Amerikaanse politiestaat

Geweldig he, hoe gewone burgers reageren op zo´n agent!!

Iets anders waar nogal veel over te doen is, die euthanasiewet, ik zie dat op infowars ze er ook nogal mee bezig zijn. Waar gaat dat hele debat nu over? ik snap wel dat mensen het angstaanjagend kunnen vinden dat die euthanasie bij wet geregeld kan worden, maar nu is het zo, ook in de US, dat euthanasie ook gewoon kan, maar dan door het onthouden van eten en drinken waardoor zo´n sterfproces weken kan duren.

 
Zou dit een grap zijn of echt? "What was the architect thinking?" Disturbing floor plan of Germanys new secret service HQs http://t.co/PVGdPdlZyZ http://t.co/8meYbqBbX9

Original Tweet:

 
als je de reacties even leest zie je deze link. http://images.zeit.de/digital/datenschutz/2013-11/bnd-berlin/bnd-berlin-540x304.jpg Nog niet het toonbeeld van goede smaak als je het mij vraagt maar het hakenkruis is dus geshopped. Niet alles zomaar geloven he ;-)

 
Opnieuw een politie-agent die wordt vrijgesproken, terwijl zijn wandaad op video is vastgelegd. Deze agent slaat een man in een rolstoel!

http://filmingcops.com/cop-found-not-guilty-after-beating-man-in-wheelchair/

Mike

 
Ik kreeg dit artikel door op facebook:

https://decorrespondent.nl/676/op-naar-de-veilige-welvarende-gezellige-controlestaat/19058468-c8549110

Goed stuk dus ik heb nog wat verder gelezen:

https://decorrespondent.nl/660/hoeveel-mensheid-kan-een-aarde-aan/16915800-9ee93252 Ik dacht eindelijk iemand die het begrijpt, maar dat valt aan het einde van het artikel dik tegen. Schokkend hoe al de feiten op een rij staan en er dan een compleet debiele conclusie aan verbonden wordt.

 
@ iklustvet:

Eerste artikel: helemaal met je eens.

Tweede artikel: dit is een doorgezaagde en afgekauwde boodschap en heeft weinig met de werkelijkheid te maken. Ook 15 miljard mensen op deze planeet hoeft geen probleem te zijn. Infrastructuur is de sleutel. Met onze huidige inefficiëntie, gecombineerd met een wegwerpmentaliteit en het fenomeen planned obsolescence, veroorzaken we veel problemen. Niet door met 7 miljard mensen op deze aarde rond te lopen.

Qua conclusie ben ik het met je eens: die is onjuist. Maar zeggen van dit artikel "eindelijk iemand die het begrijpt" (en dat na al die doemprofeten zoals Malthus die in het artikel genoemd worden), ik denk dat jij het niet begrijpt.

En, nee, dat betekent niet dat we ons maar een hedonistische slag in de rondte moeten neuken. De primaire focus moet liggen op de inrichting van onze planeet. Daar is zoveel winst te behalen dat de meeste mensen zich het waarschijnlijk niet voor kunnen stellen.

 
Nee man, ik bedoel niet dat ík denk dat overbevolking een probleem is. Ik bedoel dat ik dacht dat ik eindelijk iemand las die begrijpt dat ZIJ dat als HET probleem zien en daar iets tegen doen. Die hele overbevolkingstheorie wordt niet ontkracht, en verderop krijgt het dan nog een draai dat vaccineren er voor zorgt dat er minder kinderen sterven, waardoor moeders er minder baren, waardoor de bevolking toch nog krimpt. Compleet van de pot gerukt, hoe verzin je het?? Deze jonge journalist is journalist van het jaar geweest, hoofdredacteur van NRC geweest, je zou toch denken....

 
Aah, in dat geval mijn excuses. Dat was een te voorbarige conclusie van me.

Brugman is overigens geen hoofdredacteur van het NRC geweest toch?
Denk dat je dan Wijnberg bedoelt (van het eerste artikel)?

Tja, hun doosje is al groter dan dat van de meeste journalisten...

 
Och verrek, ik dacht dat ze allebei van Wijnberg waren omdat het via zijn facebook gelinkt werd. Nou dan is er nog hoop. ;-) Hoewel die Wijnberg ook een heel stom stukje over samenzweringstheorieen geschreven heeft. Wat is die nakende politiestaat dan? Is dat dan geen samenzwering? Ik begrijp die mensen niet hoor, het ergens wel zien maar toch ontkennen. De waarheid zal wel niet hip genoeg zijn.

 
Dat laatste wat je benoemt zie ik als (het wordt inmiddels een cliché) cognitieve dissonantie. Maar dat neemt niet weg dat Wijnberg een stuk meer in zijn mars heeft dan de gemiddelde journalist. Niet omdat hij beter zou schrijven, wel omdat hij nog wat verder kan kijken dan z'n neus lang is. Iets meer ballen.

 
Ik vind Wijnberg erg naief als ik zo een en ander van hem opzoek, ik zie ook helemaal geen dissonantie hier.
Wijnberg is de man die zich er zorgen over maakt dat de jeugd geen nieuws meer volgt. Zijn verklaring: de pers blijft achter, want jongeren houden niet meer van objectieve verslagen. Huh?

Ook in dat artikel over de nakende politiestaat: 'in werkelijkheid draait het allemaal om macht en om geld.'

Nee, het gaat helemaal niet om geld, het gaat veel dieper dan dat. En macht speelt vooral bij enkelen in de top; de meeste mensen worden niet verblind door macht en toch werken we met z'n allen mee aan een controlestaat (die is er trouwens al).
Het probleem is onwetendheid. Niet weten wat je eigenlijk doet als mens op aarde. Het probleem is dat we ziek zijn, en dat veel mensen een conflict hebben met zichzelf. Als je dit reduceert tot macht, dan kom je al gauw op het idee dat de mens nu eenmaal beestachtig is enzo.
Dus ja die Wijnberg, misschien is het zijn leeftijd, of misschien dat zijn identiteit al helemaal verbonden is aan nrc ; een behoorlijk dubieuze krant wat mij betreft. Altijd het ophemelen van de vooruitgang van de wetenschap. Met mooie latijnse naampjes voor hun wetenschapsbijlages. Wijnberg komt ook vaak naar voren in 'filosofie magazine', voor iedereen die met gerust geweten leukigheidjes wil lezen over de wetenschap en hoe goed we tegenwoordig alles weten enzo.

 
Moet je nagaan, thijs, hoe ik over de gemiddelde journalist denk :twisted:
(Ik ben het namelijk grotendeels met je eens.)

 
http://ishtarsgate.wordpress.com/2012/12/23/in-defence-of-babylon-the-palladian-rite-of-freemasons/

Is het zo allemaal begonnen?

Brian

 
Ook in dat artikel over de nakende politiestaat: 'in werkelijkheid draait het allemaal om macht en om geld.'

Nee, het gaat helemaal niet om geld, het gaat veel dieper dan dat. En macht speelt vooral bij enkelen in de top; de meeste mensen worden niet verblind door macht en toch werken we met z'n allen mee aan een controlestaat (die is er trouwens al).

Helemaal eens Thijs, maar hoe kan het nou, dat ik al blij ben als ik een artikel lees waar het woord controlestaat tenminste genoemd wordt. Want dat hoor je verder nergens. (nu moet ik wel bekennen dat ik nog maar amper gewoon nieuws volg) Weet zo´n Wijnberg het echt niet? Of wil/kan/durft hij niet te zeggen hoe het zit? Dat noemt zich filosoof, dan word je toch geacht wel es wat verder te filosoferen als ja het gaat om macht en geld?

 
Dat is best begrijpelijk, iklustvet, omdat je iets leest wat enigszins in je straatje past, en het wordt door een 'mainstream' journalist geschreven.

@ Brian:
interessant artikel!

 
iklustvet, misschien wilt hij zijn goede naam behouden en denkt hij dat als hij met dat soort dingen komt hij gezichtsverlies lijdt.

Brian

 
Wijnberg heeft filosofie gestudeerd, maar bij zo'n studie leer je niet denken. Je blijft dan vooral hangen in aannames over de wetenschap die het beste voor heeft met de mensheid. Zelfde geldt voor Rene Gude van de Vereniging voor wijsbegeerte, dat is dan de officiele denker des vaderlands. Grotendeels think-tank ideeen; democratie, multiculturele samenleving, en een rotsvast vertrouwen in dokters. Als je het onderwijs serieus neemt, word je daar helemaal in getraind.

Filosofie op zichzelf is prachtig hoor, maar er bestaan geen filosofen die ooit een carrière begonnen als columnist voor het grote publiek.
Ik lees nu ook weer een en ander over Els Borst, verschrikkelijk wat er is gebeurd. En tegelijkertijd schrik ik van de vanzelfsprekendheid waarmee ze naar voren bracht dat vaccinaties te vergelijken zijn met de autogordel. Bij mijn weten is een autogordel iets wat mensenlevens redt. Maar ja, iemand met een complete loopbaan in die wereld zou je dan aankijken alsof je gek bent.
Idem voor regels vanuit een overheid rond euthanasie, welke overheid zullen we de dood eens toevertrouwen? Hoe dubieus willen we het hebben? Dat was het Nederlandse denken in de jaren '90. Mensen met de beste intenties, maar allemaal top-down think-tanks.
Dus nee hoor, Wijnberg begrijpt het echt niet, maar misschien komt het nog, hij is nog jong.
Zijn mening over 'complotdenkers' gaat over mensen die een heel wereldbeeld baseren op een stel alarmerende youtube-filmpjes met spelfouten en dramatische muziek. Dus ja, geef me dan liever wijsbegeerte.

 
Amerikaanse politie-agenten slaan een man dood en filmen het met hun mobieltjes:

http://www.news9.com/global/story.asp?S=24735856

Soms is er ook gerechtigheid - politie-agenten die een gehandicapte jongen doodschoten komen er niet mee weg:

http://www.news9.com/global/story.asp?S=24735856

En een Texaanse burger wordt vrijgesproken van het neerschieten van een agent voor 'binnen zonder kloppen':

http://www.guns.com/2014/02/08/texas-man-cleared-killing-detective-delivered-knock-warrant/

Dat is waar het Tweede Amendement voor is: om burgers het recht te geven zich te beschermen tegen een tyrannieke overheid d.m.v. een vuurwapen.

Mike

 
Documentaire over Sandy Hook is echt een aanrader:
m1yfJDCMU64[/MEDIA]]Sofia Smallstorm: Unraveling Sandy Hook

Sandy Hook is een grote simulatie. CIA-mensen, psychiaters, gedragsdeskundigen verhuizen vanaf 2008 / 2009 naar Newtown. TransitionNewtown.com geeft ons ruim voor 14 december een kijkje in de groene gevangenis die de VN beogen. Een soort experiment in social engineering, moulding a society. Iedereen klaar?

Wie de simulaties doorgrondt, begrijpt ook Boston en de lijn die de laatste tijd wordt ingezet: veel meer drills, veel minder (of geen) slachtoffers.
Sandy Hook is UN Agenda 21 met behulp van computermodellen die je reactie in kaart brengen. Kom maar op mensen, breng het online.
Doel was niet alleen wapenbezit maar vooral ook kinderen met gedragsproblemen te registreren en onder controle van een overheid brengen. En dat gebeurt nu dus al.
Sofia Smallstorm en James Tracy hebben het belangrijkste materiaal verzameld.

Verder ook de hele NewAge death-cultus die is ingezet in de dagen na 14 december '12 ; walgelijk (vanaf ongeveer 57:40). Toespraken uit de Bahai "one world religion": accepteer agony, celebrate the spiritual world. 'Laat ons geen woede voelen want dood is eigenlijk een bevrijding.' Enzovoort. En daar sta je dan naar te luisteren met je eigen kind naast je.

Veel video's over Sandy Hook/Boston op youtube zijn misleidend, en dat is niet moeilijk want alles aan Sandy Hook is misleidend. Boston was ook één grote simulated reality ; dat het mensen gaat opvallen dat er geacteerd wordt doet er dan niet toe. Daar mogen we dan online over gaan bekvechten. Het doel, nog meer security en registratie, is dan al bereikt. Nog meer redenen om simulaties en drills op te zetten.
De Federal Law in Connecticut schreef voor dat mensen op dat moment geen andere informatie over Newtown naar buiten brengen, dan wat door officiële kanalen naar buiten komt (1.13:30). Dat is dus de politiestaat.
Maar is dat hard te maken onder de Amerikaanse wet?
James Tracy schrijft nog altijd uitvoerig over Sandy Hook en hoe de nieuwsconsument compleet wordt geconditioneerd (www.memoryholeblog.com) en hij is ook nog altijd hoogleraar journalistiek in Florida. Die vrijheid heeft hij. Ook dat is Amerika.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan