Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Handige site en ook nog eens up to date. Voor een NooB als ik is die stroomvoorzieningsinstallatie van zonnepaneel naar kachel via regelpaneel->accu-> omvormer een hele studie. (maar gelukkig krijg ik back-up van een forumlid). Mooi spul allemaal.Vandaag een gebruikte petroleumkachel gekocht Zibro Tectro SRE 703 TC.
Deze kan tot 120m3 ruimte verwarmen.
Nu wil ik middels een accu en een omvormer de kachel van stroom kunnen voorzien.
Ik loop tegen al die waardes aan en heb geen idee welke accu met omvormer geschikt is. Heeft iemand daar kijk op en kan me daarin adviseren. Mag ook via PB om het topic zuiver te houden.
Slaolie, waarschijnlijk zonnebloem olie. Volgens mij kun je alle olie ervoor gebruikenWat zit er in die plastic fles?
Heeft iemand nog een ideetje voor een kortere hendel?
Volgens mij zit er geen accu in en moet je gewoon blijven draaien tot je een ons weegtInteressant apparaat. Ik neem aan dat er een accu in zit die wordt opgeladen als aan de hendel wordt gedraaid. Hoe lang duurt het om volledig om te laden?
Deze ziet er erg handig uit! En niet duur. Ik neem aan dat je er ook een laptop mee kan opladen?Dit is een flinke powerbank met zonnecellen om op te laden als er geen elektriciteit is.
Riapow Powerbank op zonne-energie, 26800 mAh, draagbare oplader op zonne-energie, USB C Power Bank met 3 uitgangen, snel opladen, externe accu voor mobiele telefoons, tablets en outdoor : Amazon.nl: Elektronica
Riapow Powerbank op zonne-energie, 26800 mAh, draagbare oplader op zonne-energie, USB C Power Bank met 3 uitgangen, snel opladen, externe accu voor mobiele telefoons, tablets en outdoor : Amazon.nl: Elektronicawww.amazon.nl
Niet naar het filmpje gekeken, accu is niet te vindenInteressant apparaat. Ik neem aan dat er een accu in zit die wordt opgeladen als aan de hendel wordt gedraaid. Hoe lang duurt het om volledig om te laden?
NeeDeze ziet er erg handig uit! En niet duur. Ik neem aan dat je er ook een laptop mee kan opladen?
Ik kan hiermee 5 keer mijn telefoon mee opladen dus een laptop moet wel lukken denk ik.Deze ziet er erg handig uit! En niet duur. Ik neem aan dat je er ook een laptop mee kan opladen?
Okee ja ik dacht al, ik heb zo'n HP laptop, is geen groot ding.Ik kan hiermee 5 keer mijn telefoon mee opladen dus een laptop moet wel lukken denk ik.
Ik denk dat het uitgangsvermogen niet hoog genoeg isIk kan hiermee 5 keer mijn telefoon mee opladen dus een laptop moet wel lukken denk ik.
Als je laptop 3 ampère en 18 volt nodig heeft lukt het niet met 1.2 ampère en 5 voltIk denk dat het uitgangsvermogen niet hoog genoeg is
Inderdaad! Wij gaan er ook vanuit dat in de grotere steden het snelst problemen ontstaan met betrekking tot tekorten. In dat geval is onze langere aanrijtijd een voordeel....Ik denk ook dat als de pleures uitbreekt dat het vooral in de randstad is en de grotere steden. Wij moeten dus wel een bug-out plan hebben. Ik kan me wel een scenario indenken dat als de elektra/internet uitvalt , de mensen gaan flippen en plunderen, woningen zullen overvallen. Het gros is hier niet op voorbereid en zullen snel tekort hebben aan voedsel e.d.
Hier idem, beter mee verlegen dan om verlegen. Kan met een goede rugzak ongeveer 1/3 van mijn eigen gewicht meenemen, mocht het nodig zijn. Het liefst blijven we op ons eigen honk. Maar als de bood aan de man komt, ook dan kunnen we ons vrij aardig reddenOk, ik dacht al... neem ik niet teveel mee. Ik had nog een goede backpack dus waarom niet helemaal vol proppen. Tentje zit er ook bij.