Advies gevraagd a.u.b. - insuline-resistent

Ja idd. Maar niet uitgesloten dat de bijnieren het niet makkelijk hebben.
Kiezen tussen 2 kwaden in dit geval denk ik. Focus op lever en bijnieren ondersteunen met vitamine c.
 
Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor de steun en hulp die jullie mij geven.
De arts van vandaag was van Endocrinologie. zij zei dat ze kon zien aan mijn bloedonderzoeken ik al in 2009 leverproblemen had. Ik heb zeer veel dokters gezien en nog nooit heeft iemand mij hierop gewezen, alleen woorden zoals probeer iets minder te drinken, dat is beter voor je.
Enfin, zij heeft mij langs beeldvorming laten gaan voor een complete echo van de buik.
Die arts schreef in zijn rapport, zware vervetting met lichte cirrose.
Ik moet nu naar de huisarts om dit verder te bespreken.
Ook zei de arts dat mijn spierkrampen en spasmen het gevolg zijn van alcohol stop. Hiervoor om de ergste momenten op te vangen krijg ik diazepam ( valium )
Ik ga nu al jullie tips op een rijtje zetten en er iets mee doen.
Nogmaals bedankt
Groet Roel
 
Dit is precies wat ik bedoel. Sinds 2009 al geconstateerd en nooit gezegd dat je op dieet zou moeten gaan o.i.d.
En, eerlijk is eerlijk, de meeste mensen geloven dat ze alles maar in hun mond kunnen stoppen zonder schadelijke gevolgen en dan bovendien nog in artsen geloven. Ikzelf destijds ook maar ben inmiddels heel wat wijzer (door schade en schande)
En natuurlijk schrijven ze nu medicatie voor. Ga maar googelen op die diazepam en je wilt dit echt niet hebben.
Mijn eigen zoon rookt niet en drinkt niet maar heeft wel een vervette lever (ooit geconstateerd door een arts) door - jawel - cola. Dat is ook zo,n verslavend goedje dat je niet ongestoord kunt blijven drinken. Ogenschijnljk heeft hij geen klachten maar ik weet wel beter.
 
Je gebruikt ook al xanax. heb je gekeken naar de bijwerkingen van dit middel? Dit maakt je zeker niet gezonder, het belast je lever en die heeft het al zwaar.
Een ding is een voordeel, je weet nu dat je "aanvallen" komen door de alcohol waarvan je moet ontgiften. Wij zijn hier geen dokters dus moet je zelf ook risico,s durven nemen door bv ook die xanax te laten staan. Ik hoop dat je dat nog niet zo lang inneemt?

Je had al 18 dagen geen alcohol gedronken, dus je was al goed op weg. Ik vermoed dat die aanvallen snel verleden tijd zullen zijn met gezond eten. Durf je het aan? Zoek naar ervaringen van mensen die aan het afkicken zijn/waren.
 
Ik heb even snel gegoogled en als ik jouw verhaal zo lees dat je al 18 dagen niet had gedronken heb je waarschijnlijk het ergste al gehad.En nogmaals, je wist niet waardoor die aanvallen kwamen en dus maakte je je zorgen, maar dat weet je nu wel. Het hoort er gewoon bij. punt.
 
Opnieuw dank aan jullie allen, dit is een echte steun voor mij.
Wat nu vandaag natuurlijk door mijn hoofd spookt, kan ik normaal blijven leven, of heb ik maar enkele jaren.
helaas neem ik xanax ook al 20 jaar.
Mijn vertrouwen in artsen is fel verminderd, moest ik vandaag die afspraak niet hebben gemaakt op Endocrinologie , en die arts ontmoet, dan ging ik er nu van uit dat ik pre suikerpatient was en veel vetten moest gaan eten.
Ik moet het allemaal nog even laten bezinken, en proberen de angst weg te houden voor deze aandoening.
Er staat lichte cirrose, maar ja wat is lichte? na te googelen las ik mogelijke complicaties bij cirrose en die zijn niet niks.
Ik heb de natuurarts ook gebeld en die zei, dat ik mits alcohol ban en de juiste voeding neem 100 jaar kan worden. Ik zal het maar geloven, maar de schrik zit er wel in.
 
One of the mechanisms of liver damage caused by alcohol is the generation of free radicals formed by the metabolism of this xenobiotic. Silymarin is an antioxidant that protects the liver from the free radical damage produced by alcohol metabolism. Silymarin is the most used natural compound for the treatment of hepatic diseases worldwide due to its antioxidant, anti-inflammatory, and anti-fibrotic activities. Silymarin functions by stabilizing biological membranes and increasing protein synthesis.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3959115/

http://www.pronatu.com/nl/Producten/voedingssupplementen/Mariadistel-Silymarin/Extra-sterke-Silymarin-Vegi-capsules.html

En geen alcohol nee.
 
Hier het rapport van vandaag
Klinische gegevens en vraagstelling:
Chronische alcoholabusus, 4 a5 whiskey-cola's per dag. Levercirrose?
Leversteatose? Andere afwijkingen?
E ABDOMEN
Bevindingen:
Sterk hyperechogeen leverparenchym, met licht hobbelige levercontouren:
forse leversteatose met lichte levercirrose.
Enkele biliaire levercysten.
Geen verdachte leverletsels.
De flowsnelheid ter hoogte van de vena porta bedraagt maximaal 15,4 cm/s.
RI arteria hepatica 0,55.
Bewaarde doorgankelijkheid van de vena porta en sushepatische venen.
De milt heeft een maximale doormeter van 9,8 cm.
Normaal aspect van de beide nieren. De linker en rechternier hebben
respectievelijke maximale doormeter van 10,9 en 12,1 cm.
Geen vrij intra-abdominaal vocht.
Beperkte blaasvulling. Geen blaaswandafwijkingen aantoonbaar.

BESLUIT: - forse leversteatose met licht hobbelige levercontouren, indicatief voor
een lichte levercirrose.

- geen andere bijzonderheden.
 
Dit heb ik van de natuurarts Bio Glycozyme forte


BIO-GLYCOZYME FORTE - 90 CAP/GÉL
Brede formule, zorgt voor een normale bloedsuikerspiegel
Het label dat u bij dit product kunt downloaden voldoet aan de nieuwe Europese richtlijnen. Het kan zijn dat u bij uw bestelling nog het product ontvangt dat nog niet voorzien is van dit label.





€ 40,24

1
+– Toevoegen aan mandje
Afdrukken
DOWNLOADEN: Label_bioGlycozymewatermerk_.jpg


Categorie:
Suikerstofwisseling & gewichtscontrole
Gebruiksaanwijzing:
1 capsule per dag bij de maaltijd

Artikelnummer / Verpakking:
VX1949 / 90 capsules

Z-Index: 15428745 / CNK: 1696509

Samenstelling per capsule:
101,5 mg Linzen (Lens esculenta: actiVbase®); ***
40 mg Erwtenmengsel (Pisum sativum: actiVbase®); ***
40 mg Vitamine C ((L-ascorbinezuur, magnesium-L-ascorbaat & calcium-L-ascorbaat); 50%**
33,33 mg Vitamine B5 - Pantotheenzuur (calcium-D-pantothenaat); 556%**
33,0 mg Kalium (kaliumchloride); 2%**
13,33 mg L-Lysine HCl; ***
13,33 mg Bijnierconcentraat, neonataal actiVcell® (Rund / Bos taurus); ***
13,33 mg Calcium (calciumcitraat & calcium-L-ascorbaat); 2%**
13,33 mg Magnesium (magnesiumcitraat, magnesium-L-ascorbaat, magnesiumgluconaat); 4%**
11,67 mg Inositol; ***
11,67 mg Choline (cholinebitartraat); ***
11 mg Vitamine B6 (pyridoxal-5'-fosfaat); 786%**
8,33 mg Vitamine B3 - Niacine (niacinamide); 52%**
6,71 mg Vitamine α-TE Vitamine E (D-alfa-tocoferylacetaat emulsie: actiVmulsion®); 56%**
6,67 mg Hypofyse- & hypothalamusconcentraat: actiVcell® (Lam / Ovis aries); ***
6,67 mg L-Methionine; ***
5 mg Leverconcentraat, neonataal: actiVcell® (Rund / Bos taurus); ***
5 mg Pancreasconcentraat, neonataal: actiVcell® (Rund / Bos taurus); ***
5 mg Zink (zinkgluconaat); 50%**
3,67 mg Vitamine B1 - Thiamine (thiaminepyrofosfaatchloride); 333%**
3,67 mg Vitamine B2 - Riboflavine (natriumriboflavine-5'-fosfaat (sodium)); 262%**
1,67 mg Hersenconcentraat, neonataal: actiVcell® (Lam / Ovis aries); ***
1,67 mg Darmconcentraat, neonataal: actiVcell® (Lam / Ovis aries); ***
1,67 mg Mangaan (mangaangluconaat); 83%**
667 mcg Koper (kopergluconaat); 67%**
276 mcg RE Vitamine A (bètacaroteen, gemengde carotenoïden & retinylacetaat emulsie: actiVmulsion®); 34%**
133,33 mcg Foliumzuur (folaat); 67%**
100 mcg Biotine (D-biotine); 200%**
33,33 mcg Vitamine B12 (methylcobalamine); 1.333%**
33,33 mcg Chroom (uit Lens esculenta: actiVmins®); 83%**
6,67 mcg Selenium (uit Lens esculenta: actiVmins®); 12%**
3,33 mcg Vitamine K1 (fytomenadion emulsie: actiVmulsion®); 4%**
1,67 mcg Vitamine D3 (cholecalciferol emulsie: actiVmulsion®); 33%**

