hoofd door nogal teveel zon. Aangestipt door de HA met vloeibare stikstof, een beetje dan. Dat werkte niet echt, toen zelf maar de diepvriesspuitbus (-50 graden celcius, elektronicawinkel) ter hand genomen en het even goed behandeld. na een aantal dagen valt de korst er af en is het probleem opgelost.
Maar het is wel en systemische dingetje, kijk wat er beter kan met je voeding en kijk waar al die stress vandaan komt, de meeste huidproblemen vinden hun oorzaak in stresssssssssssss.

Snah,

Is die plek op je voorhoofd het enige probleem wat je momenteel ervaart? Of heb je daarnaast nog steeds andere klachten? Ik las ook iets over je bloeddruk, maar dat is al een paar jaar geleden gepost zag ik. Is dat al verbeterd? Veel van he klachten die je “toen” had, komen toch ook wel overeen met een schildklier probleem. Tenminste, dat is de indruk die ik heb. Heb je ooit naar je schildklier laten kijken? En heb je ook hulp ingeschakeld voor je klachten?

Beste Binc, ja ik heb nog veel meer klachten...ik heb nog steeds hoge bloeddruk 180/120/85 daar heb ik betablokkers atenolol 50 voor gekregen maar daar kan ik slecht tegen(vermoeiend en extrasytolen krijg ik er van). De hoge bloeddruk ervaar ik alleen smorgens omdat ik naar mijn werk moet. Altijd als ik iets MOET doen heb ik hoge bloeddruk vooral als ik met de auto of ver van huis moet(spanning/onzekerheid?)
Als ik een dag vrij ben en alles kan doen wat ik leuk vind en niets moet dan is mijn bloeddruk een heel stuk lager en soms net binnen de norm.140/90/65
Ik heb ook nog achterste glasvochtloslating, spontane diarree aanvallen, oorsuizen, bij elk pijntje de angst dat ik iets mankeer, snel zweten, extrasystolen.
Ik heb geen hulp ingeschakeld omdat ik denk dat alles te maken heeft met stress maar die krijg ik niet onder controle ondanks kilo's magnesium, cbd olie, bach resque en kamille...
ALs ik elke dag oxazepam of alcohol zou gebuiken dan zou het heel goed met me gaan maar dan kan ik niet functioneren in het dagelijks leven dus dat gebruik ik niet maar is het wel elke dag een opgave voor mij.

Hoe lang heb je dit allemaal al? Dat is niet misselijk zeg! Wat is extrasystolen?

Heb je ooit iets gedaan om te beginnen met je bijnieren te ondersteunen? Ik vroeg ook eerder of je levertraan neemt? En dan met name die met boterzuur? Ik durf alleen niet te zeggen of dat kwaad kan met bloeddrukverlager. Maar ik begrijp dat die dus niet werken als je dingen moet doen? Ik weet niet hoe je levensstijl is en wat jij zou moeten waar je stress van krijgt?
Wel denk ik dat je meer vetten zou moeten eten. Zoals bottenbouillon boter etc. Heb je ooit dierlijk bijnierextract gebruikt?
Je kunt magnesium nog zoveel in nemen. Maar dat wil niet zeggen dat het ook opgenomen word. Wellicht met de levertraan erbij dat dat lukt.
Je woont in Spanje toch? Kun je daar makkelijk aan botten komen?
En anders bouillons maken van vis?
Rauwe melk word ook lastig denk ik?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan