Beste Dennis,
Quote:
@ Freshflesh
Dennis, Dennis....hoe durf je dit soort wartaal uit te kramen?!
Om die reden kunnen wij ook (nog) niet geboren worden met al de herinneringen aan vorige levens. We moesten eens weten wat we allemaal gedaan en misdaan hebben om te leren een ethisch bewust wezen te worden en wat ons allemaal is aangedaan door anderen. We zouden vol schuldgevoelens of wraakgevoelens blijven, alleen maar omdat we blijven oordelen en afscheiden, in plaats van vergeven en samenwerken. We zouden ons niet op ons huidige leven in deze tijd kunnen richten.
Over de despoten, dictators en ander gespuis uit de wereld-geschiedenis. We hebben kunnen leren van hen. Ik zou de wereld wel eens willen zien, hoe alles was geweest zonder hen. En welk bewustzijn we dan hadden gehad. De ellende (voor zover dit vanuit kosmisch niveau ellende te noemen is) wordt net zo goed in stand gehouden door de mensen die het ellende noemen als door de mensen die het gecreëerd zouden hebben. Een grote verschil tussen een bloem en onkruid is het oordeel. Hiermee wil ik niemand uitnodigen om zich gewelddadig te gaan gedragen, maar wat gebeurt is, is gebeurt. Het is naar mijn idee onmogelijk om thuis vanuit je woonkamer te gaan oordelen over een persoon die je nooit gekend hebt. Dan kom je uit bij wat IK wartaal noem.
Je rukt één en ander uit z'n verband.
Mijn reactie
Quote:
Dennis, Dennis....hoe durf je dit soort wartaal uit te kramen?!
sloeg op het feit, dat jij tegen een tweejarig-kind, dat net is misbruikt, zegt:
Quote:
Misschien was je zielsprogramma wel dat je een verkrachting van een eerder leven wilde gaan verwerken. Daarvoor heb je misschien ook seksueel misbruik in dit leven nodig zodat de wond opnieuw wordt blootgelegd, zodat je weet waaraan je te werken hebt. Wat ook mogelijk is is dat je zelf ook seksueel misbruik hebt gepleegd op anderen.
Lees je eigen post er maar op na.
Dit zeg jij recht in het gezicht van Wommes, die last heeft om één en ander een plek te geven.
Jij hebt wel durf...als groepsleider van een kinderdagverblijf.
Vervolgens wauwel je weer eroverheen met geblaat over:
Quote:
Het is naar mijn idee onmogelijk om thuis vanuit je woonkamer te gaan oordelen over een persoon die je nooit gekend hebt.
Je verwart vastgestelde feiten en esoterische kretologie met elkaar tot een inconsistent gebakje. Op 1 en dezelfde pagina heb je een allegaar aan wijsheden en new-age-kreten, de ene in strijd met de andere, geponeerd.
Wat ik onbeschoft vind, is dat je dit in het gezicht van Wommes gaat doen.
Als Wommes jou nu eens, in reactie daarop, de tanden uit je mond slaat, en vervolgens vraagt, om hem nog eens uit te leggen hoe je jouw uitspraak:
Quote:
Schuld bestaat voor mij niet, dus schuldgevoelens zijn ego-patronen. Laat ego-denkpatronen los alvorens naar spirituele wetten te kijken, ben ik geneigd om te zeggen.
moet interpreteren. Ik denk, dat je dan, terwijl het bloed van je kin drupt, met een iets andere uitleg komt.
Of wat als jouw eigen kind bijv. door Robert M onder handen is genomen. Je dochtertje komt bij je thuis, en jij zegt:
Lieve schat, hindert niks, kosmisch gezien heeft dit niets te betekenen. Wellicht heb jij ook iemand misbruikt.Binnen het raamwerk van het gebeurde, moet je het als volgt zien:
Quote:
Daarvoor heb je misschien ook seksueel misbruik in dit leven nodig zodat de wond opnieuw wordt blootgelegd, zodat je weet waaraan je te werken hebt.
Dus lieverd, hier heb je een snoepje, en ga maar weer lekker spelen.
Wellicht moet je hopen, dat men jouw visie op kindermisbruik niet op de kinderopvang in Eindhoven krijgt te lezen.
Maar, Dennis ....maak je geen zorgen over de gevolgen. Kosmisch gezien...