Alan stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum
Dank je.
Zelfgekozen onwetendheid, laten we het daar maar op houden.
Het interesseert me namelijk niet echt meer, alles waar je mee komt heb ik namelijk al gelezen, behalve dat oude palestina filmpje en dat terracotta... Verhaal. Word er alleen maar gestressed van.

Maar ik vroeg wat je van het nieuwe testament weet, misschien kan ik er nog wat van opsteken, maar daar zei je niks over volgens mij. Het geloof met de meeste aanhangers.
En profetieën.

Mensen die sheeple roepen, bedoelen er altijd iedereen mee behalve zichzelf. Ik ben me nog bewust van de tekortkomingen in m'n kennis en zou nooit iemand zo noemen die gelooft wat hem geleerd is en conform aan de wereld is.
Wat zei Twain ook al weer? Als ik het nieuws niet lees ben ik niet geïnformeerd, als ik het wel lees, ben ik misgeïnformeerd.
En op de site van die clown david icke ga je geen waarheid vinden.
En jij hebt ook een keer een zio-christelijke website geplaatst om je punt te bewijzen :D

Wat Jezus trouwens ook zei over de christenen is dat de meeste op de brede weg naar vernietiging wandelen. En natuurlijk zeggen christenen altijd dat het anderen zijn en niet zij die deze weg bewandelen.

Er staat ook 'onderzoek _jezelf_' en iets met die balk in de oog ;)

Maar je zegt dat wij hem blank hebben gemaakt

Vraag jezelf eerder af waarom Jezus wereldwijd een beeltenis heeft. Antwoord: vanwege de geweldige keus tussen geloven of sterven die Europeanen de mensen die ze koloniseerden hebben aangeboden.

Mike

Mike,
Jouw duiding van de 'lutheriaanse revolutie' klopt m.i. niet helemaal. Kenners van de Reformatie (niet alleen die uit eigen kring) onderstrepen steeds vaker dat Luther en Calvijn niet zo puriteins waren. Vooral Luther was een enorme levensgenieter. Dat ontstond pas in de 'nadere reformatie' vanaf halverwege de 17e eeuw. Deze pietistische beweging had wereldwijd verschijningsvormen, onder andere ook in de door jou genoemde puriteinse beweging in Amerika. In de Nederlandse gereformeerde kerk was dit slechts een stroming. Ze benadrukte strikte levensheiliging, zoals zondagsrust, verzet tegen cafés en dans e.d. Het huidige reformatorische wereldje (SGP e.d.) laat zich nog inspireren door deze protestanten. Maar dat geldt lang niet voor alle protestanten.

Mike: ik ben niet geheel bekend met die geschiedenis, maar ik vind het walgelijk en de bijbel keurt het af. Het gaat in het christendom om overtuigen en niet opdringen.

Volgens mij was er een periode in de katholieke geschiedenis dat de bijbel verboden was, dat verklaart ook wel wat.

Hej Alan,

Leuk topic. Als iemand die zich in zekere mate kan identificeren met het christelijk gedachtegoed, lees ik graag mee (ik reageer zelden).

In je eerste post sprak je ook over je huidige voeding en gezondheid, maar Mike ging gelijk aan de haal met je 'godsdienstwaanzin'. Moet kunnen, hopelijk houdt deze directheid je niet tegen om zelf ook van waarde te zijn voor dit forum. Volgens mij ben je intelligent en denk je over dingen na.

Zelf ben ik deels anders gaan denken over zaken, maar zoiets verandert niet van de één op andere dag natuurlijk. Het grotere plaatje proberen te vatten kost tijd en duurt langer dan een Youtube-filmpje. Hierin kunnen we allemaal wat wijsheid gebruiken. Veel succes ;)

Mensen die sheeple roepen, bedoelen er altijd iedereen mee behalve zichzelf.

Petrus 5:2:

Weidt de kudde Gods, die onder u is, hebbende opzicht daarover, niet uit bedwang, maar gewilliglijk; noch om vuil gewin, maar met een volvaardig gemoed;

God zelf ziet ons kennelijk ook als sheeple!

Mike

Kenners van de Reformatie (niet alleen die uit eigen kring) onderstrepen steeds vaker dat Luther en Calvijn niet zo puriteins waren. Vooral Luther was een enorme levensgenieter.

Dat waag ik zeer te betwijfelen. Volgens mij waren die lui niet zo jolijtig!

Mike

De protestanten zullen dan zeggen: ja, maar dat waren de rooms-katholieken, de refeormatie van de protestanten was er niet voor niets. Waarop ik herhaal: als de stam niet deugt, deugen de vertakkingen evenmin!

Mike

Moslims willen het gebied weer regeren, maar die streven ernaar om de hele wereld te regeren. Israël is niet eens heilig voor ze, wel voor joden.

Ik las weer dat het land leeg was en de joden het opgekocht hadden.

Deze is voor Alan:

Palestinian youth have been demonstrating in the streets of every Palestinian town against the religiously extremist Jewish settlers’ violations of the sanctity of the Al-Aqsa Mosque; the third holiest Islamic site after Al-Haram Mosque in Mecca and Al-Nabawi Mosque in Medina in Saudi Arabia.

Due to the fact that the Compound is part of the Islamic Waqf (Trust), and due to fear of any reprisal, the Zionists developed a long term graduated plan to gain control of the Compound one piece at a time. First they concentrated on the western wall of the Compound known to Moslems as the Buraq Wall, where their prophet; Mohammad, tied his horse (Al-Buraq) during his ascent to heaven. The wall is also known to Jews as the Wailing Wall, claimed as part of their alleged temple. Due to the Islamic religious tolerance and acceptance to the People of the Book, Moslems allowed the Jews to visit the Wailing Wall to perform their prayers.

Brainwashing the Jews with such an idiotic religion for the last two thousand years is no longer enough for the Zionists to accomplish their Zionist project of Greater Israel in the Middle East. They need tangible proof that confirm and assert Jewish relationship to the land. This explains Israel’s great interest in archeological excavations throughout Palestine and mainly around and underneath Al-Aqsa Compound looking for an evidence of their alleged Solomon temple.

For the last 48 years an army of Israeli and Western archeologists and volunteers have been digging around the Compound, and digging crisscrossing tunnels under the Mosque threatening its collapse but had found only Palestinian, ancient Egyptian, Roman, Persian and Islamic artifacts. There is no shred of evidence of their alleged temple otherwise they would have greatly boosted of such evidence.

Over dat opkopen' van heilig land:

In 1887 Baron Rothschild attempted to purchase the Moroccan Quarter adjacent to the Wall in a plan to demolish the whole quarter and to build a plaza for the Jews to pray at the Wall. His offer was rejected. Similar efforts to buy the Moroccan Quarter in 1895 by Rabbi Chaim Hirschensohn and by the Zionist Palestine Land Development Company were also rejected. In 1919, after the British took control of the area, Zionist leader Chaim Weizmann offered to buy the Quarter from the British Military Governor of Jerusalem, Colonel Sir Ronald Storrs. Similar to Rothschild’s plan, Weizmann intended to demolish the whole Quarter. The offer was rejected. In 1926, an effort by the American Jewish millionaire Nathan Straus to initially lease the Quarter and later on to purchase it was also rejected by the British.

http://www.intifada-palestine.com/2015/10/the-battle-for-al-aqsa/

Hoe onwetend kun je zijn?

Mike

Van een CHRISTELIJKE website:

It might seem strange that such a startling and apparently heretical theory cannot be instantly and convincingly refuted. Archaeology should provide some answers. But modern-day Israel has been extensively dug over for decades without yielding any incontrovertible evidence, in the form of Hebrew inscriptions referring unambiguously to events, people, or places named in the Old Testament.

Thus by Salibi's account, the land God promised to Abraham lies between the ''stream of Misrima,'' near the North Yemeni border, and the ''stream of Firat'' in the southern Hijaz, not between the Nile and the Euphrates.

He locates ancient Jerusalem at the present-day Saudi village of Al-Sharim, and the City of David on a ridge 60 miles south which today bears the name Qawat Sian - the Hill of Zion.

http://www.csmonitor.com/1984/0831/083139.html

Uit onderstaand artikel:

A body of high profile anthropologists and historians trace the Israelite tribe back to their Arabian origin in Northen Yemen. One of their amazing evidence-based findings is that Jerusalem is originally called Dar Salam/ safe house that is located near mountain Zion in Northern Yemen.

There is no Mountain Zion in the whole of Palestine, is there? (the one in Palestine/Israel referred to as Zion is hardly a hill, for crying out loud. Obviously the Rabbis from the temple mount Institute are gravely myopic.

http://www.veteranstoday.com/2015/03/25/isil-helps-israel-conceal-its-historical-origin/

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan