Hier nog leuke oude foto's van verschillende Indianenstammen.
De eerste is wel aan de dikke kant, maar onderaan zie je een foto van twee lenige mannen. Nog daaronder links naar foto's van andere stammen.
Wahaa,
deze moet je zien, daar staat een hele oude vrouw(?) op met wit haar.
De babies in hun wiegje zijn echt cute.
Meer naar onderen, dat ene Navajo meisje links ziet er naar uit dat ze al de 'white man's food' at, gezien haar smalle gezicht..
In mijn zoektocht naar meer beschrijvingen over bevallingen onder de natives, had ik wel een
getuigenis gelezen van een oudere vrouw over haar zwangerschap en bevalling waarin blijkt dat ze wel nogal veel bijgeloof hadden. Bepaalde dingen at ze niet tijdens haar zwangerschap:
"We never eat sweets in pregnancy, lest the baby become too fat and make delivery difficult. I was told not to kill any animals. I ate no buffalo intestines, lest the child be born with the navel-cord running out of its mouth. To eat the manyplies, they said, would bring me a child with water running from its mouth; the heart and the spleen would make black marks on my face; the large intestine would make the rectum protrude during delivery. While a woman is pregnant her husband must not snare any animal, lest the child strangle in birth, nor strike any animal on the head, lest it have een enlarged skull."
Het eerste wat ze zei over zoetigheid klopt wel met wat er hier wordt gezegd, de rest geeft ook aan dat ze gewoonlijk alles van het dier aten, alleen jammer dat deze vrouw of stam dat niet deed tijdens de zwangerschap of zou het toch niet volledig op bijgeloof gebaseerd zijn? Het wil daarom ook niet zeggen dat ze geen ander orgaanvlees at..
Over die zoetigheid waardoor de baby te dik wordt en voor een moeilijke bevalling zorgt, dat is nogmaals een andere reden waarom vrouwen de dag van vandaag moeizamer bevallen: een smaller bekken door een gebrek aan vetoplosbare vitamines én teveel suiker maakt de baby ook nog eens dik! Logisch dat het dan ook veel moeilijker gaat.