en MCS-2 leverdetox en ontzuring


MCS® 2 - 90 CAP/GEL
Momenteel niet op voorraad, dit product wordt z.s.m. nageleverd. Klik hier voor een overzicht van backorders met de verwachte leverdatum.

Ondersteunt de reinigende werking door de lever (fase 1 en 2)


€ 49,94

1
+– Toevoegen aan mandje
Afdrukken
DOWNLOADEN: Label_MCS-2.jpg


Categorie:
Detoxificatie & ontzuring (Lever)

Adviesdosering:
1 capsule per dag bij de maaltijd of zoals geadviseerd

Artikelnummer / Verpakking:
ZZ9555 / 90 capsules

Z-Index: 15428788 / CNK: 2617710

Samenstelling per capsule:
180 mg Propriëtair mengsel*** van:
Mariadistel (Silybum marianum), Boksdoorn / Lycium bes (Lycium chinensis), Kleefkruid (Galium aparine), Paardebloemwortel (Taraxacum ocinale), Grote klis (Arctium lappa), Rode klaver (Trifolium pratense)
100 mg L-Methionine***
60 mg N-acetyl-L-cysteïne (NAC)***
50 mg Taurine***
30 mg Vitamine C (ascorbinezuur) - 38%**
20 mg L-Glutathion (gereduceerd)***
20 mg Choline (bitartraat)***
20 mg Alfa-liponzuur***
13,4 mg TE Vitamine E (d-alfa tocoferylacetaat emulsie: actiVmulsion®); 20 IE**** - 112%**
10 mg Oorspeekselklierconcentraat (Rund / Bos taurus: actiVcell®)***
8 mg Vitamine B3 - Niacinamide - 50%**
5 mg Vitamine B5 - Pantotheenzuur (D-calcium pantothenaat) - 84%**
4 mg Zink (gluconaat) - 40%**
1 mg Vitamine B2 - Riboflavine - 71%**
1 mg Vitamine B6 (pyridoxine-HCl & pyridoxaal-5-fosfaat) - 71%**
1 mg Vitamine B1 (thiamine mononitraat) - 91%**
300 mcg RE Vitamine A (gemengde carotenoïden); 999 IE**** - 38%**
100 mcg Foliumzuur (folaat) - 50%**
0,1 mg Koper (gluconaat) - 10%**
75 mcg Molybdeen (natriummolybdaat) - 150%**
20 mcg Selenium (uit Lens esculenta: actiVmins®) - 36%**
20 mcg Vitamine B12 (methylcobalamine) - 800%**
 
Roel,

Fijn dat je het gevoel hebt dat je wat aan onze adviezen hebt en daar steun in vind.

Ik vind het een hele waslijst aan supplementen wat je hier schrijft.
Je schrijft dat je al 20 jaar die angstremmer gebruik. Ook medicatie is een belasting voor de lever.

Je zegt dat je bijna vetten zou gaan eten. Ik krijg de indruk dat je dit nu niet gaat doen? De vraag is wat je dan wilt gaan eten? De lever is juist een vetvertering orgaan en is niet gemaakt om koolhydraten en suikers te eten. Ook dit is een zware belasting voor de lever.
Het beste is dus wel om gewoon vetten eten. Misschien is je natuurarts hier ook van op de hoogte dat weet ik niet, maar je kan het altijd vragen.
Focus zou nog steeds op de lever en bijnieren moeten zijn, door middel van de juiste voeding en het ondersteunen van de lever en bijnieren. De juiste voeding hiervoor is cholesterol!

http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-en-galblaas

http://www.voedingisgezondheid.nl/suiker-versus-vetverbranding
 
Tanja,

Die link die je hier neer zet zijn vegetarische capsules. In een ander topic hadden we het erover dat dit niet de beste kwaliteit is. Is dat in dit geval anders? Wellicht is een tinctuur die net zo sterk is een beter plan?
 
Beste Binc,
De natuurarts had inderdaad gezegt geen suikers noch koolhydraten en wel ei met spek bv als ontbijt.
Omdat hier ook gezegt was om volledig te stoppen met koolhydraten niet zo goed was, dacht ik weer een paar boterhammen per dag te gaan eten.
Echter toen was er nog niet bekend dat ik levercirrose heb.
Ik ga maandag contact nemen met dieetist die bekent is met deze ziekte.
Ook naar alternatief zoeken om de xanax te gaan laten lijkt me inderdaad raadzaam.

Bedankt, groet Roel
 
Ik wil je niet ontmoedigen maar is die dieetist regulier?
Ik betaalde dus voor een dieetist maar had er niets aan.

Mijn eigen ervaring is dat ze met een lijst van voedingsmiddelen komen die ook op internet te vinden zijn. Ook tegen mij is destijds gezegd dat ik "te zuur" zou zijn. Maar ik sta niet iedere dag met een lijst van groenten in mijn handen.
In principe eet ik alle groentes maar wel biologisch als het kan. Geen nachtschades (aardappel, tomaat, paprika, aubergine). Alle goede vetten - kokosolie, roomboter (geit)
geen brood maar wel die Eko crackers.
Ik neem niet elke dag vlees want dat verzuurt. Het is wel handig om naar zo,n lijst te zoeken op internet en die eens door te lezen.
De arts met ei en spek lijkt te weten waar hij het over heeft. Misschien kan hij een lijst maken met de belangrijkste dingen van wat wel en/of niet.
A.s. maandag op duitse TV NDR om 21.00 uur die Ernahrungsdocs. afgelopen jaar heb ik iedere week gekeken en veel komt op hetzelfde neer. Maar mensen met leververvetting hadden na een paar maanden wel degelijk betere waardes. Je zult in de toekomst gewoon steeds gezond moeten eten. Het is geen dieet, maar een andere eetgewoonte.

Wat betreft suikers en koolhydraten, hier hoor je dat helemaal geen koolhydraten niet gewenst is. Bespreek dat eens met je natuurarts. met geen suiker bedoelen ze geen extra suikers in voedsel toegevoegd zoals bv in kant en klaar voedsel.
Maar als je fruit eet zitten daar natuurlijke suikers in.
Ben je getrouwd? Kook je zelf? Koop je kant en klaar eten?

Ik kwam er achter dat zuurkool bij mij klachten kan geven maar niet altijd.
Prei hetzelfde. Appelsap met gember, fout. Maar in die tussentijd verdraag ik dingen beter en ook dat is een ontdekkingstocht en gewoon uitproberen en al 10 jaar lang aantekeningen maken. Dit zijn dingen die weet een dieetiste ook niet, moet je zelf achter komen.

Ik schrok wel van die xanax die je al zo lang slikt. Het is erg te moeten zeggen dat het reguliere artsen blijkbaar niets kan schelen dat ze patienten langdurig medicijnen met BIJwerkingen voorschrijven, liefst zo veel mogelijk.
Je bent vanaf nu je eigen dokter!




 
Roel je kan ook aan de Sunrider gaan als aanvulling op je gezonde eten. Het is op basis van kruiden met de hele plant en geen losse stofjes.
Dit reinigt èn voedt.
Is een stuk minder ingeeikkeld dan al die supplementen naast elkaar.
Hieronder een filmpje en er zijn veel mensen die er baat bij hebben!
En bij een reguliere diëtist heb je inderdaad niets te zoeken.

&feature=youtu.be
 
er bestaat ook een alternatief voor Xanax, kijk op pinterest, google Xanaxreplacement and essential oils, het zijn 5 oliën, ik heb eens revieuws gelezen van mensen die er erg positief over zijn. Lavender, Stress Away, Patchouli, Vetiver, Valor. Het wordt liquid Xanax genoemd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.176
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan