Als ik zeg dat ik voorstander ben van het Second Amendment, krijg ik dan weer een lading kritiek over mij heen?
Uiteraard zijn er grenzen, maar zoals gezegd, je moet je kunnen verdedigen tegen het onrechtvaardige in je leven. Het liefst verbaal, maar het voorbeeld hier van de SWAT, die kun je niet afpoeieren met een leuk gesprek..
Moest zoiets hier gebeuren gaan wij als ouders toch niet schieten met de kinderen er bij, ze schieten direct terug, daar bescherm je je kinderen toch niet mee?
Ik zou vragen aan mijn vrouw of ze de kinderen mee wilt nemen naar een andere kamer en zal mijn gezin met hand en tand verdedigen als er onrecht tegen mij/ons gedaan wordt. Ik bedoel, als je kinderen de SWAT binnen zien komen in vol ornaat hebben ze al een trauma die ze niet snel vergeten. Als het dan ook nog onrechtvaardig is, hebben ze dat trauma voor niks opgelopen. Ik zie het dan meer als zelfverdediging.
Er moet natuurlijk veel meer veranderen dan alleen het recht op wapens dragen. Ik heb ook geen behoefte aan een free for all shoot out op straat.
Zoiets moet ook in je samenleving al heel lang zijn geïntegreerd. Wij kunnen dat echt niet zomaar op de een of andere dag hier invoeren, dan gaat het fout. Aangezien wij hier gewoon geen normale kennis van hebben.. Nooit geleerd met zoiets om te gaan als bevolking.