Idd goed verwoord Tanja! Ik ben dan ook voorstander om zoals in sommige Scandinavische landen, vrouwen minstens een jaar lang moederschapsrust te geven ipv die magere 3 maanden. Ik denk dat het op basis van die wet is dat dokters adviseren om maar 3 maanden borstvoeding te geven, alsof dat voldoende is en dan over te stappen op kunstvoeding. Het kan ook zijn dat het door dokters hun verkeerde advies is (omdat ze geld krijgen om kunstvoeding te verkopen van Big Pharma) dat de regering 3 maanden zwangerschapsverlof voldoende acht.
Verder worden vrouwen veel angst aangepraat over alles wat typisch vrouwelijk aan hen is, niet alleen hun borsten, maar ook hun baarmoeder moet eraan geloven. Nog steeds veel baarmoeders worden onnodig verwijderd wat ook de kans verhoogt op hartziekten!
Vrouwen zitten met een irrationele angst over baarmoederhalskanker en worden hier op een onrespectvolle manier als kleine kinderen behandeld door 'uitnodigingsbrieven' oftwel angstbrieven te ontvangen van de regering om zich op Middeleeuwse wijze te laten testen op baarmoederhalskanker, wat overigens een heel zeldzame kanker is en de test erg onnauwkeurig wat als gevolg heeft dat veel vrouwen een 'vals positief' resultaat terugkrijgen, onnodig in de stress zitten en vervolgens onnodig hun baarmoederhals laten verminken waardoor een stuk wordt uitgesneden op verdenking van 'abnormale' cellen en dit geeft dan weer een hoop problemen, zoals vroeggeboortes, infecties, endometriosis, psychologische en sexuele problemen (geen orgasme meer kunnen krijgen wat ook het geval kan zijn bij baarmoederverwijdering).
Inderdaad mannen zullen niet zo snel hun genitaliën laten verminken of amputeren, 'just in case'. Waarom niet voor de zekerheid gewoon alles intact houden en je zelfrespect behouden?? Dat lijkt me toch veel verstandiger, maar ja angst heeft als gevolg dat je niet meer helder kunt nadenken en dat is exact hetgeen waar ze de bevolking mee willen injecteren.