Advies gevraagd a.u.b. - insuline-resistent

@Roel, ik weet niet of bietensap goed idee is op dit moment, want toch wel geconcentreerde suikers. Je zou eigenlijk de hele biet moeten eten. Dan heb je ook de vezels en verzadigt veel sneller. Of je moet gefermenteerde bietensap hebben en wat misschien ook niet de bedoeling is, het ontgift en dat op dagelijkse basis? Als je idd bijnieruitputting hebt, put je jezelf ook hier mee uit. Zwaar voor de lever.
En wat Binc ook aangeeft, niet te laag in koolhydraten gaan vanwege bijnieren.

@Binc, geeft niets hoor, die van mij is vrij kort en pdf van Mike heel lang. Beiden waardevol denk ik.
 
Dat is idd nog een goeie observatie van jou marijan.

Naast de genoemde adviezen was ik nog vergeten om hier levertraan te vermelden. Staat ook in de link maar wilde wel even wijzen op de juiste levertraan. Wel die van green Pasture.

En geen zoet fruit!

https://www.ergomax.nl/gefermenteerde-levertraan-kokosolie-gel-naturel-green-pasture


 
dit is echt top levertraan, ik heb voor mijn honden de vierkante potten met levertraan, boterolie en kokosvet. Dit werkt voor hen perfect. Als ik 2 weken niet geef begint mijn Duitse Staander enorm te verharen, ondanks ze vers vlees krijgen. Diverse merken geprobeerd, blijft steeds een issue. Als ik weer opnieuw herintroduceer zie je vanaf dag 1 de vacht verbeteren tot nog toe mijn ervaring. Voor mezelf merk ik goeie ervaring met de flessen CLO (met het spuitje), niet de Skate, die doet niks voor mij.
 
Binc , ik ben er nog even
Dus strikt suikervrij, klein beetje koolhydraten, goed geslapen, deze morgen wakker geworden met totaal verkrampte nek en bovenschouders ; dat gaft veel kracht verlies in armen.
Om 11 uur weer aanval gehad , dit houd in dat je echt niet weet waar je bent, spieren die overal verkrampen, of schudden, huilen en roepen ik kan niet meer. Neiging om me zelf te bijten ( dit heb ik al gedaan en dat verminderde na half uur drastisch de spanning)
gaan liggen op bed van 14 tot 16 uur , spanning en hoofdpijn was alleen aan rechterkant. nog een uur op de bank gelegen en dan opgestaan en gewoon naar de winkel kunnen gaan, alsof er niks aan de hand was. wel nog altijd lichte verstijfde armen en benen.
Ik snap er niks meer van
 
Denk je dat dit aan de voeding ligt?
Ik ga ervan uit dat je je ontbijt hebt aangepast op basis van wat he bovenstaand beschrijft?
Hoewel ik dit behoorlijk heftig vind wat je beschrijft lijkt het me sterk dat dit van het aanpassen van voeding komt. Zou het kunnen dat je bijwerkingen hebt van die alprazolam? Heb je de dokter niet gebeld?

Of mijn theorie klopt durf ik je niet te zeggen maar, het lijkt alsof je cortisol aan het einde van de dag stijgt. Eigenlijk zou deze in de ochtend op zijn hoogst moeten zijn.
 
En wat heeft die neuroloog trouwens geconstateerd? Kwam daar iets uit?
 
Die neuroloog keek me aan of die water zag branden. hij wou nog een test doen naar spasmofolie. dat is allemaal magnesium gerelateerd.
Ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken en een paar wiskys achter over gekapt en voel me zalig. Mijn zenuwen zijn weg en ik voel me lichamelijk weer sterk. Ik zelf vermoed dat het hormonaal iets niet klopt. Morgen zie ik de arts en zal er eens serieus dieper op in gaan.
 
Roel dat vind ik een goeie. Probeer je af te kicken en neem je een whishy.
Wat ik grappig vind is dat je het gewoon geprobeerd hebt. En het heeft geholpen.
Ik heb zelf nooit gedronken maar is er niet iets met mensen die afkicken van alcohol en dan een soort delirium krijgen?
Is het niet met alcohol net zoals met sigaretten dat je lichaam dan schreeuwt om alcohol.
Ik moet even googelen hoe dat zit. Misschien zeg ik iets heel doms.

 
Dit heb ik gevonden.
"Eenvoudig vertaald betekent een delirium tremens een periode van acute verwardheid (delirium) waarbij de armen, tong en vaak zelfs het hele lichaam beven (tremor). De persoon is niet helder van geest en kan zeer angstig zijn. Meestal treedt een delirium op de derde of vierde dag na het stoppen met alcohol"

Roel, nu dit dan de oorzaak schijnt te zijn dan weet je in ieder geval wat je doen kunt.
Op de een of andere manier langzaam afkicken of het rigoreus doorstaan. Is vast wel te vinden op internet wat het beste is.
Ik vond het zowiezo al veel wat je moet doen allemaal tegelijk. En de koffie en de koolhydraten en de alcohol en eigenlijk de sigaretten ook nog.
Dat moet wel klachten geven - tijdelijk.
 
Ga inderdaad nietv te laag in de koolhydraten zitten als je bijnieren uitgeput zijn. Neem langzame koolhydraten dus geen witmeel producten. Je hebt de energie nodig.
Bij flink gebruik van alcohol is het slikken van vitamine B complex een aanrader. (Tip van Juglen)
 
Ergens klinkt het idd logisch wat Romagi zegt. Ik lees dat zoiets gebeurd nar 4 dagen. Maar volgens mij had hij al 17 dagen niet meer gedronken. Wel typisch dat alcohol schijnt te werken. Klinkt behoorlijk heftig wat je door maakt.
Goed mogelijk dat Hormonen het probleem zijn. Succes bij de arts vandaag.
 
Om 11 uur weer aanval gehad , dit houd in dat je echt niet weet waar je bent, spieren die overal verkrampen, of schudden, huilen en roepen ik kan niet meer. Neiging om me zelf te bijten ( dit heb ik al gedaan en dat verminderde na half uur drastisch de spanning)

Hoe vaak heb je dit soort “aanvallen”? En hoe lang al? Klinkt bijna als soort epilepsie.

Of “zelfmedicatie” met whiskey nu de oplossing is...
 
Als je zo cold trekt gaat schreeuwt het lichaam om alcohol? En alcohol verdooft dus niet verbazend dat de whisky werkt. Als in ' symptomen onderdrukt.
 
Wat Tanja zegt waren ook mijn gedachten idd. Wilde het alleen nog miet meteen benoemen.

Maar als dat zo is dan had dat bij de neuroloog eruit moeten komen toch? Misschien toch niet onverstandig om dit verder te laten onderzoeken.
 
Roel als ik dit zo allemaal lees dan moet je een hoop zelf doen en kunnen dokters je waarschijnlijk niet helpen. Ze kunnen onderzoeken doen dat wel maar van voeding hebben ze geen kaas gegeten.
Wat betreft koolhydraten: Ekoplaza heeft knäckebröd rogge en spelt crackers. 26 stuks = samen 250 gram. per 100 gram zitten er 60 gram koolhydraten in.
Ik zelf neem smorgens 1 koffie en 2 crackers met dik roomboter (geit) en kaas of ei o.i.d.
Daarna geen koffie meer. Dit betekent dan dat ik niet helemaal van koffie hoef af te zien maar dubbel geniet van dat ene koffiemoment. De cracker snijd ik in 8 stukjes en eet met kleine hapjes. Avondeten op een klein bord doen en met een kleine lepel eten. Dat heb ik ooit geleerd en wil niet anders meer. Door kleine hapjes te nemen geniet je langer van je eten en is ook goed voor je maag en maagzuur.
Je hebt na 18 dagen whisky gedronken. Hoeveel whisky? Zou 1 whisky genoeg zijn geweest? Misschien zijn er hier mensen die ook hebben moeten afkicken van alcohol en kunnen vertellen hoe ze dat gedaan hebben?
Sommige mensen stoppen in 1 keer met sigaretten. Maar je lichaam heeft het al moeilijk en is misschien niet verstandig.
Hierboven staat "na 4 dagen een soort delirium" maar dat kan individueel zijn. Geen mens is het zelfde.
 
Roel dat is schrikken!
Kijk even dit filpmje, ga je lever helpen met de juiste voeding.
Hoe minder toxisch er in komt des te makkelijker het voor je lever wordt. En geef nooit de gedachte op dat je beter kunt worden.
Dit filmpje van Anthony William is interessant:

 
Bij de arts in ziekenhuis geweest.
Verdict: geen suikerziekte wel levercirrose vast gesteld door echo
Dikke pech

Dat is schrikken! Levercirrose middels echo. En dat is alles? Je klonkt nogal laconiek.
Heeft de arts niks gezegd over de klachten die je hier gisteren geschreven hebt? Of heb je dat niet verteld? Ik neem aan dat nu je een echo gehad hebt dit nog niet klaar is. Zie onderstaand complicaties bij deze aandoening die toch sprekend lijken op jou klachten.




Bij levercirrose worden giftige stoffen onvoldoende afgebroken. Hierdoor kan er bijvoorbeeld een teveel aan ammoniak ontstaan. Dit kan leiden tot encefalopathie (aantasting van de hersenfuncties). Iemand kan dan complexe handelingen minder goed uitvoeren, apathisch, suf of verward zijn en in coma raken. Ook de nierfunctie kan verstoord worden: het hepatorenaal syndroom

In dit geval is het niet onverstandig om een leverreiniging te doen. Wellicht is dat te heftig en is een milde leverreiniging in combinatie met ondersteuning van kruiden een beter idee.
 
Ik dacht ook al steeds aan een leverreiniging voor Roel. maar dan met eigeel, olie en grapefruitsap of sinasappelsap.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.176
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan